dimarts, 9 de setembre del 2014

Intens mes d’agost de la Creu Roja a la Safor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Els efectius de Salvament i Socorrisme de Creu Roja Gandia han hagut d’actuar en el mes d’agost de manera reiterada en el rescat de persones de l’aigua en situació perillosa. A les platges de Gandia han sigut rescatades 25 persones (dos d’elles sobre articles flotants de grandària reduïda), i una altra va ser rescatada mentre prenia el bany a la platja de Miramar. Es dona la circumstància que l’any passat no es va donar cap situació de rescat en agost. Les banderes indicadores de la situació de la mar han sigut bones amb 25 verdes, 8 grogues i 5 roges, mentre la temperatura de l’aigua ha estat semblant a l’any passat amb 28 graus de màxima i 26 de mínima. Una de les possibles causes de l’increment del rescat de banyistes la podríem trobar en el canvi de vent que de vesprades ha bufat de Xaloc i Llevant, propiciant més corrents i mala mar, mentre la campanya anterior disfrutarem més dies del vent de Garbí.

El balanç del mes d’agost també deixa una xifra elevada quant a la recuperació de menors que es perden, amb 139 casos, un 32 per cent més que l’any passat. Han sigut 117 casos a Gandia, 7 a Daimús, 4 a la platja de Guardamar de la Safor, 2 a Bellreguard i 9 a Miramar. En adults desorientats, el Servei de
Socorrisme de Creu Roja Gandia ha hagut d’intervindre en 16 casos (14 a les platges de Gandia i 2 més, a les de Guardamar de la Safor i Bellreguard).
www.saforinformatiu.es

dilluns, 8 de setembre del 2014

Un agent de la Policia Nacional fora de servei salva a una jove de 20 anys de morir ofegada a Oliva.


Un agent de Policia Nacional fora de servei va salvar de morir ofegada a una dona de 20 anys, natural de Bulgària. El policia i un altre banyista van rescatar a la víctima quan surava de cap per avall inconscient a uns cent metres de la vora a la platja d'Oliva. 

Els fets van ocórrer sobre les 17:00 hores del dijous passat quan el policia es trobava fora de servei. L'agent va observar com una dona romania inerta surant en l'aigua en posició decúbito prono. En aquest moment es va llançar a l'aigua i es va apropar nedant al costat d'un altre banyista fins a on es trobava la víctima, que es trobava inconscient i sense respiració. Tots dos la van traslladar fins a la vora on el policia va comprovar que la jove romania sense respirar, mancava de pols i continuava sense consciència. Immediatament l'agent va iniciar maniobres de reanimació cardiopulmonar que es van perllongar durant més de cinc minuts, fins que finalment la jove va recuperar el pols i va començar a respirar amb dificultat. Tot seguit es van personar els serveis sanitaris que van procedir al seu trasllat fins a l'hospital on es recupera. L'agent actualment està destinat a la Sala del 091 de la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana.
www.saforguia.com

dissabte, 6 de setembre del 2014

Una persona de 31 anys ha mort i altres 6 resulten ferides en un accident de trànsit en la N-332 a Oliva.

Comencem amb pàgina de successos perquè aquest mateix matí una persona d'al voltant de 31 anys ha perdut la vida i altres 6 han resultat ferides en un accident de trànsit ocorregut en la Nacional - 332 a l'altura d'Oliva. Entre les persones ferides una d'elles es troba greu i ha estat traslladada a l'hospital Francesc de Borja de Gandia. La col·lisió es produïa a les 9 del matí quan un turisme xocava contra un altre en la sortida d'Oliva cap a Denia, just en passar el Ríu Gallinera.
Al lloc dels fets ha acudit un equip de bombers de Gandia i d'Oliva que han procedit a treure a dues persones d'un dels vehicles. La Policia Local d'Oliva ha hagut de reconduir el tràfic que ha quedat tallat fins a les 11 del matí. Després ha tornat a la normalitat.
www.radiogandia.net

dijous, 4 de setembre del 2014

Malestar entre la comunitat educativa d’Almoines.

calor escola Almoines
Les temperatures dins les aules de d’Almoines han abastit els 34 graus i han obligat a que els xiquets d’infantil acudeixin a classe amb menys roba, i realitzaran jocs d’aigua per apaivagar la calor.


Compromís per Almoines convida el president Alberto Fabra i la consellera d’Educació, aprofitant el seu pas per Gandia, a visitar l’escola el Castell del nostre municipi, i així compartir amb la comunitat educativa la calor.
www.saforinformatiu.es

Problemes en col·legis de la Safor per les altes temperatures.

[Img #15147]
La calor supera els límits permesos per la llei en aules de col·legis de la comarca. Tant el Sindicat de Treballadors de l'Ensenyament PV com a grups de professors de diferents col·legis van manifestar aquest dimecres la seva preocupació en el primer dia de classe del curs, a causa de la forta calor en els col·legis. Així, el coordinador del STEPV, Alex Vercher, va prevenir als responsables dels centres que informin dels problemes haguts per denunciar davant la Inspecció de Treball les condicions en què s'estan desenvolupant els cursos, recordant que el marge de temperatures acceptats per la llei va entre els 17º i 27º, assenyalant que en algun col·legi s'havien superat els 34ºC, com va succeir en l'Alquería de la Comtessa.

També és el cas del col·legi de Vilallonga, IES Vall de la Safor, han fet circular un comunicat intern convocant per a aquest dijous a les 10.15 hores una reunió urgent per tractar el problema. Similar situació es vivia en alguns col·legis d'Oliva i en tot cas, algunes fonts assenyalaven que és probable que grups de docents puguin negar-se a continuar fent classes en aquestes condicions. Vercher va assenyalar que els fets vénen a "donar-nos la raó en el sentit que l'avançament en l'inici del calendari escolar anava a ser contraproduent, entre altres raons, per les temperatures que es registren aquests dies”.
www.gentedelasafor.com

dimecres, 3 de setembre del 2014

La coral Veles e Vents busca noves veus.

La Coral Veles e Vents de Gandia ha obert un període de reclutament de noves veus.
fotocoral2014
Després del seu exitós periple estiuenc, l'agrupació, dirigida per Santi Mayoral, torna aquest mes als assajos i ha decidit obrir un termini per a la incorporació de nous cantants, tant masculins com a femenins. Es tracta d'una oportunitat única d'unir-se a una coral jove, dinàmica i carregada d'il·lusió, la trajectòria de la qual, des dels seus inicis, ha estat sempre ascendent, afrontant amb èxit els desafiaments musicals que ha anat marcant-se. Segons explica Mayoral: “Els repertoris de cada concert (Nadal, Sacre i estiu) són triats amb dedicació, buscant sempre la màxima qualitat dins de les possibilitats del cor, la frescor i originalitat en les cançons i el grat màxim, tant dels cantants com del públic”.

Per apuntar-se a la coral no és necessari tenir coneixements musicals previs, solament moltes ganes de gaudir de la música coral. I és que, tal com assenyalen els membres de la coral es tracta “d'una experiència divertida i enriquidora, que val la pena provar, especialment si ets aficionat a la música”.
Els candidats interessats poden apuntar-se a través del lloc web www.coralvelesevents.es, la pàgina de Facebook (Facebook.com/coralvelesevents), twitter (@Corovelesevents) o el telèfon 656847739.
www.saforinformatiu.es

dimarts, 2 de setembre del 2014

El curs escolar arranca demà dimecres a la Safor amb la supressió d’unitats en diferents centres.

concentracio ensenyament
L’inici del curs escolar es presenta als centres de la Safor, al menys tan problematic com el de l’any anterior.

