dimecres, 26 de novembre del 2014

La Falla de Beniopa edita un llibre de cuina sobre la gastronomia del poble.

El CdT Alqueria del Duc de Gandia ha acollit avui la presentació del llibre “Beniopa gastronòmica”, una àmplia recopilació de 80 receptes de cuina casolana d'aquest poble, editat per l'Associació Cultural falla de Beniopa i coordinat per l'Àrea de Cultura de la mateixa. El tinent d'alcalde de Beniopa, Toni Abad, ha agraït "aquest magnífic treball dut a terme per la comissió fallera beniopera, que dignifica el patrimoni de Beniopa, ja que la nostra gastronomia tradicional forma part del mateix i aquest llibre ajudarà al fet que no desapareguen moltes receptes que han passat de pares a fills". Abad ha destacat que es tracta del primer projecte que es realitza entorn de la commemoració dels 50 anys de l'annexió de l'antic municipi de Beniopa a Gandia, que es desenvoluparà durant l'any 2015.
[Img #16961]
Per la seva banda, el president de la Falla de Beniopa, Joanjo Reig, va recalcar que per a la falla ha suposat un gran esforç fer realitat aquest projecte. "No obstant això, com a associació cultural que som, estem donant un gran pas endavant", va destacar Reig, qui ha destacat que l'Associació Cultural Falla de Beniopa sempre ha apostat per la cultura valenciana, en la seva trajectòria de gairebé 40 anys, com amb la promoció del teatre en valencià, l'organització del ja desaparegut tir i arrossegament o la recuperació de la foguera de Sant Antonio.

Emili Selfa, que ha fet una gran aportació en el llibre, va indicar que "la cuina de Beniopa és una cuina feta per dones, però en la seva majoria dones treballadores, amb poc temps per a contemplacions". Selfa va recordar una dita molt coneguda en Beniopa que diu: "El forn ho fa tot bé". Així, la falta de temps per cuinar, en ser Beniopa un poble treballador, ha provocat una gran tradició de cuina de forn. El poble de Beniopa ha arribat a tenir vuit forns de coure, els quals permetien deixar el menjar preparat i anar a l'hora convinguda a per ell. Selfa també va comentar les peculiaritats de la cuina de Beniopa, citant alguns casos singulars. "Crida l'atenció que a l'hora de fer la cassola d'arròs al forn es pose un ou (que s'ha fet portar al forn) al centre de la cassola, o que algunes paelles s'adornen amb tallades d'albergínia", assenyala el col·laborador del llibre, qui recalca que "l'albergínia és omnipresent en la cuina i en el rebost de Beniopa".
Finalment, Emili Selfa ha fet referència a la restauració beniopera, com el cas del ja desaparegut bar Emilio, "amb gran coneixement de la preparació de les carxofes torrades que tanta fama li van donar i que feia com ningú"; la recepta del conill amb gamba del bar Ren "amb gran acceptació i que ha estat adaptada lliurement per beniopers amb resultats bastant reconeguts", sense oblidar Carnes Fuster que "ha sabut recollir el millor de la tradició de les carnisseries del poble".
www.gentedelasafor.com

Xeraco centra les inversions de 2014 en estalvi energètic i sostenibilitat.

L'Ajuntament de Xeraco continua el seu programa d'inversió en infraestructures previstes al pressupost actual de 2014. D'aquesta manera, i amb la instal·lació de tres noves antenes Wi-Fi, pràcticament tota la platja de Xeraco comptarà amb el servei. També a la platja s'està acabant la construcció de dues passarel·les d'accés a través de la duna amb un cost total de 21.199€, als carrers Vall d’Albaida i La Goleta. Una infraestructura que ha estat molt demandada pels ciutadans doncs permet un millor accés als usuaris amb mobilitat reduïda. Ambdues actuacions estan en part subvencionades amb el Pla Millor; el propi Ajuntament aporta aproximadament el 50% de la inversió.
[Img #16942]
També s'ha finalitzat durant aquest any la instal·lació de boques d'incendi equipades per a la Casa de la Cultura i que permetrà complir amb els requisits que exigeix la normativa actual en temes de màxima seguretat contra incendis en edificis públics. Una altra de les obres que ha entrat en servei recentment ha estat la millora del Camí Vell del Cementiri amb senyalització, equipament urbà i dos pàrquings amb capacitat per més de 120 vehicles i l'ampliació del Pavelló cobert del Poliesportiu amb tres trasters annexos al mateix. A l'apartat d'inversions en eficiència energètica, s'ha procedit a la instal·lació de LED's en l'enllumenat públic del municipi que pràcticament es dóna per finalitzada. Seguint amb la política d'estalvi energètic en breu es preveu la instal·lació d'una manta tèrmica per a la piscina climatizada municipal que permetrà mantenir la temperatura de l'aigua durant la nit a menor cost. A més el govern local segueix estudiant fórmules alternatives d'estalvi dins dels dos Planes d'Eficiència Energètica en dos fronts com són la instal·lació de calderes biomassa per a les instal·lacions esportives municipals i lluminàries LED per a edificis públics. Ambdues inversions poden arribar a suposar més d'un 60% d'estalvi a l'actual factura d'electricitat.

La inversió de major cost (140.000€) i més important amb la qual es pretén finalitzar l'any 2014 s'emmarca dins del Pla d'Actuacions Programades de Diputació i consisteix a instal·lar un col·lector d'aigües pluvials, millora de voreres i reasfaltat del paviment per al carrer Gandia. A més, ja s'ha adjudicat l'obra que es durà a terme dins del Pla Provincial d'Obra Social de la Diputació de València, i consistirà en el reasfaltat d'alguns dels carrers més deteriorats del municipi a les quals va destinada la inversió de 120.000€ amb una aportació del 20% a càrrec del municipi i la resta a càrrec de la Diputació de València.
L'alcalde de Xeraco, Francesc Serralta ha declarat que “Aquest és el perfil d'inversió que busquem a curt termini en el nostre municipi; fugir de projectes insostenibles, dedicar diners públics a la millora en la qualitat de béns i serveis amb el major estalvi i sostenibilitat”.
www.gentedelasafor.com

La Guàrdia Civil rescata a una muntanyera ferida en el cim del Mondúber.


