dissabte, 29 d’agost del 2015

Indignació per les llargues cues i hores d'espera en el Registre Civil de Gandia.


Registro Civil Gandia
Resulta que l'horari d'atenció al públic és de 9 a 14 hores, així està especificat en el propi registre; qualsevol persona que vulga accedir als serveis d'aquest registre en l'horari habitual per realitzar qualsevol gestió per exemple sol·licitar un acta de naixement o la nacionalitat i li contesten que ja no li poden atendre, perquè només donen 50 números d'atenció al dia i que torne l'endemà. Aquesta forma de treballar comporta que la persona que necessita ser atesa en aquest registre, per poder tenir número d'atenció dins dels 50 que atenen diàriament, s'ha de personar en les portes del Jutjat a les 12 de la nit, fer cua i pernoctar en la porta per tenir la seguretat que l'endemà va a poder ser atès.

Que al segle XXI en l'era de la informàtica i de les telecomunicacions estiga ocorrent això, i més en una ciutat com Gandia, és intolerable a més de vergonyós, en opinió de les desenes de persones que cada dia són malateses per un organisme depenent del Ministeri de Justícia.
Fins avui ni l'Ajuntament de Gandia ni cap representant de partits polítics de la ciutat han dit o fet res sobre aquest tema. Segons denuncia el responsable d'Organització del sindicat Comissions Obreres de la Safor, José Pons, falten funcionaris i mitjans materials per acabar amb aquest desastrós servei que es presta a tota la població de la comarca.
www.saforinformatiu.es

dijous, 27 d’agost del 2015

Tavernes adjudica per 15.000 euros el servei de la escoleta Víctor Calatayud.


L'Ajuntament de Tavernes ha adjudicat la concessió de l'escola infantil "Víctor Calatayud" per al curs 2015-16. “La contractació s'ha realitzat per un procediment negociat sense publicitat on s'han valorat quatre projectes educatius dels cinc que es van presentar en un primer moment”, van informar fonts municipals. La beneficiària ha estat la mercantil de Sonia Escrihuela Melo. L'empresa realitzarà la gestió del servei i les inversions en equipament, material didàctic i informàtic, així com els subministraments i contractacions de serveis complementaris. En contraprestació, l'adjudicatària rebrà una subvenció de l'Ajuntament de 15.000 euros.

Les ofertes que es van valorar van ser quatre: la de Adivertment SL, la de Sonia Escrihuela Melo, la de Eulen Sociosanitaris SA i la de Guartaver SL. Totes les quatre propostes que s'han presentat han estat molt ajustades quant a la valoració econòmica, per tant, el projecte educatiu ha estat el que ha decidit en l'adjudicació. L'escoleta Víctor Calatayud disposarà de 4 unitats o grups de xiquets, en edats compreses entre 1 a 3 anys, amb una oferta total de 66 places. Durant el calendari escolar, estarà oberta en horari de 8 h a 18 hores. L'horari general de funcionament serà als matins de 8 h a 13:30 h i de vesprada de 15:30 a 18:00 hores. En els períodes no coincidents amb el calendari escolar l'horari serà de 9 h a 13.30 hores. També es contempla la possibilitat de donar el servei al juliol. Com es tracta d'un mes no lectiu, no es poden disposar de bons d'escolarització de la Generalitat per subvencionar part del cost del lloc escolar. Per tant, el cost del servei durant aquest mes haurà de ser satisfet íntegrament per les famílies que decideixen deixar als seus xiquets al centre.
www.saforguia.com

divendres, 14 d’agost del 2015

Xeresa acabarà l'alberg turístic municipal amb l'ajuda de la Diputació.


Els diputats provincials de Cooperació Municipal i Turisme, Emili Altur i Pilar Moncho, van rebre a València a l'alcalde de Xeresa, Tomás Ferrandis, per conèixer les necessitats d'aquest municipi. L'alcalde de Compromís va traslladar als diputats “una petició per acabar de manera definitiva les obres de l'alberg municipal, que es troba en l'última fase de construcció i pel qual l'Ajuntament necessita l'última embranzida econòmica”. L'alcalde va explicar als membres de la corporació provincial que “Xeresa s'està convertint en un municipi de referència en l'esport d'alta muntanya i a l'aire lliure, alguna cosa que des de l'Ajuntament estem intentant potenciar acollint proves de reconegut prestigi, com serà el Mondúver Ultra Trail que tindrà lloc el proper 24 d'octubre”. 

Emili Altur va confirmar que el proper Pla d'Inversions Financerament Sostenibles recollirà la finalització de l'alberg “ja que aquesta infraestructura tindrà una repercussió molt positiva en l'economia de Xeresa, un municipi que està apostant pel turisme mediambiental, i que d'aquesta manera enriquirà l'oferta global als visitants”. En aquest sentit, la diputada de Turisme, Pilar Moncho, va assenyalar que "de forma paral·lela, la Diputació senyalitzarà les senderes que hi ha als voltants del municipi per afavorir el turisme de muntanya i a l'aire lliure”.
Antic col·legi rehabilitat
L'alberg de Xeresa, que tindrà capacitat per més de 60 persones, s'edifica sobre l'edifici de les antigues escoles, que han estat rehabilitades per a aquest projecte. La planta baixa de la nova infraestructura acollirà la recepció, un bar i menjador, el despatx, una sala de reunions, una altra multiusos que podrà usar-se com a gimnàs i unes condícies vestuaris. Les habitacions se situen en la primera planta, on també es posarà a la disposició dels hostes dos vestuaris, una bugaderia i una cambra de neteja. Ferrandis calcula que cada any, per Xeresa passen centenars d'excursionistes que visiten el Mondúver, la ruta del marjal, dels Picapedrers o dels Corrals, per la qual cosa aquesta infraestructura donarà servei a les necessitats d'aquest col·lectiu.
www.saforguia.com

dimarts, 11 d’agost del 2015

El veterà Juanra Pous es proclama campió mundial màster en 800 metres llisos.


L'atleta olivenc Juanra Pous, del Club l’Espenta, es va proclamar campió mundial màster en 800 metres llisos a Lió (França) en la categoria veterana de 35 a 39 anys, representant a Espanya.

La prova es va disputar el diumenge, on Juanra va marcar un crono d'1,54,57. El lliurament de trofeus es va celebrar aquest dilluns. En aquesta distància Pous és tot un expert, ja que va aconseguir un bronze en l'Europeu en pista coberta en el campionat de Polònia. Encara li queda provar sort amb els 1.500 metres, on disputarà la semifinal el dimecres 12 per buscar la final del divendres 14.
www.saforguia.com

diumenge, 9 d’agost del 2015

Tavernes: Compromís s'alia amb el PP per a que els regidors vagen a les processons.

10384614_10204503685325438_7520121859506446090_n
En el plenari de fa uns dies, a Tavernes de la Valldigna, el grup municipal de Compromís, liderat per l'alcalde Jordi Juan, es va aliar amb el Partit Popular liderat per Manolo Vidal, per tombar una moció presentada pel líder del PSOE, Víctor Borrás i aconseguir d'aquesta manera que l'alcalde i els regidors segueixin assistint com a tals càrrecs públics a les processons i altres actes religiosos, en contra del que estableix la Constitució respecte al caràcter aconfessional de l'Estat i altres institucions públiques. Borrás va rebre el suport d'Esquerra. El líder socialista va al·ludir al fet que aquesta participació forma part d'una herència del nacional catolicisme franquista i és impropi de partits d'esquerres. Esquerra Unida, el regidor del qual Eduard Bononad va fer una gran crítica a la incoherència ideològica dels nacionalistes d'esquerres. Cal recordar que en Simat es va aprovar en plenari, a proposta de l'alcalde Víctor Mansanet, d'Esquerra unida, no participar en actes religiosos i que a Gandia, tant l'alcaldessa del PSOE, Diana Morant, persona molt propera en amistat amb Borrás, com la vicealcaldesa i la regidora de Més Gandia, Lorena Milvaques i Laura Morant, respectivament, han acudit com a càrrecs polítics a processons el mes de juliol, incomplint un acord pres en al tercera assemblea de la coalició Més Gandia per unanimitat, la qual cosa ha motivat malestar en amplis sectors de les seves bases i especialment entre militants d'Esquerra Unida, el líder de les quals Nahuel González no ha dit res sobre aquest tema, i Esquerra Republicana.

Per la seva banda, els edils de Compromís per Almoines han acordat no anar a les processons com a tals càrrecs públics, en contra del criteri del PP i de Units per Almoines.
www.saforinformatiu.es

dimecres, 5 d’agost del 2015

Els Pressupostos Generals de l'Estat per 2016 retarden els grans projectes de la Safor.