Al menys així ho han denunciat des del sindicat STEPV, que afirmen que problemes com el de l’augment de les ràtios a les aules, el desviament d’alumnat cap a l’ensenyament privat, els barracons, l’acomiadament de professorat, les supressions d’unitats, els desplaçaments, els tancaments de col·legis, o l’atac a l’ensenyament en valencià, s’han convertit en problemes endèmics que conformen, en definitiva, un atac sistemàtic i continuat a l’educació pública. En concret, ala Safori ala Valldigna, el sindicat afirma que les conseqüències de’esta política son molt greus, i que han acabat provocant  la desaparició d’unitats com la d’Ador, Daimús, el CRA de Llocnou, el CEIP Alfàndec de Tavernes dela Valldigna, el CEIP Roís de Corella de Gandia, el CEIP Joanot Martorell (en què s’han suprimit ja a més de 10 mestres), o la del CEIP Francesc Carròs ala Fontd’en Carròs, un centre que, afirmen, es troba en condicions lamentables. Des de l’STEPV també han criticat  l’aplicació dela LOMQE sense temps real per fer-ho i un avanç, injustificat de l’inici de les classes, que començaran el proper dia 3 de setembre en tots els nivells educatius, i que, afirmen, no respon a cap criteri racional,  educatiu, ni pedagògic, sinó exclusivament populista. Els docents afirmen que l’avançament de l’inici del curs escolar tindrà efectes negatius per al sistema educatiu ja que, entre d’altres problemes, el professorat interí i provisional només té tres dies per a presentar tota la documentació requerida per l’administració. Davant aquesta situació, des de l’STEPV proposen posar en marxa tota una sèrie d’accions i mobilitzacions per a protestar contra totes les mesures que s’estan aplicant a l’ensenyament i suponen un important retrocés en matèria educativa.
Així, hui dia dos de setembre, s’inaugura un curs que porta per títol ‘Per l’escola pública’, i demà, dia tres de setembre, coincidint amb el primer dia de classe, hi ha previstes concentracions a les portes dels centres educatius. A més, el dia sis d’octubre, en conmemoració del 5 octubre, dia mundial del docent, hi haurpa també concentracions a tots els centres docents i lectura de manifestos a favor de l’ensenyament i per la recuperació de tots els nostres drets. La principal data de protesta, n obstant, tindrà lloc el proper 23 d’octubre, quan hi ha convocada una vaga educativa en tot el sector docent amb grans manifestacions. Concentració a les 12h a la Plaça de l’Ajuntament de Gandia. Les protestes continuaran durant el dia 27, quan estan previstes tota una sèrie de tencaments i assemblees en els centres educatius coincidint amb el moviemnt de les Marxes per la Dignitat. Dijous 27 novembre: en el marc de la setmana de llluita de les Marxes de la Dignitat -acordat el passat 29 de juny a Mérida- dia de lluita per l’ensenyament.
www.saforinformatiu.es

dilluns, 1 de setembre del 2014

Tavernes de la Valldigna instal·la una 'webcam' a la platja.


L'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna ha instal·lat una “webcam” en l'entrada de la platja, al costat de la caseta dels socorristes, des de la qual poder veure l'estat del mar així com la bandera que oneja a cada moment, amb les recomanacions de bany. 

L'enllaç per veure-la és el següent: http://goo.gl/CFa7y1
www.saforguia.com

Una dona sense recursos sofreix un avortament després de no ser atesa a l'hospital de Dénia.

imagesUn embaràs, com el més desitjat i temut al mateix temps. Així ha viscut Milagros Villalobos els seus tres períodes de gestació, que solament en una ocasió van acabar amb final feliç. L'últim, aquest estiu, va il·lusionar a Milagros i al seu marit, però quan va començar a sagnar van témer que hagués de nou alguna complicació. Va acudir a urgències de l'Hospital de Denia (Alacant) però, segons conta, li van negar l'atenció si no signava “un compromís de pagament de 185 euros” per mancar de targeta sanitària. La dona, veneçolana sense permís de residència, va tornar a casa. Dies després Milagros va tenir un avortament, que va ser certificat gairebé tres setmanes més tard, quan va aconseguir que la veiessin a l'hospital.
Els últims dos mesos han estat “un calvari”, resumeix la dona, de 37 anys. El mateix dia que la prova d'embaràs li va donar positiu va començar a sagnar. Va acudir ràpid a urgències de l'Hospital Marina Salut de Denia –de la xarxa pública, gestionat per les empreses privades DKV Segurs i Ribera Salut–, aquest dimecres 9 de juliol. Per desgràcia, ja coneixia el protocol. En 2009, abans de tenir a la seva nena de tres anys, va tenir un embaràs ectópico(en el qual l'òvul fecundat surt de l'úter) pel qual va estar ingressada vuit dies a l'hospital d'Alacant. “Els metges em tenien preparada per entrar a quiròfan en qualsevol moment”, conta ella. El naixement de la seva filla en 2011 va ser una alegria per a la parella després d'un altre embaràs de risc en el qual Milagros va romandre també uns dies ingressada per precaució. La dona va pensar que aquesta vegada seria similar. Va arribar en 2006 a Espanya i des de llavors ha treballat com a dissenyadora gràfica i viscut de manera legal al país. No obstant això, va perdre la seva ocupació i no va poder renovar el seu permís de residència. Amb els papers es va esfumar també la targeta sanitària. Així i tot, Milagros sabia que les urgències i les dones embarassades mantenen la cobertura sanitària pública, per la qual cosa es va dirigir a l'hospital.
El reial decret 16/2012 va deixar sense targeta sanitària a més de 870.000 persones d'un dia per a un altre, segons calculen diversos col·lectius socials. Els immigrants sense permís de residència van quedar exclosos de la sanitat pública excepte en tres casos: en urgències, els menors i les dones embarassades.
“Però quan vaig arribar al mostrador em van demanar que signés un compromís de pagament de 185 euros perquè m'atenguessin. Jo els vaig dir que no podia signar això sense consultar-ho amb el meu marit, per veure si podíem afrontar el pagament”, conta Milagros. Segons la dona, a pesar que li deien que no s'anés, “que podia ser molt seriós”, sense la signatura no li permetien passar. Així que se'n va anar a casa.

Des d'aquest dimecres va fer repòs absolut, en el llit. El dissabte, el seu marit i ella van ser de nou a les urgències. “Ja ens era igual que calgués pagar; teníem molta por“. Allí, Milagros afirma que van haver de signar un paper en el mostrador: “Ens van dir que era un mer tràmit, però després vam saber que era un compromís de pagament”. Aquest dissabte un metge va certificar el perill de l'embaràs i la va citar de manera urgent tres dies després. Amb la ment fixa en la propera prova, Mila va rebre una trucada el dia abans d'acudir a l'hospital. “No es va identificar com a personal del centre, però em deia moltes dades de quan havia anat a l'hospital i què deia el meu expedient”. El motiu de la trucada era anul·lar la cita, compte Milagros. “Em deia a crits que com m'havia atrevit a demanar cita si no tenia papers, que això no entrava dins de l'assistència gratuïta i que havia de tramitar el meu cas amb una treballadora social”, prossegueix amb prou feines en un fil de veu. “Em vaig sentir tan mal que li vaig dir que em llevés la cita. Que aniria a la treballadora”.
Des de l'hospital neguen aquesta versió de la dona i afirmen que cada vegada que va acudir al centre, va ser atesa en condicions. La veritat és que al final no va ser ingressada i va avortar.
www.saforinformatiu.es

Tavernes organitza una xerrada sobre el programa ‘Erasmus +’.