La Guàrdia Civil va rescatar el dissabte passat, dia 22, a una muntanyera ferida en el cim del Mondúber, que practicava aquest esport a Barx juntament amb altres tres companys. L'avís va arribar als agents sobre les 15.45 hores, van informar fonts de l'Institut Armat a través d'una nota de premsa. Agents de la Guàrdia Civil de Tavernes de la Valldigna, es van desplaçar cap a lloc i es van endinsar a peu diversos quilòmetres per aquesta zona, atès que l'accés amb vehicle era impracticable a causa de l'orografia del terreny. La muntanyera va ser localitzada sobre les 18 hores, i van observar que no podia caminar a causa de lesions en el turmell, presentant també ferides superficials en la cama i costat dret. La Guàrdia Civil va desplaçar tant a la ferida com a la resta dels muntanyencs fins a la zona on es trobaven els vehicles, sent atesa per un equip mèdic que es trobava ja en el lloc, per posteriorment ser traslladada en ambulància fins a l'Hospital Francesc de Borja de Gandia per a una avaluació mèdica més exhaustiva.

www.saforguia.com

dimarts, 25 de novembre del 2014

Gandia i la Safor celebren al carrer el dia contra la violència masclista.

laostia
Amb una jornada de debat sobre diferents aspectes del problema, un acte institucional a l'Ajuntament i una concentració a la plaça Major, Gandia celebra avui el dia internacional contra la violència masclista, lacra social que a Espanya suposa la causa de centenars de morts cada any de dones i d'alguns homes.

A la Casa de Cultura es desenvolupen els debats, amb especialistes en al matèria, i aquesta tarda a les 18,30 hores en el saló de plenaris de la casa consistorial se signa el pacte per explicar aquesta xacra entre tots els representants municipals i socials del ciutat. Una de les accions més destacades d'aquesta campanya és la sensibilització entre els adolescents i joves en els instituts d'ensenyament secundari, per prevenir conductes masclistes i agressives contra les dones. Després hi haurà una manifestació a les portes de l'Ajuntament.
En la resta de la Safor, la major part d'ajuntaments organitza igualment actes similars.
www.saforinformatiu.es

dilluns, 24 de novembre del 2014

Presentació de la candidatura de Compromís Per Xeresa.

Aquest dissabte 29 de novembre a les 20.00h a la Casa de la cultura es farà la presentació de la candidatura de Compromís Per Xeresa per a les pròximes eleccions.

Dos ferits lleus en un accident de trànsit en la carretera de Vilallonga.

Dues persones eren rescatades en la tarda d'ahir pels bombers de Gandia després que el vehicle en el qual circulaven se'n ixira de la via en la carretera Vilallonga, a l'altura del cementiri Gandia. Les dues persones, ferides lleus, eren traslladades a l'hospital, mentre que un altre jove, el conductor, resultava il·lès. El vehicle quedava en posició semi-lateral en una sèquia a causa de l'accident.
www.radiogandia.net

divendres, 21 de novembre del 2014

L'Alcalde de Xeresa anuncia la seua candidatura.

El proper dissabte 29 de novembre tindrà lloc a Xeresa el que serà el seté acte obert de Compromís per Xeresa organtizat en esta legislatura. En esta ocasió, l'actual alcalde, que ja va anunciar temps arrere la seua intenció de repetir com a candidat a l'alcadia, presentarà la seua candidatura per tornar a ser cap de llista i aspirar a l'alcadia. Al mateix acte, es presentarà el reglament de primàries que des de l'organtizació s'està aprovant per als col•lectius locals i per a les eleccions autonòmiques. Així, en el cas que un simpatizant desitge aspirar a encapçalar la llista podrà conéixer de primera mà com es regularia un procés de primàries.
Amb aquesta aposta per la democràcia, la participació i la transparència, des de Compromís per Xeresa es vol marcar la diferència respecte els altres. Compromís per Xeresa vol continua sent una plataforma oberta, on el candidat no es triarà de forma opaca i per un grup reduït de militants, sinó tot el contrari del que ha passat en els partitis polítcs tradicionals: qualsevol militant o simpatitzant podrà presentar-se a unes primàries o votar. Tal com Ferrandis ha explicat als seus col•laboradors “em presente amb un reglament de primàries a la mà.”.Al llarg d'estos anys, Compromís per Xeresa ha realitzat diverses assembles obertes per recollir les crítiques i opinions dels veïns i així millorar en la meura d'allò possible la gestió municipal. En algunes de les assembles, el col•lectiu reparteix paperetes per a que de forma anònima els assistents puguen expressar les opinions que no vullguen fer de forma pública. 
També s'ha fet xarrades sobre temes com la reforma educativa ( la LOMQE ) a càrrec del diputat JospepMaria Pañella, o altres com la que va col•labora la cooperativa Somenergia sobre el model elèctric espanyol. Al mateix temps, Compomís per Xeresa ha iniciat una campanya per ampliar el cens de simpatitzants i motivar el màxim als ciutadans que desitgen el canvi a la Generalitat i al Govern d'Espanya per expulsar la corrupció de les institucions a participar en consultes o eleccions primàries que es realitzen a Xeresa.

XERESA INSTAL•LA UNA CÀMERA PER PREVINDRE ROBATORIS AL CAMP.


L'Ajuntament de Xeresa ha instal•lat en un encreuament de camins conegut com el “pont de l'autopista” una càmera per a evitar el robatoris al camp. És tracta d'un pas inferior de l'AP7 pel qual s'ha de passar necessàriament per accedir a la banda oest del terme, una àrea de més de 150 hectàrees gran part de les quals estan en plena producció.