El projecte de Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) per 2016 presentat pel Govern del PP no contempla acabar els grans projectes de l'Administració central a la Safor. Així, es retarden obres com la laminació de la rambla Gallinera i el pla contra riuades del riu Vaca, l'accés sud al Port de Gandia o la variant de la N-332, a més d'un clàssic, el tren Gandia-Dénia.  Les obres en la rambla Gallinera seguiran paralitzades, perquè Acuamed no té prevista cap injecció econòmica. Tampoc en el riu Vaca, que permetria a més legalitzar la urbanització del Vergeret, a Tavernes de la Valldigna. En l'accés sud al Port de Gandia s'invertiran 5,2 milions, però és una quantitat insuficient per completar el vial en 2016, encara que hi ha més consignacions en propers anys: 7,6 milions en 2017; 4,5 milions per 2018 i 2,7 milions per 2019. La ronda de la N-332 al sud de Gandia no apareix i el tren Gandia-Dénia, dins de l'ambiciós projecte de 'tren de la costa' entre València i Alacant, es queda amb 147.000 euros per a estudis de viabilitat. La bona notícia és que s'inclouen 1,2 milions d'euros per eliminar dos passos a nivell a Xeresa, el projecte del qual ja està redactat.
www.saforguia.com

diumenge, 2 d’agost del 2015

Jose Gómez Insa vencedor en la categoria VET-A-M en la Volta al Aneto.


Gran actuació del corredor de trails José Gomez Insa del C.I.M Corresendes de Xeresa en la seua participació en la Volta al Aneto , en completar aquesta exigent prova de muntanya en un temps de 8 h. 51 min. El corredor de Xeresa fou el guanyador de la categoria veterans aconseguint una meritòria 7ª posició en la classificació general. Aquesta prova pertanyent al Gran Trail Aneto- Possets disputada el passat 25 de Juliol amb eixida i arribada en Benasque consta de 59 km amb un desnivell de 3.700 m+ , discorre a través del massís de la Madeleta passant per llocs de gran bellesa i dificultat com el Collado de Salenques a 2.797 m , Llauset , Ballivierna i Corones.


Volta al Aneto - Categoria Veterans
1º - José Gómez (Corresendes Xeresa)
1ª - Uxue Murolas (Hiru Mendi)

dijous, 30 de juliol del 2015

Xeresa suprimirà les plaques commemoratives.

[Img #22532]El govern local de Compromís per Xeresa  proposarà al plenari ordinari de 30 de juliol, un acord per a retirar totes les plaques commemoratives referents a inauguracions d'edificis i espais públics. La proposta es basa en l'argument principal de que totes les inversions han estat realitzades amb diners públics provinents dels ciutadans mitjançant les diferents administracions ( Estat, Generalitat, Diputació de València i municipi ). Per esta raó des de Compromís es considera que immortalitzar el nom dels governants del moment en una placa és una mostra absurda de culte a la personalitat.
Per altra banda, alguns del personatges polítics que hi figuren a les plaques han estat,  fins i tot,  ja condemnats per delictes comesos des de la seua condició de governants. El cas més vergonyós és el de l'exconseller Rafael Blasco, condemnat pel "Cas cooperació" a 8 anys de presó i 20 d'inhabilitació per malversació de fons públics destinats a ajuda al tercer món. Ferrandis ja va dir que nom. El nom de Blasco figura junt al nom de l'actual alcalde de Xeresa en dos de les plaques que ara es retiraran a proposta de Ferrandis. Des del govern de Compromís es vol aclarir que, si bé, quatre de les sis plaques que es retiraran figura el nom de l’actual alcalde de Compromís, Tomàs Ferrandis, aquestes plaques foren exigències de protocol de la Generalitat per al actes d'inauguració que es realitzaren en el Col·legi Públic,  Centre Mèdic i  les obres del Pla Confiança,  com el pàrquing del poliesportiu i la plaça Tossal. De fet, des de Compromís per Xeresa s’han evitat les plaques sempre que ha sigut possible, tal i com van fer amb la instal·lació de la gespa artificial o l’ampliació de l’escoleta infantil.
Com a anècdota podríem recordar que la inauguració del Centre Mèdic de Xeresa “Vicent Peiró” al 2009 va ser suspesa inicialment sense explicacions per la Conselleria. Tot i que se sabia que es devia al renou que havia causat aquells dies l’aparició a premsa de les contractacions  amb Special Events, empresa de la trama Gurtel. Setmanes més tard l’exconseller Manuel Cervera va col·locar placa i al 2015 era processat junt als exconsellers Luis Rosado i Alícia de Miguel; l’exdiputat David Serra i altres 23 alts càrrecs del PP valencià per les contractacions amb Orange Market dins la Trama Gurtel. 

dilluns, 27 de juliol del 2015

Saforíssims aprova els estatuts i la nova junta directiva.

Saforíssims es reivindica com a referent literari i cultural a la comarca

El passat dissabte 25 de juliol es van aplegar a la localitat d’Almiserà al voltant de vint-i-cinc escriptors i escriptores de la comarca per tal dotar-se d’uns estatuts i d’aprovar la nova junta directiva de Saforíssims. La nova junta està formada per Maria Josep Escrivà, presidenta, Rafa Gomar, secretari, Lluís Miret, tresorer, i pels vocals Francesc Calafat, Isabel Canet, Juli Capilla, Jordi Puig i Josep Lluís Roig. L’associació d’escriptors de la comarca pretén augmentar la seua presència social, impulsar les seues activitats literàries i culturals i, sobretot, dotar d’oferta cultural les institucions i els ciutadans saforencs. Per tal de dur a terme aquests objectius, Saforíssims s’ha marcat uns àmbits d’actuació que consisteixen en activitats literàries diverses: xerrades, conferències, presentació de llibres, tallers literaris, recitals poètics, etc., adreçades als centres escolars, biblioteques, llibreries i ajuntaments, principalment, per tal d’augmentar la seua presència en la societat i dignificar professionalment la tasca de l’escriptor. A més, per tal de fer efectiva aquesta presència, els representants de l’associació han anunciat que es reuniran amb els regidors dels ajuntaments, bibliotecaris, tècnics culturals i mestres i professorat. Així mateix, elaboraran un catàleg d’activitats i serveis literaris que estarà disponible a la pàgina web de l’associació, que actualitzaran i renovaran en breu per tal de posar-se a l’abast dels lectors i de les institucions que ho requerisquen. Una altra línia d’actuació apunta als mitjans de comunicació, on volen ser molt més visibles que no ara, fins i tot participant en programes de ràdio i televisió, i a Internet. Amb els nous estatuts i la nova junta directiva, Saforíssims pretén reivindicar-se com la referència literària més propera als lectors de la comarca, i encara més enllà, de tot l’àmbit lingüístic. En paraules de la presidenta, Maria Josep Escrivà, “es tracta d’acostar la figura de l’escriptor o escriptora al lector natural i més pròxim, que és el de la comarca de la Safor-Valldigna, de dignificar la cultura i la literatura, i també la tasca dels professionals que ens dediquem a escriure. De difondre l’obra dels escriptors actuals i també dels clàssics medievals, una bona part dels quals són de la Safor: Ausiàs March, Joanot Martorell i Roís de Corella, per exemple”. A hores d’ara Saforíssims aglutina més de cinquanta escriptors i escriptores, alguns dels quals amb una sòlida obra i reconeguda trajectòria literària, com és el cas de Josep Piera, Ignasi Mora, Ferran Garcia-Oliver, Àngels Moreno, Teresa Pascual, o Rafa Gomar, per nomenar-ne alguns; i uns altres que comencen el seu recorregut amb il·lusió i ganes de fer-se un lloc entre les lletres del País Valencià, com ara Carles Miret, Àngels Gregori, Irene Verdú, Santiago Díaz, Frederic Barber o Josep Maria Balbastre.  

www.laveupv.com

divendres, 24 de juliol del 2015

Xeresa millorarà l'accessibilitat a la piscina i la informació als usuaris.