Les regidories de Foment i de Joventut que dirigeix el regidor de Compromís Josep Llàcer han organitzat per al pròxim dijous, 4 de setembre, a les 18 hores una xerrada sobre el programa “Eresmus +”.
L’acte tindrà lloc en el Saló de Plenaris de l’Ajuntament i es gratuït prèvia inscripció.
CARTELL EUROPA
Com a ponent, hi assistirà Susanna Morant Peacok, tècnic de Joventut i de Servei Europa Jove – Joventut Eurodesk de l’Ajuntament de Silla. El nou programa “Erasmus  +” aglutina els set programes europeus d’educació, voluntariat, formació i joventut ja existents i afegeix ajudes a l’esport. Ara, a més, s’ha ampliat i ofereix oportunitats a cinc àmbits educatius: Ensenyament preescolar, primària i secundària; formació professional; ensenyament superior: educació d’adults i integració Europea. Llácer ha indicat que el programa “finançarà associacions transnacionals entre institucions i organitzacions educatives, de formació i juvenils, amb l’objectiu de fomentar la cooperació i formar un nexe entre el món de l’educació i el del treball [...] es pretén millorar i desenvolupar les competències, habilitats i coneixements dels joves europeus i sobre tot en relació a la Unió Europea”. Així,  “Erasmus +” ofereix tres  accions principals (en l’àmbit de pràctiques, estudis i voluntariat): una referent a la mobilitat  per  a  la  gent  jove  i  els  seus formadors, una segona de cooperació per a la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques entre les organitzacions i una darrrera de suport  de   les   polítiques   de   reforma   i emprenedoria, potenciant el diàleg  entre  joves  i representants politics.

www.saforinformatiu.es

divendres, 29 d’agost del 2014

Clonen nombroses targetes de dos caixers automàtics d'una sucursal del Grau de Gandia.

La Policia Nacional de Gandia investiga un possible cas de clonació de targetes de crèdit que va tenir lloc el cap de setmana passat en dos caixers automàtics d'una sucursal bancària situada en el Grau. Segons les primeres recerques, fou divendres passat a la nit quan els lladres van instal·lar un sofisticat sistema per clonar targetes de crèdit en dos caixers, una operació a través de la qual podrien haver robat milers d'euros dels usuaris que el cap de setmana passat van treure diners d'aquestes màquines.
Encara que no se sap encara a quanta gent podria haver afectat aquesta estafa, el ben cert és que va ser un dels caps de setmana de major afluència de l'estiu i aquests caixers són molt freqüentats. L'entitat bancària es va adonar del frau dilluns passat a la nit, quan va anul·lar totes les targetes afectades.
www.radiogandia.net

dijous, 28 d’agost del 2014

L'humorista Eugeni Alemany centra la programació del Serrano.

Eugeni Alemany. :: lp
L'humorista valencià Eugeni Alemany torna al Teatre Serrano de Gandia amb el seu nou espectacle 'En persona guanye'. La cita és el proper 13 de setembre a les 23 hores. Est és un dels plats forts de la temporada 2014-2015, que s'iniciarà amb el cicle de música Guitarra Gandia. Aquest l'inaugurarà el 12 de setembre el guitarrista japonès Kokichi Akasaka amb obres de Narváez, Scarlatti, Bach, Tárrega o Piazzola, entre uns altres. Pel que fa a la peça d'Alemany, 'En persona guanye' és un espectacle còmic, escrit i protagonitzat per l'humorista i presentador de televisió. Un xou que, amb l'aparença d'un monòleg, juga amb la improvisació, la irreverència teatral i la interacció amb el públic. Un espectacle àcid i divertit on el còmic, amb l'excusa de repassar algunes de les experiències més delirants de la seva vida, acaba teixint una gran sàtira sobre societat actual. L'artista de Sueca torna al Teatre Serrano després de l'èxit que va obtenir la passada temporada en l'escenari gandiense amb 'T'ho dic sense acritud'. El preu d'entrada és d'entre 6 i 10 euros.


Guitarra Gandia

La programació de setembre explica també amb un nou cicle musical dedicat a l'instrument de la guitarra. Kokichi Akasaka comença el cicle Guitarra Gandia en el qual participaran també Carles Dénia i el Duo Sigma. El concert de Kokichi Akasaka serà el 12 de setembre, amb un preu d'entrada anticipada de 6 euros i de 8 euros el dia de l'espectacle. Nascut en Mukawa (Japó), Akasaka ha estudiat guitarra i piano amb mestres com Fusayoshi Otuka, Masanobu Kimura, Leo Brower, José Luis González a Alcoi i José Tomás a Alacant. En 1974 guanya el segon premi del 17º Concurs de Guitarra de Tòquio i des de llavors la seva trajectòria ha estat imparable. En 1979 participa en el Festival JUNTS 79 de València i grava el LP Alogias del compositor alcoià Javier Darias. Aquest mateix any realitza una gira de 20 concerts a Japó interpretant Fantasia per a un Gentil-home de Joaquín Rodrigo amb l'Orquestra Simfònica de Sapporo. En 1980 és finalista del Concurs Internacional de Guitarra ORTF (París) organitzat per Radio France. En 1982 grava el seu segon LP amb obres de Scarlatti, Bach, Brouwer, Obrovska, Hayakawa i Shishido. Ha realitzat concerts a Àsia, Amèrica i Europa, en sales com el Concertgebouw d'Amsterdam, Carnegie Hall (Nova York), Festival de Guitarra de Berlín o el Festival Nordic Light 99.
El cicle continuarà el 27 de setembre amb l'actuació de Carles Dénia, amb un preu d'entrada de 8 euros l'anticipada i 10 euros el dia del concert. Finalment, el Duo Sigma, de guitarra i violí, tancarà el cicle el proper 10 d'octubre. Les entrades per a aquest concert tenen un preu de 6 euros l'entrada anticipada i 8 euros el dia de l'espectacle. A més, existeix la possibilitat d'adquirir un abonament per als tres concerts al preu de 16 euros.
A l'octubre, el Teatre Serrano presentarà una completa programació amb cinema, teatre i grans espectacles. Destaca el Cinema Pot així com l'òpera Don Giovanni el 26 d'octubre. Les entrades per a tots els espectacles estan a la venda en www.instanticket.es i en taquilla a partir del 9 de setembre en horari de dimarts a diumenge de 18 a 21 hores. L'abonament per als tres concerts del Guitarra Gandia es podrà adquirir únicament en taquilla.
www.lasprovincias.es

dimecres, 27 d’agost del 2014

La Guàrdia Civil deté a 5 integrants d'una banda organitzada implicada en un robatori amb violència en Simat.