El Ayuntamiento de Xeresa instala una cámara para prevenir robos en el campoLa instal•lació disposa d'una connexió wifi que envia la senyal directament fotogrames al retén de la Policia Local a banda de la gravació de seguretat. Aquests regsitres estan incloso al fitxer de dades de l'Ajuntament el qual compta amb el vist-i-plau de l'AEPD ( Agència Espanyola de Protecció de Dades ). A més, la instal•lació disposa d'un sistema d'alarmes que protegeix tant la càmera com el disc dur i que, mitjançant avís telefònic, alertaria a la Policia Local, així es dóna solució a qualsevol sabotatge o acte vandàlic.
Esta instal•lació de seguretat té la finalitat de previndre els robatoris al camp i en cas de produir-se poder investigar amb posterioritat. La inciativa de la regidoria d'agricultura de Xeresa ha sigut sufragada íntegrament per l'Ajuntament de Xeresa qui també ha fet les gestions davant l'AEPD i la  Delegació de Govern de la CV. 

dimecres, 19 de novembre del 2014

Bellreguard haurà de readmetre i indemnitzar a un policia local.

2810-bellreguard
L’Ajuntament de Bellreguard haurà d’indemnitar un policia local amb per un acomiadament improcedent. Així al menys ho han denunciat els socialistes de la ciutat, que afirmen que el Govern, en l’últim plenari, va tratar de dotar amb 45.000 euros una partida en previsió de les indemnitzacions i pagament als quals haurà de fer front si finalment la sentència a la denúncia presentada pel policia local afectat acaba resultant-li favorable. Els socialistes defenen que aquesta decisió judicial, suposa una altra mostra de la incapacitat de gestió del Govern de Jaume Ascó, i van encara més enllà en afirmar que l’acomiadament, que es va decretar ara fa un temps, atén a raons que els socialistes sospiten més personals de l’alcalde que no funcionals del servei. Els socialistes lamenten que, mentre es parla de l’herència com a excusa per a la inacció política i s’utilitza, estiga balafiant-se una quantitat important de diners per culpa de la improvisació, de la falta de planificació i afegeixen els socialists, per culpa de les actituds despòtiques a les quals l’alcalde Popular ens té acostumats.

www.saforinformatiu.es

Venta de sobrassades per a col·laborar amb el menjador social de Gandia.

Alcalde-merienda-Marxuquera-1 (2)
L’Associació d’Ames de Casa de Marxuquera junt a carns Fuster, organitza el pròxim dissabte 22 de novembre una activitat solidària per tal de contribuir a la labor que, diàriament, realitza el Menjador Social de Gandia. L’empresa càrnica de Gandia Carns Fuster, de manera desinteressada i altruista posarà a disposició de l’Associació d’Ames de Casa 500 sobrassades per a la seua venda. La recaptació íntegra anirà destinada al Menjador Social de Gandia. Els punts de venda, els podran trobar a l’inici del Passeig de les Germanies (abans de la passarel·la) i al Grau de Gandia, davant l’església, de 10 hores fins a les 13.30 hores el dissabte 22 de novembre. Per poder dur a terme l’activitat, s’ha comptat des del primer moment amb la col·laboració de les associacions d’Ames de Casa del Raval, del Grau, de Beniopa, de Benipeixcar, Tyrius Gandia i Viudes Borja. Així com de la regidoria de Comerç de l’Ajuntament de Gandia.

www.saforinformatiu.es

Xeraco sol·licita 46.000€ per fomentar l'ocupació.


Xeraco ha sol·licitat una subvenció de 46.000€ del programa de foment de l'ocupació amb la qual es podran contractar joves menors de 30 en contracte de pràctiques i amb la qual se sufragaran els costos salarials inclosa la seguretat social. Aquest salari jove pretén fomentar l'ocupació dels joves en obres i serveis socials d'interès general a través de les corporacions locals. Aquestes contractacions tindran una durada de set mesos. Per participar al programa els joves seran seleccionats tenint en compte les seves aptituds i adequació per al lloc de treball en funció de la seva formació. Així mateix, també es prevaldrà la participació de dones, de persones amb discapacitat i d'aquelles amb responsabilitats familiars, com estar a càrrec de fills menors o discapacitats. Les titulacions sol·licitades són: electricistes, llicenciats en dret, treballador social i diplomat en turisme. El procés se selecció es farà a través de l'oficina del SERVEF en col·laboració de l'Ajuntament de Xeraco.

www.gentedelasafor.com

diumenge, 16 de novembre del 2014

El Seprona multa l’Ajuntament de Bellreguard amb 10.000 euros per permetre un abocador ilegal.

abocador bellreguard
L’Ajuntament de Bellreguard haurà de fer front a una sanció de 10.000 euros per no haver posat fi a un abocador il·legal situat en la fita del terme municipal amb la ciutat de Gandia, a la zona oest del municipi. Així ho han denunciat els socialistes del poble, que han criticat al Govern municipal per no haver posat fi a una situació coneguda des de fa temps. Segons els socialistes, el Seprona va iniciar un expedient sancionador per l’abocador que finalment ha acabat amb el requeriment del pagament per part de l’administració, segons es desprén del document registrat d’entrada a l’Ajuntament. Els socialistes expliquen, però, que l’advertència del Seprona no va ser la única, i que també des del Grup Municipal Socialista es va denunciar repetidament la situació al llarg de la legislatura. Des del PSOE critiquen la desídia i el desgovern de Jaume Ascó, que no només no ha pogut posar fi a un abocador descontrolat, sinó que, segons els socialistes, hauria sigut utilitzat fins i tot per els propis treballadors municipals per a la crema de restes de poda i fins i per abocar deixalles trobades pel carrer. Així, els socialistes afirmen que les responsabilitats polítiques estan clares i haver desatés els requeriments del principal partit de l’oposició en aquest i altres assumptes demostra clar i ras l’estil erràtic i irresponsable del govern que encapçala Jaume Ascó.
www.saforinformatiu.es

dimecres, 12 de novembre del 2014

Cambrils presenta la seva última novel·la en Ambra.