Els socorristes aporten idees de millora a la piscina i el govern es compromet a la instal·lació d’un elevador per a discapacitats i la publicació d’informació via APP. La piscina de Xeresa compleix enguany 15 anys. Tot i la gran afluència de gent que té, mai hi ha hagut cap incident.  De fet, la sensació general dels usuaris és de seguretat i higiene.  No obstant, i seguint les recomanacions dels socorristes i de l’empresa encarregada del manteniment, la Regidoria d’ Esports ha encarregat un pla de millora de la piscina per adaptar-la a noves necessitats, homologacions i accessibilitat.
Informació més accessible.
Un dels punt suggerits pels monitors per millorar afecta a la informació que es pot donar l’usuari. Com a iniciativa l’ajuntament publicarà el resultat de les mesures diàries de control de l’aigua, en l’APP Xeresa i que es realitzen dos vegades al dia. Actualment són anotats en un llibre que es guarda al recinte per a les inspeccions de sanitat.  La idea del govern de Compromís és fer publica tota esta informació més la corresponent a seguretat, horaris i indicacions sobre usos mitjançant l’aplicació electrònica APP Xeresa a banda de la cartelleria per a que tots els usuaris disposen d’esta informació des de sa casa mitjançant l’smartphone a banda de poder llegir-la al recinte.
Pla d’accessibilitat.
Un altre aspecte que s’ha posat en marxa i que respon a un compromís electoral de l’actual equip de govern, afecta a la millora de l’accés per a persones amb discapacitat.  Xeresa és un dels municipis que més ha invertit en millorar la mobilitat als seu casc urbà i l’accessibilitat als seus edificis públics. Recordem com a exemple, que fins i tot la cartelleria d’informació turística del municipi està a l’abast de qualsevol persona amb mobilitat reduïda i en Brayle. Es tractaria, doncs d’una tercera fase del pla d’accessibilitat consistent en obres de millora que en els accessos al recinte, vestuaris i dutxes eliminant-ne les barreres arquitectòniques. També des de la Regidoria d’Esports, s’ha fet públic el compromís d’instal·lar un elevador per a persones amb discapacitat. 
Cursos i horaris.
Anualment la regidoria organitza cursos de natació durant els mesos de juliol i agost. De fet, en este mes de juliol, un total de 50 xiquets repartits en 9 grups segons les edats i que en acabar realitzen una exhibició del que han aprés. També els alumnes de l’Escoleta d’Estiu han usat les instal·lacions de les piscines i han pogut gaudir del curs de natació impartits pels monitors municipals. Per part de la regidora s’estudia ampliar els cursos per a adults donada la demanda i la creació de Aquagym.

dijous, 23 de juliol del 2015

Voluntaris netegen d'escombraries la desembocadura del riu Serpis en Marenys de Rafalcaïd.

Diumenge passat, 12 de juliol, uns 50 voluntaris van participar en la neteja de la desembocadura del riu Serpis, a Gandia, a l'altura de Marenys de Rafalcaïd, en una campanya organitzada per l'associació BIOagradables, amb la col·laboració del Consell dels Joves de Gandia, Creu Roja Joventut i Llop de la Safor. Van recollir diversos quilos d'escombraries. L'activitat va acabar amb un esmorzar en la Alqueria Laborde para tots els participants. Els organitzadors fan una crida a ser més respectuosos i nets amb el medi ambient.
www.saforguia.com

dimecres, 22 de juliol del 2015

Xeraco exigirà la neteja de les restes de material pirotècnic.

[Img #22316]
Amb motiu de les properes festes patronals programades per a la primera setmana d'agost, el govern local recorda als particulars que declaren responsabilitat en la utilització de material pirotècnic que tenen l'obligatorietat també de la seva retirada de la via pública. Aquesta obligatorietat de mantenir l'espai net es fa extensible també a la resta de l'any i als veïns que vulguen utilitzar la via pública per a celebracions privades. Cal recordar que la normativa autonòmica obliga a tota persona que desitge utilitzar material pirotècnic a registrar al seu Ajuntament una declaració responsable en la qual s'obliga a l'autoritzat a especificar el motiu, horari i lloc de la celebració. A partir d'ara, a Xeraco, també s'obligaran a retirar les restes del material pirotècnic utilitzat. Amb aquesta mesura el govern local pretén també satisfer la demanda dels veïns que es veuen afectats per aquesta brutícia i que presenten les seves queixes davant el consistori local.

www.gentedelasafor.com

dijous, 16 de juliol del 2015

Gandia i Xeresa inicien converses per acordar el manteniment de l'ullal de la Creueta i Samaruc.


El regidor de Gestió Responsable del Territori de l'Ajuntament de Gandia, Xavier Ródenas, ha iniciat converses amb responsables de l'Ajuntament de Xeresa per arribar a un acord sobre el manteniment de l'ullal de la Creueta i Samaruc, al final de la platja de Gandia, ja que aquest naixement d'aigua forma part de la ruta que creua els termes de Gandia i Xeresa fins a l’Auir. Xavier Ródenas ha explicat que el consistori gandienc vol "anar resolent tots els problemes que sorgeixen al llarg d'aquesta ruta mediambiental per oferir un producte de qualitat i en aquest cas, en pertànyer a un altre terme municipal, no poden actuar. Precisament per accedir a aquest ullal cal entrar per un camí que s'ha tancat recentment i a més, està custodiat per un guàrdia jurat que prohibeix l'entrada de qualsevol persona. Aquesta vigilància ha estat contractada per l'empresa propietària dels terrenys, encara que diu Ródenas que aquesta setmana ha mantingut una reunió amb marjaleros i en els propers dies tindran lloc altres trobades amb diferents agents del territori amb els quals confia que en breu s'arribe a un acord per parlar sobre la disposició de pas per aquest camí.

De moment, com diem, l'accés està tancat amb un guàrdia jurat i l'ajuntament, segons Ródenas, no pot derrocar la porta, sinó que ha de seguir amb els tràmits que marca la llei.
www.radiogandia.net

dijous, 9 de juliol del 2015

La Generalitat inicia el camí per a la reobertura de RTVV.

El professor de Dret Constitucional de la Universitat de València (UV) i expert en comunicació, José María Vidal, és la persona triada pel Govern valencià per a "abanderar" i encapçalar el comissionat específic que s’encarregarà d'estudiar la possible fórmula per a reobrir Ràdio Televisió Valenciana (RTVV). Segons han confirmat a Europa Press fonts de presidència, Vidal és "una persona de la màxima confiança" per a exercir aquesta labor de coordinació. Cal recordar que les competències sobre aquesta qüestió corresponien a l’exvicepresident José Ciscar i ara pel que fa a mitjans s'emmarca en la Secretaria Autonòmica de Comunicació, que ocupa Lydia del Canto. Tant ella com el president, Ximo Puig, consideren idoni el perfil del professor per al lloc, segons les mateixes fonts.
La designació de Vidal es formalitzarà pròximament i el seu treball --pel qual no cobrarà, ja que es tracta d'una labor voluntària-- inclourà qüestions com consultes jurídiques per a determinar quin pot ser el camí per a poder reobrir la televisió i la ràdio públiques valencianes. “No és un càrrec polític, per la qual cosa la decisió no dependrà d'ell”, han puntualitzat.
José María Vidal és doctor en Dret per la Universitat de Barcelona i Diploma Estudis Avançats (DEA) en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València. Ha exercit com a advocat i assessor jurídic i va treballar durant anys en el Consell d'Administració de Ràdio Televisió Valenciana. Així mateix, és autor de diverses publicacions sobre dret audiovisual.

Oferiment dels extreballadors de RTVV

Per la seua banda, extreballadors de RTVV s'han oferit a reobrir l'ens públic en un període inferior a tres mesos, ja que consideren que són "l'únic col·lectiu que, per la seua experiència i coneixement de les instal·lacions, pot fer-ho possible". El Comitè d'empresa de l'extinta RTVV ha fet públic aquesta setmana un comunicat en el qual avancen que ha remès una carta al president de la Generalitat, Ximo Puig, una altra al president de les Corts, Enric Morera, i una més als tres liquidadors nomenats dimarts passat pel Consell, als quals ha sol·licitat una entrevista per abordar "la complexa qüestió de la reobertura de RTVV".
www.laveupv.com

L’alcalde d’Oliva trasllada al president de les Corts les reivindicacions històriques del municipi.

reunio gonzalez morera
L’Ajuntament d’Oliva està decidit a fer del canvi en les insititucions valencianes una oportunitat única per tal d’aconseguir que algunes de les reivindicacions històriques de la ciutat siguen una realitat el mé aviat possible. Així va quedar patent en una reunió que van mantenir ahir l’alcalde d’oliva, el nacionalista David Gonzàlez, i el recentment nomenat president de les Corts Valencianes, Enric Morera, membre de Compromís i natural d’Oliva. Gonzàlez va traslladar d’aquesta manera al nou Govern de la Generalitat la necessitat de solucionar alguns dels problemes de la ciutat, com el de la carretera nacinal 332 que atravessa el nucli urbà i que causa no poques molèsties als veïns i conductors que s’han de desplaçar a través de la ciutat. Una altra de les reivindicacions i que el nou Consell ja ha fet seua, és la necessitat de posar en marxa el projecte del tren de la costa, que haurà d’unir Gandia i Dènia i connectar al mateix temps la ciutat d’Oliva amb les línies ferroviàries. L’altra de les reivindicacions de la ciutat fa referència a la construcció de la presa de laminació a la rambla de Gallinera, que ha de servir per a evitar els problemes d’inundació que durant anys han afectat a la localidtat. Gonzàlez va voler transmetre d’aconseguir una millor financiació per als valencians que permeta posar en marxa aquestos i d’altres projectes que es presenten vitals per al desenvolupament d’Oliva i la Safor.
www.saforinformatiu.es

dissabte, 4 de juliol del 2015

XII Volta a peu a Xeresa. Diumenge 12 de Juliol a les 9.00 h.