La Guàrdia Civil de València ha detingut a 5 persones integrants d'un grup organitzat implicat, presumptament, en un robatori amb violència i lesions en un habitatge de Simat de la Valldigna. Els detinguts, d'origen espanyol, búlgar i brasiler, tenen entre 19 i 25 anys i estan acusats de cometre, presumptament, un robatori en una casa d'aquesta localitat de la Valldigna, on van amenaçar als seus amos i van arribar fins i tot a efectuar diverses descàrregues a un dels propietaris. Segons fonts de la Guàrdia Civil, quatre dels detinguts van entrar en aquest habitatge encaputxats i van amenaçar a una de les persones que en aquest moment es trobava en l'habitatge amb un “Taser”, un arma que dispara agulles que administren una descàrrega elèctrica. Davant els crits d'auxili de la víctima, va acudir el pare en la seva ajuda, moment en el qual un dels detinguts li va realitzar diverses descàrregues amb aquesta arma elèctrica. Abans de la seva fugida, els detinguts van robar un mòbil i una tablet. Mentre, el cinquè dels detinguts, cap d'aquest grup organitzat, era el que facilitava la informació necessària per perpetrar els fets delictius.

La recerca segueix oberta i mentre, els detinguts han passat a la disposició del Jutjat d'Instrucció nº 2 de Sueca.
www.radiogandia.net

dimarts, 26 d’agost del 2014

Salveu l’A(h)uir.

Aquest trosset vora mar pertany a un altre temps, un temps que alguns de nosaltres vam arribar a conèixer. Estius de mareny, de motors vells i asmàtics bombejant aigua a les hortalisses, de matins fent petxines, d’algun meló furtat innocentment d’un bancal sorrenc, de pescar meixerucs per les séquies amb molles de caragol. Eren moments en què la il•lustrada platja de l’Ahuir no tenia nom, ni tampoc li calia. N’era suficient amb dir-li mar i motes. Era un lloc que podia escriure’s amb minúscules, sense exigències ni perills. 
Hui és una altra cosa: un residu científic, un munt de fotos idíl•liques i anònimes a la xarxa per tal de compadir, un jardí pseudoecologista... en el millor dels casos. Però mai tornarà a ser el que era, perquè nosaltres tampoc som els mateixos. Ens hem acostumat a absorbir les idees polítiques d’uns i d’altres amb els mateixos protocols amb què els aficionats militen el seus equips de futbol, ens hem acostumat a colpir, inofensius, la globalització sense distingir Cancún, Eivissa o Miami de casa nostra.
Ara ja no hi ha alternativa possible al “sol i platja” –ho diga qui ho diga–, ni al turisme de qualitat, ni a la pestilent especulació. Malauradament, no hi ha marxa enrere.
Joan Ll.Mollà

dilluns, 25 d’agost del 2014

Entrevista a l'Alcalde de Xeraco Francesc Serralta en Onda Cero.

ASSEMBLEA GENERAL A.M.P.A. XERESA.


El dia 27 d´agost a les 20,00h tindrà lloc a la Casa de Cultura la pròxima Assemblea General, on es repartiran els fulls amb el llistat dels llibres i els preus dels mateixos.

Els dies 1 i 2 de setembre a partir de les 18,00h fins les 20,00h es repartiran els llibres a la Sala d´Usos Múltiples al col·legi Sant Antoni de Pàdua

L’Alqueria Laborde acull l’exposició ‘Enllà del foc’.

IMG-20140812-WA0000
Dijous 21 d’agost es va inaugurar al Centre Jove del Consell dels Joves de Gandia l’exposició ‘Enllà del foc. La Safor se’ns crema. El drama dels incendis forestals a la nostra comarca’. En aquesta ocasió, s’ha exposat una selecció, on han participat més d’una vintena d’escriptors i escriptores de la comarca i cinc fotògrafs (Àlex Oltra, Àlex Ruiz, Juantxo Ribes, Natxo Francés i Ximo Ferri).
L’exposició, que es realitza amb motiu de l’edició numero XXI del Voluntariat ecològic, on participen joves de la ciutat, està plantejada amb l’objectiu de generar un impacte sobre el visitant i forma part de tot un seguit d’activitats que es van planificar com xerrades, jornada de neteja en l´ahuir i altres iniciatives per tal de dotar l´activitat de major contingut i transcendència. El sentiment que es tracta de transmitir es que hem perdut alguna cosa important com a poble; aquest fet objectiu, més enllà del dol del moment, l’arrosseguem viu l’any. La sensació de tristor i el desig de canvi no poden quedar, però, lligades al moment de l’incendi i a les dues setmanes posteriors. El missatge ha de ser clar:“hem perdut una part important del nostre territori però volem engegar-nos i començar amb un nou model de territori que el tinga en compte”. La clau de volta rau a un fragment d’un vers de Maria Josep Escrivà -“enllà del foc”-, que parla precisament del verd que arribarà amb el pas del temps (“sempre, sempre venç el verd”). La mostra, que va ser possible gràcies al suport popular, amb 120 mecenes particulars i una vintena d’empreses i entitats, romandrà oberta fins al 4 de setembre, en horari habitual de l´Alqueria Laborde.
www.saforinformatiu.es

Comença la campanya ‘Quan compres pensa en Tavernes’.

material_escolar
Amb motiu de la proximitat del curs escolar, les Noves Generacions del PP de Tavernes inicien la II campanya “Quan compres, pensa en Tavernes”. Aquesta és una acció solidària que persegueix una doble finalitat: potenciar la compra del material escolar que els i les alumnes de Tavernes necessiten a les aules als negocis locals, i ajudar a que famílies necessitades amb fills en edat escolar es vegen alleugerides amb la compra necessària que s’esdevé aquestes dates. Tal com expliquen els joves populars, “l’edició del curs 2013-2014 fou tot un èxit, i esperem que aquest any es repetisca. Tavernes és solidària i així ho manifesta en les diverses activitats que organitzen al llarg de tot l’any les diverses associacions que composen el teixit social de Tavernes”. Per tal de facilitar la col•laboració als veïns de Tavernes, les Noves Generacions han repartit en diversos establiments dedicats a la venda de material escolar unes caixes on els clients poden dipositar aquell material que desitgen, des de llapisseres, llibretes, tisores, folis, a estrenar o semi-nous, fins a carpetes, motxilles, o estoigs que encara que ja hagen tingut un ús poden servir per a altres xiquets de la població. Al mateix temps, els joves populars persegueixen la necessitat de traslladar a la població la necessitat de potenciar el comerç local, “les papereries i impremtes de Tavernes ofereixen als seus clients un tracte personalitzat, i els assessoren en les seues compres, oferint-los ofertes diverses que resulten tant o més atractives que a les grans superfícies que hi ha a altres ciutats. Tavernes disposa d’un gran nombre d’establiments que proporcionen a tots els i les estudiants allò que necessiten, i anar a comprar-ho fora acaba sent més car”. Els joves populars de Tavernes han indicat que “de la mateixa manera que en edicions anteriors, el material escolar que s’arreplegue serà entregat el divendres 5 de setembre a una associació benèfica per tal que el repartisca, assegurant així un repartiment just”.