L'escriptora de Pego Elvira Cambrils presenta la seva última novel·la 'Tot el que tinc per ballar amb la teva' el dijous a les 20 hores en la llibreria Ambra de Gandia, situada en l'Avinguda d'Alcant número 12. L'acte, que es desenvolupa amb motiu del cicle Els escriptors en les llibreries, serà conduït pel professor de la capital de la Safor Josep Alandete. L'autora ha estat catedràtica de Filosofia de l'IES Ausiàs March durant molts anys i té publicats una recopilació de narracions sota el títol 'Mira'm, amor' i la novel·la 'El bes de l'aigua'.

www.lasprovincias.es

dimarts, 11 de novembre del 2014

Sedajazz el dissabte a Xeresa.

DISSABTE 15 DE NOVEMBRE
A les 16:30h a la Biblioteca de Xeresa.
Sedajazz té el gust de presentar-vos una nova i interessant activitat. "Jazzeando con bebés".

El col·lectiu de músics SEDAJAZZ porta més de 15 anys realitzant activitats didàctiques i concerts dirigits a nens. En aquesta ocasió hem volgut arribar mes lluny dedicant aquesta activitat als més petits, els bebès. Durant els tres primers anys de vida, més de 125 milions de neurones s'activen i cada nou estímul reforça les connexions que s'estableixen entre elles. La música, pel seu caràcter multisensorial, es converteix en una poderosa eina educativa, doncs activa processos que afecten al conjunt del sistema nerviós i estimula els dos hemisferis cerebrals. Escoltar música aporta harmonia, afavoreix la concentració i la relaxació, les seves ones sonores ajuden a compensar la pressió sanguínia, alleugen tensions musculars i beneficien de forma evident el funcionament del sistema immunitari. La música constitueix un estímul multisensorial que precisa diferents processos que afecten al conjunt del sistema nerviós: motors, cognitius, sensoriomotrius i emocionals. Requereix així mateix, la capacitat d'apreciar les notes, el ritme, els tons, les seqüències, els silencis, espais que cal escoltar i recordar amb atenció. Precisa el desplegament de memòria musical, motriu i verbal.
El seu efecte en els nens és espectacular, augmenta la capacitat de concentració, desplega la sensibilitat i memòria auditiva, contribueix a expressar sentiments, estimula la parla i l'expressió corporal.
Durant 60 minuts aproximadament, tres músics professionals amb àmplia experiència en treball docent amb nens, realitzaran un concert especialment dissenyat per a bebès en el qual el més important és que els nens experimenten la música, que la comparteixen amb els seus iguals i amb els seus progenitors, que juguen, que riguen, que ballen, que es relaxen, que facen seva la música per un moment, que se sentin protagonistes i participis de l'espectacle i que els pares i mares puguen presenciar i gaudir d'aquest moment.

JOSEP HERNÁNDEZ REILLO Congas, bongoe, panderos, maraques, shaker, güiro, xilòfons, esquellots, campanes, bateria, djembé i instruments fets amb material reciclat.

FRANCISCO BLANCO "LLATÍ": flautes, saxo baríton, tenor, soprano, clarinet baix, baix elèctric, sintetitzador i percussió.

TERESA NÚÑEZ: veu, guitarra, baix elèctric, percussió i efectes sonors.

QUI PODEN PARTICIPAR EN AQUESTA ACTIVITAT?
nens i nenes menors de 4 anys acompanyats dels seus pares o mares.
www.sedajazz.es

dilluns, 10 de novembre del 2014

Nou incendi en la marjal de Gandia.


I després del cap de setmana...un nou incendi...

Una hectàrea i mitja de zona de canyes cremava a primera hora de la tarda d'ahir en el caminal de la zona de l'aparcament del Wonderwall, a la platja de Gandia.
Fins al lloc dels fets es desplaçava una dotació de bombers del Consorci Provincial i un helicòpter, a causa de l'alerta per forts vents. De moment no s'ha determinat l'origen del foc.
www.radiogandia.net

dimecres, 5 de novembre del 2014

La XXIII edició del Dia de la Bici se celebrarà el proper diumenge.

_MG_9319 copia
El president de la Junta de Districte de la Plaça El·líptica-República Argentina, Andrés Puig, i la representant veinal, Elisa Carbó, han presentat hui la vint-i-tresena edició (XXIII) del Dia de la Bici que, organitzat per l’Associació de Veins amb el patrocini de l’Ajuntament de Gandia i la col·laboració de FedaVeins, SaforBici, Gandia en Bici i la Creu Roja, a més d’empreses comercials tindrà lloc el proper diumenge 9 de novembre. La concentració serà a les 9.30 hores a la plaça El·líptica i l’eixida a les 10 hores des de la mateixa plaça. Hi haurà regals i avituallament. Les persones que no tinguen bicicleta però tinguen el carné de La Bici, podran ampliar l’hirari d’utilització fins finalitzar la prova, tot telefonant  al 902.075.062 o a través del correu info@labici.net.
www.saforinformatiu.es

divendres, 31 d’octubre del 2014

Evasion TV del canal Teledeporte retransmitirà el Montdúber Ultra Trail.

La primera edició del MUT, Mondúber Ultra Trail, que tindrà lloc el proper dissabte 8 de novembre a Xeraco, Xeresa i la Valldigna, serà retransmesa per RTVE. El canal TELEDEPORTE farà més que visible el nostre esdeveniment esportiu mitjançant el programa Evasión TV. Sense cap dubte, esta reportatge ajudarà a donar a conèixer l'entorn natural del Mondúber per a promocionar l'economia local basada en un turisme rural. De fet, el programa Evasión TV té una audiència estimada de més de 300.000 espectadors. A banda de que el programa es troba disponible a la carta via web.