Inscripcions obertes en www.mychip.es per a la XII edició de la Volta a Peu a Xeresa que se celebrarà el proper dia 12 de Juliol en horari matinal a partir de les 9:00 h. amb eixida i arribada enfront del Poliesportiu municipal. El cost de la inscripció serà de 5 euros fins al dia 10 de Juliol i de 7 euros el dia de la prova. Finalitzada la prova dels majors , i a partir de les 10:00 es disputarà les proves de les diferents categories infantils (Barrufet, Prebenjamí , Benjamí, Aleví i infantil) la inscripció de la qual serà gratuïta.

La prova organitzada per la Regidoria d’Esports i el C.A. de Xeresa comptarà amb un circuit semi -urbà de 10 Km . L'organització lliurarà samarreta tècnica commemorativa a tots els participants i trofeus als tres primers classificats femení i masculí de les diferents categories, també a l'equip més nombrós. Les instal·lacions del Poliesportiu Municipal estaran a la disposició dels participants amb accés lliure a la piscina, també s'instal·larà un Photocall gentilesa del Ajuntament de Xeresa el Club i la UPCCA , on els participants podran fer-se la fotos més divertides .

dijous, 2 de juliol del 2015

Política

Política. Política, política. Política, política, política. Política, política, política, política. Política, política, política, política, política.
Política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política.
Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política.
Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política.
Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política.
Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política.

Joan Ll. Mollà

dimarts, 30 de juny del 2015

La PAH tracta d'evitar el desnonament d'una dona que no pot pagar el lloguer.


La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca de la Safor ha advertit que per dimarts està previst el desnonament d'una dona i el seu fill de 3 anys a Gandia. En aquest cas, segons ha explicat a Radi Gandia SER un dels membres de la plataforma, Joan Cogollos, es tracta d'una situació diferent a l'habitual, ja que el desnonament no es produeix per l'impagament de la hipoteca de l'habitatge sinó per l'impagament del lloguer a una empresa, propietat de l'immoble. Segons ha assenyalat Cogollos, la dona que va a ser desnonada rep uns ingressos mensuals de 416 euros, amb els quals no pot fer front al pagament del lloguer, de prop de 250 euros, a més de la factura de llum, aigua i altres despeses. Diu Cogollos que l'advocat de la Plataforma tracta de negociar amb l'empresa propietària de l'immoble una mica més de temps per aconseguir els diners del lloguer o bé buscar una nova casa per a l'afectada i el seu fill. Des de la Plataforma de La Safor apunten que el consistori de Gandia no té, de moment habitatges socials per a aquests casos d'emergència habitacional en els quals una família pot quedar-se al carrer, un recurs que, al seu entendre, hauria d'existir per a casos puntuals com el d'aquesta dona. Cogollos insisteix a més en què no pretenen perjudicar a l'empresa immobiliària sinó cridar l'atenció sobre l'existència de casos com aquest i la necessitat de buscar una solució.

I mentre, en el transcurs del matí, el govern municipal s'ha posat a treballar per evitar aquest desnonament. Segons han explicat a Radio Gandia SER fonts municipals, de moment el consistori ja ha trobat un habitatge perquè la dona afectada i el seu fill no es quedin demà al carrer. Aquesta dona haurà de pagar un lloguer social per ocupar el nou habitatge però serà el propi Ajuntament el que decideixi quina quantitat haurà d'abonar en funció dels recursos que dispose. Així mateix, l'executiu tracta, en aquests moments, de paralitzar el desnonament previst.
www.radiogandia.net

divendres, 26 de juny del 2015

Nova edició del Voluntariat Ecològic.


El Consell dels Joves de Gandia està preparant una nova edició del voluntariat ecològic, activitat històrica que realitzarà la seva XXII Edició, i que ha detectat i evitat molts incendis al terme de Gandia i voltants, i que no només realitza una gran tasca social, sinó que també aconsegueix una important conscienciació dels joves cap a la natura i el seu entorn, i on els joves participen de forma altruista. Cal recordar, que en els últims anys aquesta activitat ha comptat amb una retallada important deixant el suport econòmic i material, sota mínims i dificultant molt la seva realització, sense l'aposta ferma d'aquest consell local, i el suport del nou govern en mitjans materials, permetrà realitzar una nova edició de l'activitat. Esta previst realitzar la primera reunió informativa amb els voluntaris inscrits aquest divendres 26 de juny, així mateix els cursos de formació és realitzaran a partir del 6 de juliol, on els joves aprendran nocions bàsiques de cartografia, primers auxilis, seguretat viària, reparació de bicicletes i utilització de walkies. Les rutes començaran a partir del dilluns 13 de juliol. Aquesta edició ve marcada per moltes novetats, com ara exposicions, excursions, jornades de neteja, taules rodones ...

 Tots els joves que estiguin interessats a participar, encara poden apuntar-apropant-se al Centre d'informació Juvenil Alqueria Laborde, al telèfon 96 295 12 00 o mitjançant correu electrònic: HYPERLINK "mailto: jovesgandia@cjg.es" jovesgandia @ CJG .es
www.gentedelasafor.com

dijous, 25 de juny del 2015

Recordant a Joan Pellicer: Plantes Santjoaneres del programa Les Nostres Plantes.


El PP de Xeraco denuncia que el govern es puge el sou.


El PP de Xeraco ha denunciat l'increment de sou aprovat pel nou govern municipal en l'últim plenari, en el qual segons el portaveu popular, Avelino Mascarell, el tripartit ha donat llum verda a la pujada del 40% de les retribucions dels regidors i del 51% pel que fa al sou de l'alcalde. Avelino Mascarell apunta que fa 4 anys, l'oposició va imposar un sou de 22.400 euros anuals a l'alcalde, càrrec que ostentava el propi Mascarell, i ara el primer edil, Francesc Serralta, ha decidit augmentar el seu sou fins als 30.000 euros. A això, a més, cal sumar-li 4.000 euros per triennis, la qual cosa fa un total de prop de 12.000 euros més a l'any que amb l'anterior alcalde. El PP demana a Compromís, PSOE i Esquerra Unida donar la cara i actuar amb total transparència i explicar a la ciutadania a què es deuen aquests increments de sou.

www.radiogandia.net

dimecres, 24 de juny del 2015

Una dona troba una cartera amb 1.400 euros a Gandia i la porta a la Policia Local.

Per difícil que semble, a dia d'avui, encara queden persones honrades, i segons la Policia Local, a Gandia, més de les pensem. Aquesta setmana hem conegut el cas d'una dona que ha retornat una cartera trobada al carrer. L'assumpte no aniria més enllà si no fos perquè en la cartera havien més de 1.400 euros. El cap de la Policia Local de Gandia, Marc Cuesta, ha assenyalat que és habitual que a Gandia els ciutadans que es troben carteres les retornen amb  els diners en el seu interior.
www.radiogandia.net

dilluns, 22 de juny del 2015

Apareixen caixes metàl·liques amb diners en IPG.

[Img #21756]
En una primera revisió de les oficines de Iniciatives Públiques de Gandia, feta per l'Interventor Municipal, en l'empresa pública propietat de l'Ajuntament de Gandia  han aparegut dues caixes metàl·liques amb diners en efectiu,  que encara que no és il·legal, resulta clarament cridaner en ple segle XXI, atès que la bancarizació electrònica fa innecessari aquest tipus d'accions. I més encara en una administració pública, on tant els cobraments com els pagaments es realitzen ja des de fa molt temps mitjançant transferències bancàries o, en tot cas amb talons. La informació va ser proporcionada als membres del consell d'administració pel propi interventor que va mostrar la seva estranyesa pel fet. Encara que es desconeix el muntant dels diners que hi havia en aquestes caixes, l'explicació sembla estar en què en la pràctica, l'empresa pública de Gandia, com ja s'ha informat àmpliament, tenia pràcticament tots comptes embargats tenint en compte els problemes econòmics i financers que arrossegava i la situació dels quals es desconeix a dia d'avui. Aquesta circumstància hauria fet que IPG en realitat estigués cobrant i pagant en metàl·lic les seves obligacions. Sobre aquest tema, cal recordar que el Govern de Gandia li ha estat transferint fons. I és que tota la documentació intervinguda, així com els ordinadors precintats, haurà de ser analitzada per funcionaris públics per emetre un dictamen, perquè l'anterior govern municipal no va donar mai informació sobre aquest tema. De fet, la revisió dels ordinadors per exemple, haurà de fer-se d'acord amb la llei de protecció de dades: és a dir, haurà de ser un funcionari qui els analitze i separe tota aquella informació que puga ser personal, pertanyent al seu usuari anterior, i la que puga ser motivada per la gestió de l'empresa pública. En el primer cas se li retornarà a l'usuari, mentre que en el segon passarà a formar part de l'informe que es faça sobre la situació de IPG. La majoria dels ordinadors precintats pertanyen a directius de l'empresa i al propi servidor de la mateixa.
Entre les primeres tasques que s'han fixat el Consell d'Administració i el nou Gerent, Joan Antoni Juárez, està la de determinar la plantilla de personal amb què conta l'empresa, tant d'eventuals com a fixos. Es dóna la circumstància que, segons les primeres dades, s'hauria produït la conversió en fixos de nombrosos treballadors eventuals, entre ells algun dels exdirectius de l'empresa que comptava amb un contracte d'alta direcció.
www.gentedelasafor.com

Xeresa obté 259.164 € per a la rotonda de La Pelleria.