Per últim, les Noves Generacions del PP volen agrair als distints establiments que col•laboren en aquesta iniciativa la seua participació, ja que sense ells no seria possible posar-la en pràctica.
www.saforinformatiu.es

diumenge, 24 d’agost del 2014

Una gran manifestació exigeix salvar la platja verge de L’Auir a Gandia.


Una gran manifestació va recórrer ahir a la nit la primera línia de la platja de Gandia per exigir que es respecte l'última platja verge de la ciutat. La convocatòria, realitzada per la Assemblea Ciutadana Salvem L’Auir va reunir al voltant de dos milers de veïns sota el lema Per l’Auir, la marjal i el racó de Tomba. Defensem La Safor. Els veïns van protestar contra la intenció de l'alcalde popular, Arturo Torro, d'urbanitzar la platja verge de L’Auir, situada al Nord de Gandia, i la seva decisió d'impulsar un parc aquàtic i un hipòdrom en paratges naturals del municipi. En la protesta no va haver-hi més pancartes a excepció de la qual va encapçalar la manifestació, encara que la convocatòria va comptar amb el suport del PSPV, Compromís, Esquerra Unida i diferents col·lectius socials. Entre els representants de les diferents forces polítiques van participar els diputats d'Esquerra Unida Ignacio Blanco i Lluís Torró. Blanco va qualificar de “autèntica aberració que es pretengui destruir una platja verge per un model urbanístic que ja ha demostrat que no és sostenible ni social, ni políticament” i va acusar a Torró de respondre únicament als interessos d'uns pocs. L'Ajuntament de Gandia, controlat pel PP, va nomenar mesos enrere dos jurats, un de popular i un altre tècnic, per triar la millor proposta d'urbanització de L’Auir entre diferents ofertes presentades. Tots dos jurats van triar projectes diferents, encara que l'impacte de tots dos sobre la platja verge és evident. 
L'última platja verge 
Al novembre de 2013, l'Ajuntament de Gandia va publicar les condicions del concurs d'idees per urbanitzar L’Auir. Entre els requisits del projecte estava el disseny de diversos “complexos hotelers” a diverses zones de la parcel·la, de més de milió i mitjà de metres quadrats. L'àrea afectada ara s'havia salvat del boom urbanístic per la baixa taxa d'edificabilitat que ara es va a modificar. Els 11 projectes presentats a concurs van ser donats a conèixer en la Fira Intenacional de Turisme (Fitur) el passat mes de gener. Posteriorment, per esmorteir les protestes es va decidir realitzar una exposició amb els projectes i demanar el vot dels veïns, encara que el malestar no ha parat.
www.elpais.com

Video de Tele 7 Safor sobre les festes de Xeresa.

2014-08-21 LA SAFOR EN FESTES XERESA from TVSafor on Vimeo.

Vilallonga impulsa obres d'urgència al Castell dels Moros per evitar la seva ruïna total.

Restos del Castell dels Moros de Villalonga, del siglo XIII, donde se aprecia un muro almenado. :: lp
L'Ajuntament de Vilallonga vol conservar les restes del Castell dels Moros i evitar que s'acaben desplomant. Aquest recinte emmurallat data del segle XIII, però es conserven molt pocs elements de la construcció original i els que han perdurat estan a la vora de l'enfonsament. En aquests moments només segueixen en peus alguns murs, un d'ells conserva encara els merlets (cast.almenas). La fortificació conta també amb un altre element millor conservat, un aljub. Tots aquests elements són els que es volen consolidar i evitar que el recinte acabe en la ruïna total. Per tot això, com va indicar l'alcalde de Vilallonga, Enric Llorca, es vol engegar una actuació d'urgència: «Volem que aquestes restes del castell, que formen part del patrimoni de Vilallonga, perduren». El primer edil va afirmar que la situació econòmica del Consistori fa inviable qualsevol actuació, per la qual cosa ha estat l'amo de la fortificació qui s'ha ofert a pagar aquestes obres d'emergència. Llorca va explicar que aquest recinte és propietat d'un veí de Vilallonga que, a més del castell, disposa dels terrens confrontants. El titular de la construcció medieval és Joan Electe Honrubia, va agregar l'alcalde: «Ha ofert uns 2.000 euros per realitzar els treballs urgents i evitar que els murs s'acaben caient i la població perdi un dels monuments més importants dels quals disposa».

Però abans d'escometre qualsevol intervenció per conservar els murs, el govern ha de posar-se en contacte amb el Consell, perquè l'àrea corresponent autoritze les obres de millora al Castell dels Moros. «No podem actuar sense el permís corresponent, ja que estaríem vulnerant les normatives sobre Patrimoni, per la qual cosa haurem d'esperar a comptar amb les autoritzacions per iniciar els treballs», va agregar Llorca. Per tot això, l'edil va assegurar que es realitzarà un informe de l'estat actual del recinte i de les necessitats que precisa per evitar que les restes es desplomin.
L'alcalde de Vilallonga va dir també que no és tasca fàcil impulsar una obra d'aquestes característiques al Castell dels Moros. El recinte està situat en una empinada lloma de 250 metres que forma part ja de la Serra de Gallinera. Per això, Llorca va assegurar que serà necessari estudiar com afrontar la intervenció, però que amb tota seguretat caldrà tirar mà de mètodes rudimentaris: «No serà fàcil pujar la sorra, la grava o l'aigua necessària per a la intervenció fins as Castell, per la qual cosa probablement s'haurà de fer mitjançant alguna tracció animal, com un ruc o una mula». Llorca va dir que el govern local està molt agraït a Honrubia per la donació de prop de 2.000 euros per consolidar els murs. Aquesta restauració permetrà afermar l'estructura que es conserva i evitar que el pas del temps acabi amb aquestes restes medievals. De fet, alguns experts consultats, com Òscar Martí, asseguren que, de no actuar-se amb urgència, «un mínim temporal de vent pot derrocar els murs». També va apuntar que la part millor conservada del Castell dels Moros està en l'entramat interior, on s'aprecien les quatre parets d'alguna de les estades. Però, sens dubte, l'espai que millor ha suportat el pas del temps és l'aljub, on s'emmagatzemava l'aigua de pluja, encara que en ell també s'haurà d'actuar per consolidar-ho. Les primeres notícies del castell es remunten al segle XIII, quan la fortalesa va ser donada al cavaller basc Diego López d'Haro. Després va tenir diversos amos, com Jaume I, qui ho va cedir a Arnau de Romaní, en 1269. Després d'això ha passat per diverses mans. Entre els seus propietaris figuren Joan Llansol, Pere Franquesa, secretari de Felipe II, que va convertir la Vall de Vilallonga en baronia. Posteriorment, va ser confiscat per Felipe IV, que ho va vendre el senyoriu al Ducat dels Borja de Gandia, segons el llibre 'A un tir de pedra', d'Òscar Martí.
www.lasprovincias.es

divendres, 22 d’agost del 2014

Saforíssims analitza este dissabte a Alpatró la figura de Joan Vinyoli.