Xeresa estalviarà 76.000 euros anuals després de millorar les condicions del prèstec a proveïdors.

El Real Decret-llei 4/2012, de 24 de febrer, aprovat pel Govern d'Espanya  obligava als Ajuntaments de tot l'Estat a adoptar un mecanisme de finançament per al pagament als proveïdors alhora que obligava a l’aprovació de plans d'ajust sotmesos a valoració del Ministeri d'Hisenda i AAPP. El mecanisme de finançament que ens imposava el ministre Montoro, consistia en concertar una operació d'endeutament a llarg termini amb unes condicions financeres que els regidors i alcaldes de Compromís vam considerar més que abusives. Per una banda, un tipus d’interès fixe al 5.939%, quan la banca espanyola havia obtés el capital a un 1% del Banc Central Europeu. Per altra banda, els Ajuntaments no tenien la possibilitat legal de negociar altres condicions i, fins i tot, se'ns imposava des del Ministeri el banc a més del període de pagament de 10 anys amb 2 anys de carència d’interessos.

Dos anys després d'esta sagnia d'interessos des dels Ajuntaments en benefici de la banca se'ns ha permés recuperar als Ajuntaments un poc de la llibertat econòmica segrestada pel govern del PP. A partir del R.D Llei 8/2014, de 4 de juliol, les entitats locals han pogut refinançar aquell préstec imposat. El resultats pressupostaris dels darrers dos anys han sigut claus per poder millorar les condicions.

Molts Ajuntaments han renegociat amb l’entitat financera que millor condicions ofereix a cada Ajuntament. Tot i això, el govern continua imposant alguns condicionants com la data límit d'amortització que es manté en l’any 2022 o que no es contemple com a garantia la participació en els tributs de l’Estat, és a dir la transferència anual que cada Ajuntament rep de l'Estat i que en els darrers anys ha minvat notablement.
Per part de l'Ajuntament de Xeresa s'ha demanat oferta a la pràctica totalitat d'entitats financeres i ahir, la comissió d'hisenda integrada per tots els grups municipals va informar a favor de la proposta del Banc de Crèdit Local del BBVA, proposta que va ratificar el plenari posteriorment amb els vots favorables del grup de Compromís i les abstencions del PP i PSOE. 
El canvi d'entitat i condicions en el préstec suposarà per a Xeresa canviar les condicions d'aquell primer préstec del 5.939% a un interès variable amb referència de l’euribor trimestral més un diferencial de 1,25 punts. El que suposarà des del 2015 fins el venciment, un estalvi de 76.006€ tal com es va informar per la interventora municipal. L'estalvi anual previst per a un Ajuntament com Xeresa ascendirà a 11.011 €. Aquestes xifres donen una idea de com el primer decret de Montoro va servir per engreixar la banca amb diners públics dels Ajuntaments.

dijous, 30 d’octubre del 2014

Mercat del trenet el diumenge a Almoines.

Un xoc frontal entre dos cotxes a Oliva Nova provoca dos ferits, un de greu.


Un xoc frontal entre dos cotxes produït entorn de les 13'30 hores d'ahir dimecres en la N-332, a l'altura de la gasolinera situada a la urbanització Oliva Nova, ha provocat dos ferits, un d'ells greu. Segons fonts policials consultades per Radio Gandia SER, el ferit de major gravetat ha quedat atrapat en el seu vehicle i ha tingut que ser excarcerat pels bombers i evacuat en un helicòpter sanitari fins a l'hospital La Fe de València. Una altra persona ha resultat ferida lleu i ha estat atesa en un centre de salut d'Oliva.

Fins al lloc de l'accident s'han desplaçat bombers de Gandia i Oliva. La Guàrdia Civil de Tràfic investiga ara les causes d'aquest accident, encara que tot apunta al fet que es podria haver produït per l'avançament imprudent d'una furgoneta.
www.radiogandia.net

dimecres, 29 d’octubre del 2014

Xeresa demana una nova depuradora allunyada del casc urbà.


L'Alcalde de Xeresa ha demanat una segona reunió amb l'Entitat de Sanejament de la Generalitat Valenciana (EPSAR) per tractar la reubicació de la depuradora del municipi després de la visita de setmana passada per part dels tècnics de l'entitat depenent de la Conselleria i que busca la reubicació de la mateixa per evitar les males olors que suporta la població del municipi a causa de la seva proximitat amb el casc urbà.

[Img #16277]Al llarg del 2009, davant la insistència de l'alcalde, Tomás Ferrandis, demanant a Conselleria la construcció d'una nova depuradora més allunyada del casc urbà, la EPSAR va realitzar una inversió en l'actual depuradora ampliant la seva capacitat. No obstant això, des de l'alcaldia, se seguia demanant una inversió per situar la planta en el costat aquest de la carretera, lluny del casc urbà. Les negociacions amb José Juan Morenilla, el gerent de la EPSAR, van finalitzar quan aquest i altres alts càrrecs van passar a ser jutjats per corrupció arran del cas Emarsa i l'entitat va entrar en una nova etapa.
No s'accepta la inversió feta en el 2009 com a excusa.
Ferrandis no accepta “la inversió feta en el 2009 com a excusa per no construir una nova” i considera que “va ser un error per part de la EPSAR i que havia d'haver-se invertit per traslladar la depuradora més lluny del municipi fent-la de major capacitat com hem demandat sempre”. Per aquesta raó, l'alcalde de de Xeresa afirma que seguirà reunint-se amb responsable de la Consellería i de l'empresa per aconseguir l'objectiu de la construcció d'una nova depuradora allunyada del nucli del municipi.
www.gentedelasafor.com

dimarts, 28 d’octubre del 2014

La Escola de la Terra i el CDR la Safor organitzen una nova jornada.