L'alcalde Tomàs Ferrandis signa un acord amb el president en funcions Juan José Medina per millorar la seguretat viària al camí Xeresa- Xeraco
El president en funcions de la Diputació de València, Juan José Medina, ha signat aquest matí un conveni de col•laboració amb l'alcalde de Xeresa, Tomàs Ferrandis, per construir una rotonda que donarà accés al polígon industrial de La Pelleria en el camí que comunica Xeresa amb Xeraco.
L'acord, que puja a 259.164 euros, finançarà unes obres que, segons el parer de l'alcalde, "augmentaran la seguretat a la zona i solucionaran un problema de trànsit”. L'activitat industrial a Xeresa ha augmentat considerablement i conseqüentment hi ha hagut un increment del trànsit de vehicles, sobretot, pesats. En aquest sentit, Ferrandis explica que la rotonda atorgarà més seguretat i qualitat a la unitat urbanística i regularà el trànsit continu de les empreses que romanen a La Pelleria de manera estable A més serà “molt beneficiosa per al polígon que tenia un problema d'accessos i amb aquest projecte quedarà solucionat”. El recentment reelegit alcalde de Xeresa, informa també que les obres de la infraestructura, que es construirà a l'inici del camí de Xeraco-Xeresa, començaran el més aviat possible, i apunta que el consistori ja ha adquirit els terrenys on s'ubicarà la glorieta.
També el pleg de condicions està redactat per a l'adjudicació de l'obra . El pleg contempla la participació en la mesa de contractació de tots els grups municipals.
Antecedents: El casc urbà de Xeresa es connecta mitjançant dues sortides amb la xarxa de comunicacions de la comarca. La principal és l'accés a la N332 a l'enllaç de l'accés al peatge de l'AP7, la segona d'elles és la connexió amb Xeraco, mitjançant una via de propietat municipal, el Camí de Xeraco. Aquesta via és utilitzada per una bona part de la població que treballa en un dels municipis i resideix en l'altre i, a més, és transitada per molts de joves de Xeresa per anar a l'institut, que es troba a Xeraco. D'altra banda, la transformació de la N332 a A38 a la part sud del terme ha tancat alguns de les eixides de Xeresa cap al sud, la qual cosa ha implicat també un augment del trànsit en aquesta carretera, tant de turismes com de vehicles pesants. Per això, l'ajuntament de Xeresa va redactar el projecte de la construcció de la rotonda del Pelleria i va sol•licitar ajuda financera a l'entitat provincial per poder executar les obres.

diumenge, 21 de juny del 2015

Gandia: Morant ordena suprimir el tràmit previ a l’empadronament a la ciutat.

padron gandia (1)
La recentment nomenada alcaldessa, Diana Morant, s’ha posat mans a l’obra per tal de solucionar algunes de les principals polèmiques que van posar l’anterior executiu de Torró en el punt de mira. I és que una de les seues decissions ha siguty la de suprimir, per “il·legal i discriminatori”, el tràmit administratiu imposat per l’anterior alcalde que obligava només als ciutadans no comunitaris a ser investigats per la Policia com a requisit previ a la seua inscripció en el Padró municipal. Amb esta decisió, dictada el passat divendres, l’Ajuntament de Gandia acata les recomanacions fetes en 2013 i en 2014 pel Síndic de Greuges i pel Defensor del Poble els quals, en sengles resolucions, instaven a esta institució a “cessar en eixa pràctica administrativa, procedint a l’alta en el Padró municipal sense més tràmits ni requisits. Morant considera que “les administracions púbiques són les primeres que han de donar exemple i fer complir la llei. La investigació prèvia als ciutadans pel seu origen és una mesura discriminatòria i contrària a la llei, com assenyalen el Defensor del Poble i el Síndic de Greuges, i anem a complir la legislació vigent”. Malgrat que, amb posterioritat a l’advertència del Defensor del Poble, esta institució va “constatar” que l’Ajuntament de Gandia “acceptava el suggeriment formulat” per a eliminar els requisits extra als estrangers no comunitaris per a empadronar-se, el passat dia 14 de maig eixa institució va encetar un nou expedient contra l’Ajuntament de Gandia perquè els va arribar una queixa d’una ciutadana en què feia constar que el tràmit de investigació prèvia als estrangers no comunitaris continuava vigent en el Padró municipal la qual cosa, “a més de no complir la llei, crea inseguretat jurídica”, segons la comunicació del Defensor del Poble. La mesura posa de manifest el diferent punt de vista entre el nou Govern de Gandia i l’anterior executiu del PP, que defenia la seua decisió en pro de la Seguretat Ciutadana, i que va afirmar en reiterades ocasions que aquesta pràctica evitava l’existència de delinqüents en la ciutat. Ara queda també sobre la taula la proposta de Torró de realitzar una exhaustiva revisió del padró municipal per tal de tenir controlades a totes les persones que viuen a la ciutat.
www.saforinformatiu.es

dijous, 18 de juny del 2015

Més Gandia porta al seu programa la reobertura de Gandia TV.

MÉS GANDIA PORTA AL SEU PROGRAMA LA REOBERTURA DE GANDIA TV
Gandia TV, la televisió pública de l'Ajuntament de Gandia, reobrirà les emissions si atenem al contingut del programa electoral d'una de les formacions que ara formen part del govern local: Més Gandia. En el programa d'esta coalició s'explica que "la Safor té una nombrosa i consolidada xarxa de mitjans, amb un grup extens de professionals que s’hi dediquen a la comunicació. Entenem que els principis que han de regular la vida periodística de la ciutat són la independència, la pluralitat i la transparència. La relació de l’Ajuntament de Gandia amb els mitjans de comunicació privats ha de basar-se en la distribució equitativa de la publicitat". L'impuls al sector audiovisual de la ciutat i recuperar la TV pública amb la reobertura de Gandia Televisió i treballar convenis de col·laboració amb les universitats públiques amb seu a Gandia són alguns dels punts del programa de Més Gandia.

Les propostes concretes extretes del programa són les següents: 
Recuperar i activar Gandia Televisió junt a una ràdio local pública.
Garantir la independència i l’objectivitat dels mitjans de comunicació públics. En eixe sentit, proposem la creació d’un consell de redacció que vigile que es primen els criteris periodístics i no els polítics en el tractament de les notícies. Aquest òrgan proposarà el nomenament de la persona responsable d’informatius i de la de programes.
Promoure l’emissió de pel·lícules i documentals en versió original i subtitulades en valencià en Gandia Televisió.
Creació d’una línia de treball en la televisió pública de programes en anglès subtitulats en valencià per afavorir el seu aprenentatge i que la televisió pública siga una poderosa eina pedagògica i cultural en l’ensenyament d’altres llengües.
Fomentar i difondre les arts visuals a través d’una taula de creadors locals, posant en valor l’audiovisual de Gandia.
Els mitjans de comunicació en valencià seran objecte d’ajudes econòmiques per la seua tasca de difusió i normalització de la llengua.
Foment, mitjançant descomptes, de la inserció de publicitat en la nostra llengua.
Ampliació i difusió de la xarxa d’espais Wi-Fi on la ciutadania puga connectar de forma gratuïta a Internet.
Creació de Gandia en línia, un organisme que promourà la utilització de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació i la seua popularització i adaptació progressiva entre tota la ciutadania.
www.diariserpis.com

dimarts, 16 de juny del 2015

Cullera apaga el ‘lluminós’ de la muntanya per frenar el balafiament.