Demà dissabte, 23 d'agost, la Unió Cultural d'Amics de la Vall de Gallinera, en col·laboració amb Saforíssims i l'Ajuntament de la Vall, han organitzat a Alpatró una xarrada dedicada al poeta català Joan Vinyoli i Pladevall, (1914-1984), de qui s'està commemorant el centenari del seu naixement. L’acte tindrà lloc a les 19.30 hores a l’Almàssera de la Unió d’Alpatró.
L’escriptor Ignasi Mora preguntarà a Josep Piera sobre un llibre encara inèdit que acaba d'enllestir este últim al voltant de la figura i obra de Vinyoli, titulat ‘Mai no es tard (Memòria vinyoliana)’. Posteriorment hi haurà un recital de poesia i música, per acabar en un sopar de productes de la terra.
Està prevista la intervenció dels poetes Josep Vicent Cabrera, Isabel Garcia Canet, Christelle Enguix, Maria Josep Escrivà, Carles Mulet i Josep Piera. Amenitzarà el recital Amadeu Vidal, a l’acordió.
La cuina és responsabilitat d'Adela Cortell i els tiquets estan a la venda al preu de 10 euros. L'assistència a la xarrada i al recital posterior és lliure i gratuïta. Per al sopar, cal posar-se en contacte amb Saforíssims.
www.saforguia.com

‘Coneix la Valldigna’ arriba a Barx amb una ruta senderista.


Aquest dissabte dia 23 d’agost s’organitzarà una ruta senderista per Barx, seguint les activitats programades per la Mancomunitat de la Valldigna i el Grup Muntanya Valldigna.

Durant el mes d’agost aquestes entitats han proposat recórrer i visitar els paratges i els llocs més característics de la Valldigna. Els turistes i visitants que durant l’estiu passen uns dies a la comarca, podran gaudir de rutes paisatgístiques i dels monuments més emblemàtics del territori, així com dels costums i de la gastronomia dels quatre pobles que conformen la Valldigna: Barx, Benifairó de la Valldigna, Simat de la Valldigna i Tavernes de la Valldigna.
Els participants es convertiran en protagonistes de totes estes activitats que amb el lema “ CONEIX EL PATRIMONI HISTÒRIC I PAISATGÍSTIC DE LA VALLDIGNA”.
www.saforinformatiu.es

Una comunitat denunciarà als amos de dues cases per llogar-les per a comiats de solter.

Música a tota pastilla en la terrassa. Joves fent botelló en la piscina comunitària. Escandalosos capbussons a les cinc del matí. Crits. Diversió desenfrenada i incontrolada en plenes vacances estivals que col·lisiona frontalment amb el dret al descans.


Gente paseando por delante del chalé dedicado a despedidas de soltero en la playa de Gandia. :: lpEls veïns de Play Gandi, conjunt d'habitatges situat entre els pubs Por Quien Doblan las Campanas i La Sonrisa del Pelícano, estan farts de l'aldarull que emana d'alguns dels domicilis, principalment, els caps de setmana d'agost la comunitat de residents, composta per un centenar de persones, va celebrar una reunió en la qual es va acordar portar als tribunals als amos de les dues cases més «conflictives per soroll» de les sis que estan catalogades com a tal. Els immobles que es lloguen de manera irregular per celebrar comiats de solter són els que més mals de cap ocasionen als veïns. El fet que aquestes cases tinguin tres o quatre habitacions no és problema per als xavals, ja que s'amunteguen en lliteres i amb sacs de dormir. Es dóna la circumstància que una d'aquestes sis propietats «conflictives» està a nom de l'empresa Sabrosura Llatina S.L., els administradors únics de la qual són el regidor de la Platja de Gandia, Pepe Just, i el que anés president del CF Gandia Benjamí Sanz. L'advocat de la comunitat de veïns té ara que comptabilitzar quines són les dues cases que més denúncies davant la Policia Local han registrat per procedir a portar als seus amos als tribunals amb la finalitat de garantir l'èxit de la demanda, segons va explicar ahir l'administrador Ignacio Román. El vicepresident de l'Associació per la Convivència i veí de Play Gandi, José Manuel Correoso, és un dels més afectats. El seu adossat fita amb un altre que, segons va manifestar, es lloga per a comiats de solter i que és propietat de Pepe Just i de Benjamí Sanz.

«No podem més. És impossible descansar els caps de setmana. S'ajunten més de deu persones amb ganes d'armar escàndol i en ocasions m'haig d'anar a dormir a un altre lloc. Els veïns ja no sabem què fer», va afegir Correoso. Aquest resident assegura que en diferents ocasions s'ha posat en contacte amb la Policia Local i amb representants del govern municipal, però «en seguir tot igual» s'ha decidit fer un pas més i interposar una denúncia en els Jutjats. Correoso va subratllar que s'han comptabilitzat fins a 15 pàgines d'internet en les quals s'anuncia en aquesta zona un xalet per festejar la fi de la solteria pel qual demanen 700 euros per dia i permeten allotjar-se entre deu i catorze persones.
Sentència en Kentuky
Els afectats s'aferren a la sentència que es va dictar recentment pel jutjat de Primera Instància número 4 de Gandia. El magistrat va condemnar a un home a no poder fer ús del seu habitatge durant tres anys per haver-la llogat repetidament per organitzar festes i comiats de solters des de l'any 2009. La casa està situada a la urbanització Kentuky de la platja. Els veïns van posar en coneixement de l'autoritat judicial que sofrien «forts sorolls» i que els inquilins feien un ús inadequat de les instal·lacions comunes. Al juliol de 2012 l'Ajuntament de Gandia va anunciar «mà dura» contra aquells propietaris que lloguen els seus habitatges de manera il·legal per a comiats de solter. El govern va assegurar que aplicaria el Codi Penal si a la tercera amonestació l'amo de l'apartament no evitava aquesta pràctica. El conseller delegat de Seguretat Ciutadana, Javier Reig, va explicar que hi havia sentències del Tribunal Suprem amb condemnes de fins a quatre anys de presó.
www.lasprovincias.es

La Guàrdia Civil deté a un "kamikaze" que va recórrer diversos quilòmetres en sentit contrari per la A-38.

La Guàrdia Civil ha detingut a un conductor ‘kamikaze’ que anit circulava a gran velocitat en sentit contrari per l'autovia A-38, a l'altura del terme municipal de Cullera, després d'haver recorregut diversos quilòmetres des de Gandia. Una patrulla de la Guàrdia Civil de Gandia va observar que un vehicle es comportava de forma estranya. Els agents li van seguir i quan el conductor es va ficar en sentit contrari per la A-38, va començar una persecució fins que el conductor es va desviar per una circumval·lació del terme municipal de Cullera, va abandonar el vehicle i es va internar en uns arrossars. Després de la seva fugida, els agents van engegar un dispositiu de cerca, que va concloure amb la localització del conductor i la seva detenció, imputat per un delicte de conducció temerària.
www.radiogandia.net

dijous, 21 d’agost del 2014

Oliva organitza la “Nit de Rates Penades”.