[Img #16234]
La Escola de la Terra i el CDR la Safor organitzen una xerrada sobre diferents experiències d'agricultura ecològica. La Escola de la Terra i el CDR la Safor, dins de la programació prevista per ambdues entitats, han programat una xerrada amb tres agricultors sobre diferents maneres de fer agricultura ecològica. La cita està prevista per a hui dimarts 28 d'octubre, a les 19 hores, en la FP La Safor de Beniarjó.
En la xerrada intervindrà Vicent Borrull, del bancal de Cento de Marenys de Rafalcaid, Carles García, agricultor amb segell ecològic de Pego i Miquel Pascual, agricultor biodinàmic del municipi de Beniatjar.
www.gentedelasafor.com

dilluns, 27 d’octubre del 2014

Un incendi calcina la segona planta d'un habitatge unifamiliar a Beniarjó.


Un incendi es produïa a primera hora de la tarda del dissabte, passades les 15.30 hores, en un habitatge a Beniarjó, en concret al carrer dels Quatre Cantons, en una casa unifamiliar de planta baixa i 2 altures. El foc afectava per complet la segona planta. En el moment de l'incendi es trobava en l'habitatge la família al complet, una parella de 38 i 35 anys i els seus huit fills. El matrimoni va haver de ser atès pel SAMU per inhalació de fum. Al lloc dels fets acudien tres dotacions de bombers del parc de Gandia i Oliva, que cerclaven l'habitatge i informaven a la policia local perquè l'arquitecte municipal revisara l'estructura.

L'alcalde de la localitat, Salvador Enguix, ha assenyalat a aquests serveis informatius que de moment es desconeix la causa de l'incendi, i que alguns dels membres de la família van haver de ser atesos també a l'hospital per cremades lleus a les mans. Malgrat que la planta afectada pel foc ha quedat totalment destrossada, la família, segons Enguix, ha pogut reallotjar-se en cases de familiars.
www.radiogandia.net

divendres, 24 d’octubre del 2014

L' Escola de Petanca del Club de Xeresa inicia la temporada amb un grup de 35 joves.

El Club de Petanca Xeresa ha iniciat la temporada amb l'Escola de Xiquets, que compta amb 35 esportistes. Diumenge passat alguns d'ells van participar unes trobades amistoses contra els campions d'Espanya juvenils. L'acte va tenir lloc a la platja de Gandia, amb el motiu de la Lliga de Petanca de València. Aquest diumenge 26 d'octubre hi haurà un torneig per a totes les edats, on hi haurà trofeus per a dos primers de cada categoria. Des del Club van indicar que per al proper Nadal s'està organitzant el Primer Open de Petanca de Xeresa, on hi haurà premis en metàl·lic. Aquest club és relativament jove. Porta vuit mesos d'activitat i, com van indicar des de la directiva, «està legalment format i inscrit». «Comptem amb 35 nens i 15 adults, però ens falten camps per jugar, ja que només disposem d'un per a tots els integrants», van afegir. Van afirmar que han realitzat un «escrit davant l'ajuntament perquè habiliti altres camps.
Foto de la web: http://www.actiweb.es/clubpetancaxeresa
www.lasprovincias.es

L’Associació Republicana de la Safor programa un cicle de xarrades per a la tardor.


L’Associació Republicana de la Safor, que presideix l'hostaler Salvador Sanchis, ha programat a Gandia una sèrie de xarrades-col·loqui per a esta tardor, que ja va començar el passat dia 16 amb la conferència ‘L’Església contra la República’, d’Antonio Calzado. Totes les xarrades tindran lloc a las 20 hores en Foment d’AIC, amb entrada lliure. El cicle continuarà el proper dijous, 30 d’octubre, amb la ponència de l’historiador Lluís Sevilla Parra titulada ‘Recuperant la memòria republicana’, on recordarà la figura de Fernando Pérez Martí. Li seguirà la conferència ‘Dones republicanes, ciutadanes de ple dret’, el 13 de novembre a càrrec de Carmen Agulló, de la Universitat de València, i per a acabar, el 27 de novembre, ‘La necessitat de la República hui’, per Alfons Cervera. 

www.saforguia.com

dimecres, 22 d’octubre del 2014

El PSOE denuncia l’abandó del nou xiringuito de l’Ahuir.

psoe xiringuito ahuir 2
Tirat per terra i abandonat a la seva sort. Així ha quedat, segons el PSOE, el quiosquet que el Govern del PP va instal·lar el passat estiu a la platja de l’Auir, una infraestructura que l'executiu va vendre amb magnificència i que va suposar un desemborsament considerable per a les arques municipals. Davant aquest fet, el Grup Municipal Socialista ha sol·licitat l'accés a l'expedient de contractació, tant del quiosquet de l’Ahuir com el de Marenys de Rafalcaid, per conèixer el cost exacte dels mateixos i les condicions del contracte. Des del PSOE apunten a un cost proper al milió d'euros, un preu que consideren excessiu per a unes actuacions que han qualificat com “un altre capritx més de l'alcalde, Arturo Torró”. Tots dos quiosquets van obrir en ple mes d'agost, quan la temporada alta estiuenca donava els seus últims espertenecs, i fins i tot en el cas de la instal·lació en Marenys de Rafalcaid el quiosquet va haver de tancar una vegada obert perquè el primer adjudicatari va desistir del mateix. Finalment, un altre hosteler ho va tenir obert només un mes.


Per la seva banda, el quiosquet de la platja de l’Ahuir, venut a l'opinió pública com un potent element dinamitzador per “desestacionalizar” el nostre turisme, amb prou feines va estar en funcionament un mes. I, quan van arribar les primeres tempestes de setembre, va baixar la persiana. Des del Govern municipal, no obstant això, afirmen que les instal·lacions es van a desmuntar una vegada finalitzada la temporada, i han criticat que el PSOE sempre parla de la platja per criticar i alarmar. Des del Govern a més han defensat el procés d'adjudicació dels "chiriguitos", que consideren exemplar, i han recordat que el regidor socialista, Vicent Mascarell, va tenir accés en el seu moment a l'expedient que ara sol·liciten.

www.saforinformatiu.es

Xeresa invertirà 39.024€ en obres d'accessibilitat en el casc urbà.