La il·luminació de les lletres amb el nom de la població va ser un dels grans projectes de l'anterior equip de govern del Partit Popular, que ha tingut un elevat cost per a les arques municipals, començant per la instal·lació i acabant pel pagament de la factura elèctrica, assumida des de 2013 íntegrament pel consistori i amb una despesa anual de 6.000 euros que l'actual executiu considera innecessària. Les llums es van apagar ja el divendres després que durant les converses per al traspàs de poders el nou alcalde demanara que es prenguera eixa mesura. No obstant açò, Mayor ha assenyalat hui que portarà el tema a la Junta de Portaveus perquè la seua voluntat és que es consensue una solució amb la resta de forces polítiques. La intenció de l'alcalde és que els llums estiguen apagats la major part del temps, però no descarta que el lluminós puga encendre's en ocasions puntuals, cosa que tractarà amb la resta de grups polítics.

Reduir la factura energètica
 La mesura és el primer pas cap a un pla general d'estalvi per a reduir la factura energètica del consistori, en el qual el nou govern socialista es posarà a treballar ben aviat dins de la seua política de revisió de les despeses municipals per a aconseguir una administració local més eficient. A més, apagar-lo és un símbol de la nova voluntat ambientalista del govern de Cullera, que entén  necessari reduir el consum energètic per a contribuir a la sostenibilitat del planeta. “És del tot incoherent que ens hàgem sumat a esdeveniments com l'Hora del planeta i que després hàgem balafiat llum tot l'any. Hem de ser més conseqüents i aplicar polítiques reals d'estalvi i respecte al medi ambient”, ha afirmat el primer edil en referència a la participació de Cullera en l'esdeveniment mundial a través del qual, durant una hora, s'apaguen els llums per a conscienciar sobre el canvi climàtic. A més, es pretén contribuir a reduir la contaminació lumínica, un altre dels problemes ambientals que acostuma a passar desapercebut i que a Cullera no és una excepció. Els estalvis que s'aconseguisquen en aquestes partides redundaran en benefici dels ciutadans, ja que la voluntat del nou govern municipal és destinar el màxim dels recursos econòmics possibles al benestar ciutadà. “A Cullera, durant anys, s'han prioritzat els fanals sobre les persones i açò s'ha acabat”, ha conclòs Mayor.
www.laveupv.com

dissabte, 13 de juny del 2015

Diana Morant és investida alcaldessa de Gandia amb els vots de PSOE, Més Gandia i Ciutadans Gandia.


La socialista Diana Morant ha estat investida com a nova alcaldessa de Gandia per als propers 4 anys. Ha estat possible amb els vots a favor del seu propi partit, a més de Més Gandia i Ciutadans Gandia. Un total de 13 vots, enfront dels 12 que ha obtingut el candidat popular, Arturo Torró.

Les primeres paraules de Morant després de ser proclamada alcaldessa han estat per acordar-se de les famílies i les persones que viuen una situació complicada per culpa de la crisi, per les famílies que han de recórrer a la caritat per poder alimentar-se o vestir-se o per aquells que han d'anar-se fora d'aquest país per trobar un treball. També s'ha referit a la crisi de valors i de confiança que existeix a Gandia i ha dit que no serà fàcil resoldre els problemes als quals s'enfronta el nou govern però ha afegit que dedicaran tots els seus esforços a aconseguir-ho. Morant ha tingut paraules per Més Gandia i Ciutadans, a els qui ha agraït la seva generositat i altura de mires a l'hora de donar-li els seus vots i amb això permetre-li ser l'alcaldessa de Gandia. D'altra banda, el ple d'investidura ha transcorregut amb tensió, sobretot provinent des de la bancada dels populars, que en un moment donat han acusat al PSOE de pagar diners al candidat de Ciutadans, Ciro Palmer, perquè donés el seu vot a Diana Morant. També s'ha pogut veure el semblant molt seriós i el somriure forçat de la candidata de Més Gandia, Lorena Milvaques. Hi ha hagut altres moments de tensió com el fet que el regidor popular Guillermo Barber no hagi volgut que Diana Morant li imposés la medalla que li correspon com a regidor. Arturo Torró, per la seva banda, no li ha encaixat la mà a la nova alcaldessa al moment en què aquesta li ha imposat la medalla. Part del públic ha increpat al candidat de Ciutadans, al que han titllat de “Judes” i “traïdor” al moment en què aquest ha pres la paraula, i li han interromput amb sonors esbroncs durant el seu discurs. Palmer ha recordat durant el seu parlament a alguns dels seus familiars que van ocupar diferents càrrecs en el consistori gandienc i ha dit que tots, govern i oposició, han de remar en la mateixa direcció per poder treure endavant la ciutat.
La candidata de Més Gandia, Lorena Milvaques, ha assenyalat en el seu discurs que la coalició que conformen Compromís, Ezquerra Unida i Esquerra Republicana no defraudarà a la ciutadania i treballarà sense descans per millorar la qualitat de vida dels ciutadans i per retornar a Gandia el prestigi que es mereix. Milvaques ha dit que comença una nova etapa en la qual s'anteposaran les persones a qualsevol altra consideració. Finalment, Milvaques s'ha dirigit a la nova alcaldessa i li ha dit que Més Gandia ha demostrat responsabilitat i sentit comú pel que li demanava a ella i al seu partit que siguin honests. En un to molt agre, el candidat del PP, Arturo Torró, ha dit que tenia un altre discurs preparat, el d'alcalde, però atès que no ha estat investit com a tal, ha decidit improvisar la seva compareixença. Torró li ha dit a la nova alcaldessa que ella ha estat la gran derrotada en les urnes però que la democràcia li ha permès ostentar la vara de comandament. En tot cas, li ha desitjat que tinga una gran legislatura i sense la pressió que, segons ha dit, ell ha hagut de suportar. Torró s'ha mostrat també molt desafiador amb el candidat de Ciutadans, Ciro Palmer, a qui ha dit que no voldria estar en la seva consciència, després d'haver donat el seu vot a la candidata socialista malgrat la seva ideologia cristiana i de respecte als símbols valencians. Finalment, s'ha dirigit als seus i ha dit que han de tenir el cap ben alt perquè qui realment ha guanyat les eleccions ha estat el PP.
El pacte entre PSOE, Més Gandia i Ciutadans es forjava anit.
Després de reunir-se les comissions negociadores, els tres partits aconseguien un principi d'acord per desbancar al PP de l'alcaldia de Gandia. Després d'aquesta trobada a tres bandes, Ciutadans confirmava a través de les xarxes socials que en el ple d'investidura d'aquest matí votarà a la candidata socialista, Diana Morant, encara que també matisa que no formarà part d'un pacte de govern. Un canvi d'estratègia d'última hora del candidat de Ciutadans, Ciro Palmer, que fins a la mateixa tarda d'ahir i durant les tres últimes setmanes ha mantingut que es votaria a si mateix.
D'altra banda, l'Assemblea de Més Gandia, convocada a primera hora del matí, ha aprovat per àmplia majoria aupar a l'alcaldia a Diana Morant per als propers 4 anys, malgrat que en un primer moment alguns dels seus membres han tractat d'exigir que l'alcaldia es repartís i el PSOE governés els dos primers anys i Més Gandia els dos últims.
www.radiogandia.net

dijous, 11 de juny del 2015

L'Audiència Nacional imputa a Torró pel cas Púnica.

[Img #21580]
Segons la Cadena SER i elmundo.es, el jutge Velasco ha imputat a altres 10 alcaldes i funcionaris de diversos ajuntaments espanyols, citant expressament que entre ells està l'Alcalde de Gandia, Arturo Torró, per la seva relació amb la trama corrupta. Dos dies després del registre per agents de la UCO de la Guàrdia Civil a l'Ajuntament de Gandia, s'ha conegut la resolució judicial després que aquest dimecres se sabés que tant Torró com el regidor Víctor Soler havien estat cridats a declarar en la Comandància de la Guàrdia Civil de València. Crida l'atenció que Torró li haja llevat ferro a l'assumpte de la seva declaració davant la Guàrdia Civil, cosa que va negar al llarg del dia d'ahir fins que els mitjans van poder determinar l'exactitud de la informació. En una compareixença separada el primer tinent alcalde, Víctor Soler, també va haver de donar explicacions als agents de la UCO, sobretot per diverses factures de les empreses EICO Management i Madiva Consulting de l'empresari Alejandro de Pedro, encausat per l'assumpte de corrupció destapat primer a Madrid i després a València. Segons el que ha pogut saber Gente de la Safor, el problema més greu que ha observat el jutge Velasco i els agents de la Guàrdia Civil que porten la recerca des de fa mesos, és el d'aquelles factures que en realitat podrien estar vinculades al "posicionament digital" de la web del PP de Gandia i del propi Torró. Este va reconèixer haver realitzat aquestes contractacions encara que va indicar que aquestes factures les va pagar el PP, afegint que aquest dimecres mateix les va aportar a la recerca. La veritat és que el propi Alcalde de Gandia, en una roda de premsa realitzada en finalitzar el registre de la UCO a l'ajuntament, va dir amb claredat que no estava imputat, encara que va remarcar que al moment que això ocorregués "no trigaria ni un minut a deixar el seu càrrec". El que es desconeix de la informació anticipada per la Cadena SER i elmundo.es és si també Víctor Soler està imputat, per la qual cosa podria donar-se el cas que els dues primers espases del PP de Gandia queden marcats per aquest assumpte que es ve arrossegant des de fa mesos, quan es va descobrir que De Pedro havia facturat a través de les seves empreses una mica més de 22.000 euros a l'Ajuntament de Gandia.
Per la seva banda, fonts de l'Ajuntament de Gandia han desmentit la informació, assenyalant que "no hi ha cap novetat sobre l'assumpte" i que es convocarà una roda de premsa para aclareix la situació aquest mateix matí.
www.gentedelasafor.com

dimarts, 9 de juny del 2015

La Guàrdia Civil irromp en l'ajuntament de Gandia per l'Operació Púnica.