[Img #14933]
El regidor Pepe Salazar ha informat que, a través de la Regidoria de Medi ambient de l'Ajuntament d'Oliva i la Fundació Limne, s'ha convocat una jornada divulgativa en la qual s'ensenyarà com s'estudien les poblacions d'un dels grups de mamífers més amenaçats de la Comunitat Valenciana: les rates penades. Es tracta, en efecte, d'un grup d'animals poc conegut, entre els quals es troben algunes espècies en perill d'extinció, com Myotis capaccinii. Els quiròpters, malgrat gaudir d'una injustificada mala fama, són una peça clau en la gestió dels ecosistemes mediterranis, sent especialment destacable el seu paper en el control d'insectes i plagues: la capacitat depredadora de cada ratapinyada s'ha arribat a situar entre els 600-1.000 insectes/hora, per la qual cosa protegir-los pot resultar d'especial interès en zones de cultiu agrícola i arrosser. La Regidoria de Medi ambient d'Oliva porta fomentant la protecció de les rates penades: des d'agost de 2012, al costat de l'entitat local “Joves Ecologistes d’Oliva”, es van instal·lar caixes-niu al parc de bombers d'Oliva així com en algunes cases localitzades en la Font Salada i fins i tot en edificis de l'administració. La Fundació Limne, d'altra banda, va dissenyar en 2013 un projecte de voluntariat ambiental per a l'estudi dels quiròpters valencians mitjançant l'ús d'un senzill detector d'ultrasons, un aparell que “tradueix” el so inaudible que emeten aquests animals. Com cada espècie “sona” a una freqüència diferent, els voluntaris del projecte poden conèixer amb bastant efectivitat la fauna de ratapinyades que pobla un paratge. Es tracta d'una tècnica no invasiva que permet aglutinar dades de distribució i densitats de les nostres poblacions de ratapinyades. Ambdues entitats realitzaran el proper dia 22 d'agost, a les 20:00h. i a la zona de la Font Salada, una jornada en la qual explicarà a la ciutadania el protocol per a l'estudi dels quiròpters, a fi de formar grups locals de voluntariat que col·laborin en el mostreig de les espècies que es mouen pel terme municipal d'Oliva.

Conèixer les espècies i les zones en les quals es mouen serà essencial per determinar què mesures són les més idònies per protegir-les i fomentar la lluita biològica contra plagues i insectes perjudicials.
L'activitat compta amb la col·laboració del Fórum de Participació Ciutadana de l'Agenda 21 d'Oliva i Joves Ecologistes d'Oliva.
www.gentedelasafor.com

Decreten presó per a tres dels detinguts per una agressió sexual a Gandia.

[Img #14942]
El jutjat d'instrucció número 1 de Gandia ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança per a tres dels joves detinguts dissabte passat per una suposada agressió sexual a una jove de 19 anys a l'interior d'un vehicle en el pàrquing que es troba enfront de la discoteca Coco Loco, mentre l'altre implicat, menor d'edat, està a la disposició de la Fiscalia de Menors. Segons ha pogut saber Gent de la Safor de fonts judicials, existeixen diversos testimonis que han declarat sobre l'agressió i que corroboren les sospites que la noia va ser retinguda contra la seva voluntat i agredida sexualment. Com ja informàvem ahir, els fets van succeir en la matinada del passat dissabte i la detenció dels suposats agressors va ser possible després de la trucada d'uns dels testimonis al 091 el que va permetre la seva detenció per agents de la Policia Nacional de Gandia.

Els detinguts, amb edats compreses entre els 17 i 24 anys, són tots veïns d'Oliva i de nacionalitat espanyola. Els tres majors d'edat ja han estat traslladats a la presó de Picassent. 
www.gentedelasafor.com

L'alcalde de Xeraco respon a les crítiques del grup municipal del Partit Popular.


L'alcalde de Xeraco, Francesc Serralta, ha respost a les crítiques que abocava ahir el grup municipal del Partit Popular per la mala gestió de l'equip de govern durant l'estiu. Serralta afirma que les crítiques són infundades. Davant la denúncia que feien ahir els populars del servei de neteja i recollida de trastos, ha reconegut que en moments puntuals ha pogut haver-hi trastos al carrer perquè els veïns els haurien deixat després que passés el servei de recollida. No obstant això, assegura que el servei de neteja funciona correctament i que, a més, els veïns reciclen més que mai.

Una altra de les crítiques del Partit Popular de Xeraco era que l'ajuntament no havia organitzat suficients activitats a la zona nord de la ciutat. Davant aquest comentari, Serralta ha respost que l'objectiu de l'equip de govern, format per la coalició entre PSOE i BLOC, és reduir el soroll a la platja i convertir-la en una destinació per al turisme familiar i sostenible.
www.radiogandia.net

dimecres, 20 d’agost del 2014

Els llauradors valencians demanen que la Unió Europea amplie les ajudes pel vet rus.


Els representants dels sindicats agraris del País Valencià, Cristòfor Aguado i Ramon Mampel, han reclamat a la Generalitat valenciana que presione davant el ministeri d'Agricultura, per tal que trasllade a Brusel·les la necessitat d'incloure més ajudes per a pal·liar el vet rus de tots els productes valencians afectats.

Tots dos representants sindicals del sector agrari valencià, han fet veure l'Administració valenciana que els 125 milions d'euros que ha disposat la Unió Europea com a compensació, esdevenen quantitats clarament insuficients ja que el camp valencià exportà a Rússia en exercicis anteriors per valor de més de 150 milions d'euros. Per la seua banda, el secretari autonòmic d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, Alfred González, ha manifestat que la propera setmana hi haurà trobades amb tècnics del Ministeri per tal de sol·licitar una dotació exclusiva i independent dels 125 milions per a cítrics, caqui i magrana. A més d'aquesta qüestió, el representants sindicals han demanat a la Generalitat Valenciana que exigisca la limitació de productes de països de preferència comunitària que comercien amb Rússia, especialment Turquia, Egipte i el Marroc.
www.elpuntavui.cat

Treballadors de Dulcesol donen 350 quilos d'aliments a Creu Roja Gandia.

[Img #14931]
Els treballadors de l'empresa Dulcesol a Gandia han recollit 350 quilos d'aliments, i productes d'higiene infantil, en una iniciativa social solidària. Les necessitats de la població són molt grans i des de Creu Roja Gandia es continua proveint de productes de primera necessitat a les famílies que estan passant-ho molt mal. La distribució d'aliments és prioritària durant tot l'any per a persones en risc d'exclusió, que no tenen més aportacions, que les donacions de la Institució Humanitària. En la recaptació d'aliments és molt important la participació de particulars i empreses de la comarca de la Safor, que coneixen les greus conseqüències que està provocant la crisi. Est és el cas dels treballadors de l'empresa Dulcesol a Gandia que han promogut la recollida d'aliments i productes per a la higiene personal infantil. Aquesta acció solidària, que s'ha mantingut durant tres setmanes, ha aconseguit 350 quilos d'aliments bàsics (llegums, llet, cereals, galetes, productes en llauna, a més de bolquers i aliments infantils). L'empresa també s'ha sumat a la iniciativa aportant 500 unitats de pa de motlle i 400 unitats de rebosteria. La iniciativa social empresa pels treballadors significa una important ajuda per al banc d'aliments que gestiona Serveis Socials de Creu Roja Gandia dirigida a persones sense cap ajuda.
www.gentedelasafor.com

dimarts, 19 d’agost del 2014

Èxit de les visites guiades després de la reapeartura de la Cova del Parpalló a Gandia.