[Img #16103]
El plenari de l'Ajuntament va aprovar amb els vots a favor de Compromís, la regidora del PSOE i l'abstenció d'una regidora del PP, una proposta de l'alcalde de modificació del pressupost per poder executar la implantació d'un itinerari accessible en els principals centres públics. La població disposa del seu "Pla Específic per a l'accessibilitat del municipi", la redacció del qual va ser subvencionada per la Conselleria de Benestar Social. El pla marca les directrius a seguir en les obres que afecten a espais públics per assegurar l'accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda, alhora que estableix un sèrie de millores urbanes a realitzar. Aquesta reforma és la segona important que s'emprèn per millorar l'accessibilitat atenent a les directrius marcades pel Pla. La primera reforma va afectar a les escales i rampes entre el Passeig Frontó i el carrer Mondúber i també l'accés al parc dels Oliveres i cementiri. Aquesta segona reforma crearà un itinerari que permetrà circular amb una cadira de rodes entre l'Escola Pública, l'Escoleta i la Casa de Cultura sense trepitjar la calçada. L'ajuntament aportarà 25.510€ dels recursos propis als quals sumarà una subvenció de 13.513,15€ de la Conselleria de Benestar Social. Les obres consisteixen en la construcció de tres passos de vianants elevats, la demolició de l'actual rampa de minusvàlids per construir una nova amb l'amplària i pendent suficient i adaptada a la normativa actual, així com una ampliació de la vorera de l'entrada a l'escola infantil el Solet. Afectarà als carrers Trapig, Les Oliveres i Martina.

La Direcció general de Persones amb Discapacitat de la Conselleria de Benestar Social va comunicar a l'alcaldia la concessió d'aquesta ajuda que suposarà el 33% del cost total de la subvenció. Per raons de control pressupostari, l'ajuda està condicionada a la finalització de l'obra dins de la primera quinzena de novembre, encara que des de l'Ajuntament s'ha demanat una pròrroga. Per això, el reconeixement de l'ajuda dins del pressupost i el compromís de l'aportació al 77% restant per part de l'Ajuntament s'ha hagut d'adoptar en un plenari extraordinari.
www.gentedelasafor.com

dilluns, 20 d’octubre del 2014

El CDR la Safor convida l’escriptor Josep Piera a parlar sobre “Gandia, ciutat literària”.

targeta ciutat literaria web
El CDR la Safor ha convidat l’escriptor Josep Piera, qui farà una xarrada, dirigida a nouvinguts, sobre Gandia entesa com a ciutat literària. Així doncs, Piera farà un repàs pels escriptor clàssics que situen Gandia dins de la història de la literatura valenciana i europea i, a més a més, es parlarà sobre la Setmana Literària i els premis literaris de Gandia. Aquesta xarrada forma part del programa del CDR la Safor i l’associació intercultural Midrashic, és gratuïta i oberta a totes pers persones interessades.
Dimarts 21 d’octubre
Xarrada: ‘Gandia, ciutat literària’ - Amb Gisela Sendra, coordinadora de la Setmana Literària i Josep Piera, escriptor. 19 hores, Centre de Convivència Manuel Broseta de Gandia.
www.saforinformatiu.es

diumenge, 19 d’octubre del 2014

Mor un home atropellat per un tren en l'estació de RENFE de Gandia.

[Img #16065]
Un home de 81 anys moria ahir a la tarda en l'estació de RENFE de Gandia després de ser atropellat pel tren de rodalies que cobreix la línia entre la capital de la Safor i València. Segons les primeres dades de la recerca, els fets van ocórrer passades les 15:30 hores i el cos va aparèixer dins del túnel de l'estació ferroviària, la qual cosa va provocar que el trajecte Gandia-València romangués tallat durant minuts mentre els agents realitzaven els corresponents esbrinaments. La Policia investiga el succés i no es descarta que l'home caigués a les vies per algun descuit o que participés una altra persona.

www.gentedelasafor.com

dijous, 16 d’octubre del 2014

Demà divendres a Xeraco.

Dos incendis cremen diverses hectàrees del marjal de Xeresa en tan sols dies de diferència.


Un incendi de gran virulència s'iniciava ahir, sobre les 20 hores, en el marjal de Xeresa. Dues dotacions de bombers, de Gandia i Oliva, i dues brigades forestals, es van desplaçar fins al lloc dels fets. Els bombers del consorci provincial estimen que es poden haver cremat unes 10 hectàrees de superfície. El foc ha afectat a una zona propera a la Platja de l´Auir i al Caminàs de Xeresa. Encara que l'incendi es va donar per controlat anit, una dotació de bombers i una brigada han treballat fins a la matinada a causa del fort vent que bufava anit. A les 7 s'han reprès les labors i els bombers segueixen durant aquesta jornada treballant per evitar que el foc s'avivi de nou a causa del vent. Álvaro Tur, cap del Parc de Bombers de Gandia ha assenyalat que encara que es tracta d'un incendi en zona protegida, no hi havia habitatges aïllats que protegir i tampoc hi havia perill per a les persones. Tur assegura que les causes del foc es desconeixen però és sospitós que s'hagen produït diversos incendis aquesta setmana, com ocorre cada any per aquestes dates. Per això, els fets han estat denunciats davant el Seprona.

www.radiogandia.net

Xeraco engega el servei de control d'absentisme escolar.