10290666_1039524232743398_6225149056907711975_n
Agents de la Guàrdia Civil vestits de paisà han entrat aquest matí en l'ajuntament de Gandia i a les 11.30 hores es trobaven encara en el despatx de l'alcalde Arturó Torró (PP), a qui estan sol·licitant informació i documentació sobre l'Operació Púnica. Aquesta actuació és la conseqüència d’una denúncia del PSPV de Gandia interposada en l’Audiència Nacional. L'operació forma part de l'Operació Púnica. En aquest cas, el PSPV de Gandia va remetre al titular del Jutjat d'Instrucció número 6 de l'Audiència Nacional, Eloy Velasco, diverses facturacions a l'Ajuntament de Gandia per l'empresa Eico Managemenent Reputation S.L., l'administrador de la qual és Alejandro de Pedro, detingut en aquesta operació i posat posteriorment en llibertat, així com llistats del Pla de Pagament a Proveïdors, amb diverses factures a nom de la mateixa empresa. L'actuació de la Guàrdia Civil tindria relació amb les suposades facturacions per part de l'actual alcalde de la localitat en funcions, Arturo Torró (PP), a mercantils sense el procediment establit.

Sobre la relació amb De Pedro, l'alcalde de Gandia va afirmar en el seu moment que aquest va arribar al consistori de la localitat "de la mà de l'empresa contractada i dirigida per membres del PSOE", en referència a la companyia Autoritas Consulting, que mantenia un contracte amb l'anterior Govern socialista i per a la qual treballava De Pedro abans de crear l'empresa Estratègia d'Identitat i Comunicació Visual (EICO), que es va encarregar del posicionament web dels 'populars' gandians.
www.laveupv.com

dissabte, 6 de juny del 2015

El PP de Xeraco no renuncia a l'alcaldia.


El PP de Xeraco extrau una valoració "molt positiva" del resultat de les eleccions municipals celebrades el passat, 24 de maig, malgrat la caiguda del Partit Popular a nivell autonòmic. La formació política es mostra satisfeta en haver incrementat el nombre de vots davant aquesta "complicada situació", en haver aconseguit un 46,32% en 2015, superant fins i tot les xifres de 2011.

Els populars asseguren haver patit una oposició dura en la qual PSOE, Compromís, Esquerra Unida i Ciutadans han basat el seu discurs a atacar a Populars Xeraco, "sense importar en cap moment les idees i propostes". D'aquesta manera, denuncien la campanya “tan bruta” que han dut a terme tots els partits, "atacant moltes vegades la persona del candidat a l'Alcaldia, Avelino Mascarell". D'aquesta manera, Populars Xeraco agraeix a tota la gent que ha confiat i que continua fent-ho en el partit perquè, asseguren, que “no anem a defraudar-los”. És lamentable, destaquen, que “els representants dels partits d'esquerra isqueren el 24 de maig a les portes de l'Ajuntament proclamant-se guanyadors d'una batalla que realment han perdut”. Agraeixen el gest d'algun que un altre partit que els ha donat l'enhorabona pels resultats obtinguts.
Ara, transcorregut un temps després de les eleccions municipals, incideixen des de la formació política que van a fer el pas per a iniciar reunions amb la resta de partits. Consideren que és el torn que la força més votada a Xeraco, “i més preparada”, treballe per tots els seus votants. Competeixen contra la corrupció del seu partit, asseguren, i “ho estem pagant injustament”. Per açò, anuncien que han pres consciència d'açò i que prendran " en l'assumpte".
www.diariserpis.com

Oliva reconeix els mèrits de l’atleta local Juanra Pous.

atleta juanra pous
L’Ajuntament d’Oliva ha celebrat este matí un acte d’homenatge a l’atleta de la ciutat Juan Ramón Pous, que en els útlims mesos ha aconseguit importants mèrits esportius. L’acte solemnte s’ha celebrat al saló de plens, i hi han assistit membres de la corporació municipal, així com familiars, amics i membres del seu club. En finalitzar l’acte, Juan Ramón ha signat al Llibre d’Honor de l’Ajuntament d’Oliva. Entre els seus èxits esportius destaquen imortants marques, com la Medalla de Bronze en 800m del Campionat d’Europa Màster de Pista Coberta; doble campió d’Espanya Master de 800 i de 1.500 metres en pista coberta; un subampionat d’Espanya Màster de la Milla; campió absolut de la Comunitat Valenciana de 3.000m en pista coberta; subcampió de la Comunitat Valenciana de 5.000my 10.000m en pista a l’aire lliure; medalla de Bronze Absolut de la Comunitat Valenciana de 800m en Pista Coberta, i en 10Km Ruta.

www.saforinformatiu.es

divendres, 5 de juny del 2015

Un nou catàleg recull l’oferta de productes agrícoles de proximitat a la Safor.

cataleg iniciatives ruralsDes de fa anys associacions, llauradors, llauradores i grups de consumidors responsables de la Safor treballen amb l’objectiu de crear una xarxa alternativa de consum que afavorica els productes de proximitat. Fruit d’aquest treball, sense pràcticament recolzament de l’administració valenciana, s’han anat creant iniciatives vinculades a aquest nou model agrícola que ara presenten un catàleg que recull els diferents projectes que hi ha en marxa a la Safor. Aquest novedós catàleg persegueix diferents objectius. D’una banda, explicar tota l’oferta existent actualment a la Safor vinculada a l’agricultura de proximitat i ecològica; i d’altra transmetre una imatge de dignitat i de treball ben fet, ja que les propostes que recull estan dutes a terme per persones que treballen de valent per fer arribar als consumidors responsables productes de màxima qualitat, ben fets, amb estima i molt saludables. Són persones que cuiden de la terra i cuiden de les persones a les quals venen els seus productes. Així, amb el títol “Del bancal a la taula”, el catàleg segueix el camí d’altres comunitats i països que ja treballen des de fa anys en aquesta direcció amb el recolzament de les administracions, un recolzament que al País Valencià ha estat impossible d’aconseguir, segons denunicen els promotors, i que ara veu la llum de la mà de la xarxa de centres de desenvolupament rural de l’estat. Són 13 fitxes que aporten informació dels productors i dels consumidors organitzats i que van acompanyades de fotos de Natxo Francés, que destil·len estima a la terra, família, proximitat, amistat i força, amb un missatge clar: ‘Sóc llaurador i estic orgullós’. L’Escola de la Terra  és un altre dels fruits d’aquest treball en xarxa i té diferents línies d’actuació. Una d’elles és la comunicació d’aquest model alternatiu d’agricultura, fer veure que és un model seriós, professional i del qual es pot estar orgullós. Una de les primeres accions d’aquesta línia de treball de l’Escola de la Terra, ha estat la publicació d’aquest catàleg d’iniciatives rurals, totes vinculades a la producció i al consum de productes agrícoles de proximitat, responsables amb el territori i majoritàriament ecològics.
El catàleg es pot trobar al centre FP la Safor (Beniarjó) i als Mercats del Trenet.
www.saforinformatiu.es

dimecres, 3 de juny del 2015

Benirredrà obrirà l'Escoleta abans de les 8 del matí per conciliar la vida familiar i laboral.

escoleta pasqua benirredra
L'Ajuntament de Benirredrà ha obert el termini de matrícula per a l'Escoleta Infantil del municipi de cara al proper curs 2015/2016. El període té més importància per als alumnes de nou ingrés, que hauran de presentar la sol·licitud de matrícula a partir del proper dimarts, dia 9 de juny, i fins al divendres 19 de juny de 2015 En total són 33 places les que s'ofereixen entre els cursos d'1 a 2 anys i de 2 a 3 anys gràcies a un servei d'educació infantil, que encara que sofrint les retallades de la Generalitat, l'Ajuntament segueix prestant als seus veïns i també de poblacions properes. De fet, l'Escoleta infantil ha sofert una remodelació integral de les aules, amb una inversió de 25.000 euros, que ha permès millorar i modernitzar les instal·lacions, donant una millor seguretat i tranquil·litat, als padres i treballadors, ja que s'ha integrat en l'entorn natural i de jocs infantils que la caracteritzen. A més, el proper curs està previst ampliar la franja horària amb el ‘horari matiner’ que permetrà als pares i mares deixar als seus fills a partir de les 07:45 hores, conciliant la vida laboral i personal de les famílies. A més a més, l'Escoleta Infantil de Benirredrà ofereix línia en valencià, principi d'aprenentatge en anglès, agenda particular i seguiment de les activitats o menjador personalitzat segons les necessitats de cada xiquet.
L'alcaldessa, Loles Cardona, ha explicat la seva aposta per l'Escoleta infantil afirmant que “els Ajuntaments estem assumint competències que són pròpies de la Generalitat, per la irresponsabilitat d'aquesta en la gestió” i ha afegit que en el futur “seguirem ampliant i millorant els nostres serveis en l'Escoleta Infantil de Benirredrà“.
www.saforinformatiu.es

dimarts, 2 de juny del 2015

Educació vol que el curs escolar comence novament el 3 de setembre.


El document elaborat per Educació proposa per a Infantil i Primària que les classes comencen el 3 de setembre i finalitzen el 17 de juny. En Secundària, Batxillerat i FP es proposa que l'inici de curs siga també el 3 de setembre i les classes finalitzen el 9 de juny.

Els sindicats FE CCOO PV, FETE-UGT i STEPV han mostrat la seua oposició a la mesura de mantenir el 3 de setembre com a data d'inici del curs escolar 2015-2016 tant per a Infantil i Primària com per a Secundària, Batxillerat i cicles formatius, igual que l'any passat. Així, l’STEPV ha anunciat que hi haurà accions de rebuig a la proposta i plantejarà al nou Consell que ho modifique. CCOO PV ha apuntat que el departament de Campanar “no està legitimat” per a adoptar aquesta mesura després del resultat del 24M i FETE UGT PV ha acusat la Conselleria de seguir “provocant la comunitat educativa i la societat valenciana” i intentar generar un “nou conflicte” que li “esclate” al govern autonòmic que es constituïsca. Segons argumenta Educació, l'objectiu de mantenir és “afavorir la conciliació de la vida familiar i laboral, atès que les famílies podran escolaritzar els seus fills des dels primers dies del mes de setembre”. Quant als dies lectius, el curs 2015-16 tindrà 184 dies lectius en Infantil i Primària i 178 en Secundària i Batxillerat, segons la proposta d’Educació. Infantil i Primària començaria les classes, segons la proposta de Català, el 3 de setembre i les finalitzarà el 17 de juny. Pel que fa a Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius començarien el 3 de setembre i finalitzarien el 9 de juny. Les vacances de Nadal serien del 23 de desembre al 6 de gener, ambdós inclosos, i les vacances de Pasqua del 24 de març al 4 d'abril, ambdós inclosos. D'altra banda, durant el curs escolar, i sempre segons les intencions de la consellera en funcions, seran festius i no lectius els següents dies: 9 d'octubre, dia del País Valencià; 12 d'octubre dia de la Hispanitat; 7 de desembre, dia de la Constitució; 8 de desembre, Dia de la Immaculada Concepció.
STEPV: ‘Cal donar temps als centres per a organitzar-se com cal’
STEPV ha anunciat que reclamarà a Educació la retirada d'aquesta proposta, així com retardar l'inici del curs per a “donar temps als centres a organitzar-se com cal”, la qual cosa demanarà en la mesa tècnica i sectorial, ja que “cal tenir en compte que aproximadament un 20% de la plantilla canvia de centre cada curs”. A més, ha advertit que si Educació no rectifica, proposarà al professorat i a la comunitat educativa "accions de rebuig" a l'inici del curs previst per al 3 de setembre i demanarà al nou govern que es constituïsca després de les eleccions que modifique aquest calendari.
CCOO PV: ‘Educació no està legitimada per a noves normatives’
CCOO PV, per la seua banda,  ha recalcat que aquest calendari escolar, que repeteix l'establert per al curs 2014-2015, ha sigut “rebutjat per tots els agents socials”. Assenyala que aquesta normativa “consolida les retallades mantenint l'augment d'horari lectiu del professorat” i desenvolupa la LOMCE. Aquest sindicat ha destacat que la Conselleria d'Educació encara “no està legitimada” per a abordar normatives d'aquest calat perquè el nou govern autonòmic encara no s'ha constituït, després de les eleccions del passat 24 de maig en les quals el PP va deixar de tenir la majoria absoluta al PV.
FETE-UGT: ‘La proposta és un disbarat’
Per la seua banda, per a FETE-UGT PV, amb aquesta decisió la Conselleria d'Educació en funcions “està provocant el descontentament de la societat valenciana i de la seua comunitat educativa” ja que preveu que durant el curs escolar es reproduiran problemes del passat com la “falta d'adequació de les vacances escolars amb les vacances de les famílies i els treballadors, problemes de calor i falta de condicionament de les instal·lacions educatives” o “problemes amb l'economia i el sector turístic, hostaler i hoteler”. Segons el parer del sindicat, la proposta és un “disbarat” ja que Educació repeteix “per segona vegada, sense aprendre dels errors passats” i sense aplicar propostes de millora. FETE UGT PV planteja que el curs escolar comence “com a mínim, la segona setmana lectiva i laboral de setembre”. La central sol·licitarà en la pròxima mesa sectorial “l'estabilització de l'inici del curs escolar” ja que sostenen que el curs ha d'iniciar-se “sempre, com a mínim, el sisè dia lectiu i laborable de setembre en primària, i el setè dia lectiu i laborable en l'ESO, Batxillerat i FP”. “L'any passat mentre els xiquets i joves del País Basc o Madrid gaudien de les nostres platges a Gandia i Cullera, els nostres s'abrasaven en les aules sense aire condicionat”, argumenta.
www.laveupv.com

diumenge, 31 de maig del 2015

Els centres educatius planten cara a les revàlides i les proves diagnòstiques.


STEPV felicita la comunitat educativa per l’èxit de la campanya contra aquestes proves.


STEPV té constància que en molts centres educatius del País Valencià els pares i mares no han dut l’alumnat de 3r de Primària a les aules per a no realitzar les revàlides, atenent la proposta de la Trobada de Plataformes Comarcals, concretada en la campanya presentada el passat 8 de maig (veure document ací). Fa poc, el Sindicat denunciava les pressions de l’administració als centres educatius per obligar les direccions, professorat, famílies i alumnat a passar aquestes proves, la qual cosa demostra l’èxit de la campanya de rebuig a les revàlides. La Conselleria d’Educació ha tornat a insistir en què l’alumnat que no celebre les proves en les dates previstes (28 i 29 de maig), les realitzarà pròximament. En el calendari d’aplicació de les proves de la Conselleria d’Educació, només es contemplen com a dates alternatives de realització els dies 1 i 2 de juny, però no més enllà.

Quant a les diagnòstiques, molts centres han fet arribar al Sindicat queixes per les proves, en el sentit que el material digital (CD) no funcionava bé, ni la qualitat dels àudios era bona, ni l’alumnat tenia prou temps per completar les activitats. El Sindicat rebutja aquestes proves perquè són un atemptat a l’autonomia pedagògica del professorat i dels centres, serveixen per a fer rànquings de centres, sotmeten a molta pressió l’alumnat i altera el funcionament normal dels centres educatius, entre altres aspectes. STEPV celebra l’èxit d’aquesta campanya perquè qüestiona un dels aspectes centrals i fonamentals de la LOMCE, com són les revàlides, i felicita la comunitat educativa per haver plantat cara a la imposició d’aquestes proves i l’anima a continuar la lluita per evitar l’aplicació de la LOMCE el curs que ve i la seua derogació immediata.
www.laveupv.com

dilluns, 25 de maig del 2015

Eleccions Locals 2015. Xeraco.


Tendència de vots a Xeresa. Gràfic comparatiu 2011/2015.


Compromís perd 82 vots respecte a les anteriors eleccions locals.
El Partit Popular guanya 55 vots.
El PSOE perd 43 vots però es queda a solament 10 vots d'obtindre un regidor.
UDX aconsegueix 28 vots. Número mínim de vots aconseguit per una llista municipal a Xeresa juntament amb el Partit Popular a les eleccions locals de 1999.