[Img #16014]
La Regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Xeraco, delegada en Mª Carmen Boluda Juan, va sol·licitar a l'Obra Social La Caixa ajuda econòmica per dur a terme, un any més, el servei de control d'absentisme escolar i alumnat amb perill d'exclusió social. L'entitat, després d'haver estudiat l'informe elaborat per la regidoria on s'exposen, entre altres coses, la memòria d'activitat i el pressupost en material i en contractació de personal, ha decidit subvencionar amb 5.000 € aquest projecte. Gràcies a aquesta ajuda, els alumnes amb dificultats per adaptar-se als hàbits d'estudi, podran disposar d'un suport durant tot el curs escolar amb la contractació durant 7 mesos d'un tècnic especialitzat en aquesta problemàtica (psicologia, pedagogia, mestre, educador o treballador social).

“Des de l'Ajuntament de Xeraco, malgrat les dificultats que ens posa la Conselleria llevant-nos competències, vam seguir treballant perquè als nostres veïns i en aquest cas als més joves i petits no els falten els millors serveis i puguen comptar amb la millor resposta social dins del seu programa educatiu, per prevenir i evitar possibles casos d'exclusió. El que es pretén és aconseguir que tots els alumnes estiguen en les millors condicions possibles en aquest temps de crisi” afirmava la regidora de Benestar Social, Mª Carmen Boluda Juan. Aquests treballs seran portats a terme pel gabinet psicopedagògic municipal i per la psicòloga de l'IES Mondúver juntament amb els serveis socials de l'Ajuntament.
www.gentedelasafor.com

L'impagament de la Conselleria suspèn la línia d'autobús Gandia-Alcoi i viceversa.


La línia d'autobús que recorria el trajecte Gandia-Alcoi i viceversa ha quedat en suspens des d'aquest mes d'octubre. Així ho ha confirmat a Radio Gandia SER l'empresa de transports “L'Amistat”, encarregada de cobrir aquesta línia que realitzava un parell de viatges diaris des de la capital de la Safor fins a la capital de l'Alcoià i altres dues en sentit contrari, que a més feien parada en municipis com Castelló de Rugat, Terrateig, Almisserà i Ròtova. Segons fonts de la pròpia empresa, la suspensió d'aquest servei es deu a l'impagament per part de la Conselleria d'Infraestructures i Transports, que ha deixat de subvencionar aquesta línia. Precisament ahir, els alcaldes de Terrateig, Almiserà i Ròtova es reunien amb representants de la Direcció general de Transports, els qui es comprometien a buscar una solució per restablir aquest servei al més aviat possible.

www.radiogandia.net

dimarts, 14 d’octubre del 2014

Aquest dissabte a Xeresa: Concert d'Andreu Valor.

Dulcesol col·labora amb la campanya d'alimentació de Creu Roja Gandia.


[Img #15948]
Creu Roja Gandia ha intensificat l'activitat de captació de socis i voluntaris del món empresarial, així com de particulars, per poder complir en el servei d'ajuda alimentària a les persones més necessitades de la comarca i que actualment presta ajuda a més de 100 famílies. Una de les empreses col·laboradores ha estat Dulcesol que ha participat amb una donació de 2.000 unitats de pa de motlle, magdalenes, i rebosteria.

Els responsables del Departament de Serveis Socials de Creu Roja Gandia s'encarreguen de l'assignació a les famílies que estan pendents de rebre ajuda alimentària. La prioritat en el cas de les campanyes amb aliments està marcada per seleccionar els beneficiaris que tinguin càrregues familiars amb petits al seu càrrec.
www.gentedelasafor.com

diumenge, 12 d’octubre del 2014

Presentació del I Mondúber Trail a Xeresa.

Ahir es celebrà a la Casa de la Cultura de Xeresa, la presentació oficial de la prova a un mes vista de realitzar-se. On es firma l'acord entre tots els municipis i patrocinadors per donar-li continuitat a la prova durant els pròxims 3, a més de presentar millor per la pròxima edició 2015.
D'altra banda presentarem la samarreta oficial de la cursa de SportHG amb el trofeu i medalles elaborat per Fundació Espurna.
Moltes gràcies a tots per la vostra assistència
www.facebook.com/mondubertrail

dimecres, 8 d’octubre del 2014

Detenen a l'atracador de gasolineres de Tavernes.


Un veí de Tavernes de la Valldigna va ser detingut en la tarda d'ahir com a presumpte autor de diversos robatoris en gasolineres intimidant als dependents amb un arma blanca. La Guàrdia Civil ha muntat un important desplegament per registrar el seu domicili al carrer Sant Joan Baptista de la Vall. Diversos agents han tallat el carrer i han inspeccionat l'interior de l'habitatge, on segons ha pogut saber Las Provincias, s'han trobat proves que podrien incriminar-ho en la comissió de cinc robatoris en diverses gasolineres. Pel que sembla l'atracador intimidava amb un ganivet de grans dimensions als empleats i es portava la caixa donant-se a la fugida. Les perquisicions busquen esclarir si el detingut podria estar implicat en el robatori a gasolineres de Dénia, Bellreguard, Gandia, Tavernes i aquest matí una de Xeraco. El suposat autor és un veí de Tavernes d'uns 40 anys i ha estat detingut després d'un dispositiu de cerca i registre del seu domicili.

En el cas també ha treballat la Policia Local, els qui van rebre ahir la notificació que s'havia atracat una de les gasolineres de Xeraco. El vehicle identificat ha estat interceptat pels agents que ho van perseguir des de la N-332 fins al Camí de Portitxol i la Dula. Allí el suposat autor ha seguit amb la seva fugida per la pista forestal. En aquesta zona ha rebentat una roda i ha abandonat el cotxe fugint a peu per la població, però sent reconegut pels policies. El vehicle, un Renault Megane, havia estat robat i en el seu interior hi havia un matxet clavat en el seient del copilot. La policia va facilitar les dades a la Guàrdia Civil i el domicili on s'allotjava el presumpte lladre. Les dades coincidien amb la recerca policial que estava oberta pels robatoris anteriors i al final ha estat detingut aquest veí de la Vall a primera hora de la tarda.
www.lasprovincias.es