Des que s'obrira de nou al públic el passat mes de juliol, la Cova del Parpalló s'ha convertit en un reclam més per a turistes i veïns, que des del principi s'han interessat, i molt, per apropar-se fins a aquest paratge del paleolític. Els primers sorpresos per tan bon acolliment han estat els encarregats de realitzar les visites guiades, tal com reconeixia Mercedes Morant, historiadora de l'art i responsable de les visites guiades a la cova. Assegura que s'han completat tots els grups durant els mesos de juliol i agost i està previst que a partir de setembre també s'organitzin visites guiades per als col·legis.
Els visitants poden conèixer tot tipus de detalls durant la seua estada en la cova, des de les troballes que es van descobrir durant l'excavació passant per com es vivia en el paleolític superior, la flora i la fauna que poblaven la zona o qui habitava la cova.
www.radiogandia.net

Compromís mostra la seva preocupació per l'emissari marí d'aigües residuals i la depuradora.

[Img #14915]
El mal estat de l'aigua i l'aparició de peixos morts en la desembocadura del riu Serpis i la platja Sud de Gandia han provocat en el que va de temporada turística diversos tancaments de la zona al bany. Per això, Compromís per Gandia ha tornat a exigir a la Generalitat inversions en la matèria i realitzarà una pregunta en Les Corts a la Consellera d'Infraestructures per esbrinar si la Generalitat té previst invertir diners per a solucionar el problema.

"Fins ara havíem callat, perquè no se'ns acusés d'afectar la imatge turística de la platja a l'estiu, però els últims episodis del cap de setmana ens preocupen molt i no volem caure en la irresponsabilitat de no denunciar uns fets que portem anys reivindicant". D'aquesta manera s'ha referit la portaveu del Grup Municipal de Compromís a l'Ajuntament de Gandia, Lorena Milvaques a l'aparició d'una gran quantitat de peixos morts en la desembocadura del riu Serpis. Aquest fet, se sumaria a diversos tancaments en el bany que ha hagut de sofrir la platja Sud de Gandia durant l'estiu, com a conseqüència de les fugides en l'emissari marí d'aigües residuals que haurien augmentat el nivell de bacteris per sobre del permès. Compromís recorda que porta molts anys denunciant la situació d'aquestes infraestructures. "D'una banda, l'emissari marí està trencat per diferents punts i, per un altre, la depuradora no té capacitat suficient per tractar la gran quantitat de residus que es generen durant l'estiu, la qual cosa provocaria abocaments al riu i que les fugides de l'emissari siguen més considerables. Per això exigim inversions urgents en l'entitat de sanejament depenent de l'administració autonòmica i evitar que aquests episodis es repeteixin cada any. Això sí que és posar en perill la salut de les persones i danyar la imatge turística de les nostres platges", va assegurar la regidora.
www.gentedelasafor.com

dilluns, 18 d’agost del 2014

Dies de festa a Potries.

Dilluns 18
[Img #14912]18:00h. Berenar per als xiquets i xiquetes Confrares al Llar dels joves.
Jocs Tradicionals Valencians per a tots els nens/s al Recinte Firal.
22:00h. Cercavila pels carrers del poble amb la Banda de Música.
22:30h. XV Festival de Bandes de Música. Aquest any des de l'ajuntament volen commemorar el 25º Aniversari de l'Associació amb el concert de "BOTIFARRAA BANDA”
La seva banda actués conjuntament amb el referent de la cançó popular
valenciana, Pep Gimeno “Butifarra” i la seva rondalla.

Dimarts 19 - Festa de Santa Rita
12:00h. Cercavila cap al Centre Social i Cultural.
12:30h. Trasllat de la imatge de Santa Rita de la Llar del Jubilat a l'Església i Missa a Santa Rita.
13:30h. Volteig general de campanes i senyals de ‘trons’.
Festa de la Baixa
20:15h. Cercavila pels carrers del poble amb les Comissions de Festes i la Corporació Municipal, acompanyats de la Banda del poble.
21:00h. Processó. Baixada de les imatges del Santíssim Crist de l'Agonia i de la Divina Pastora des de l'Ermita fins a l'Església.
OO:30h. Revetlla a la Plaça del poble amb el TRIO JEM.

Dimecres 20 - Festa de la Verge de Carme
8:30h. Despertà pels carrers del poble amb música festera!!! En acabar esmorzar al Bar de Dalt per tots els resistents, la confraria pagarà el gasto de taula.
11:30h. Animació infantil a la Plaça del Poble.
12:30h. Cercavila de les confrares.
13:00h. Solemne missa en honor a la Verge de Carme cantada per la Coral de Potries.
En acabar, Mascleta al Recinte Firal. Després, vi d'Honor per als Confrares a la Casa de la Cultura, animeu-es que sempre ho passem bé i tot fa festa.
17:30h. Animació infantil a la Plaça del Poble.
21:00h. Cercavila de les confrares.
21:30h. Processó en honor a la Verge de Carme.
En acabar es dispararà un castell de focs artificials
00:30h. Revetlla a la Plaça del Poble amb I’orquestra REVOLUCION.
Un any més, volem agrair a les confrares i poble en general la seva col·laboració per mantenir viva la Festa.

Dijous 21 - Festa de la Divina Pastora
8:30h. Despertà amb trons i coets pels carrers del poble, en acabar esmorzar per tots i totes les matineres, la confraria es farà càrrec de la beguda i les amanides.
12:30h. Cercavila de confrares de la Divina Pastora.
13:00h. Missa solemne en honor a la Divina Pastora.
17:00h. Tradicional cavalcada de disfresses.
18:30h. Cordà d'escuma al Recinte Firal.
21:00h. Cercavila de Confrares de la Divina Pastora per anar a la processó, les confrares que vulguen eixir a la cercavila que acudeixin a la Plaça del Poble.
21:30h. Solemne processó en honor a la Divina Pastora. En acabar, castell de focs d'artifici a càrrec de la pirotècnia AlTANA.
OO:30h. Revetlla a la Plaça del Poble amb la Discomobil ACTIVASHOW.

Divendres 22 - Festa de la Verge de Pilar
8:30h. Despertà de Trons acompanyats de Tabal i Dolçaina.
12:30h. Cercavila de confrares de Pilar
13:00h. Missa
13:45h. GLOBOTA a la plaça del poble per a nens/s'i no tan nens
18:30h. Masterclass de Zumba a la plaça del poble.
21:00h. Cercavila de confrares de Pilar acompanyats de la Banda del poble.
21:30h. Solemne processó
22:30h. MASCLETA NOCTURNA al Recinte Firal, a càrrec de la pirotècnia Europla.
OO:30h. Revetlla a la Plaça del Poble amb Ia orquestra Límite.
www.gentedelasafor.com

Xeraco augmenta la cobertura wifi a la platja i instal·la dues passarel·les sobre les dunes.


Xeraco augmentarà la cobertura wifi a la platja i posarà dues passarel·les sobre les dunes per facilitar l'accessibilitat. El consistori preveu que ambdues actuacions estiguen realitzades a la fi de l'estiu. Mitjançant una subvenció de la Conselleria de Turisme, l'Ajuntament de Xeraco realitzarà aquestes inversions a la platja dins del "PLA MILLOR" amb un projecte de “Adequació i modernització d'infraestructures de la platja”. Les dues actuacions compten amb una subvenció del 50% del total de la inversió.

Així, l'ampliació de les zones de cobertura de la Xarxa Wifi es durà a terme amb la instal·lació de tres noves antenes en el casc urbà de la platja. El cost previst és de 8.400 €. Una altra actuació que emprendrà el consistori local a la platja és la col·locació de dues passarel·les sobre les dunes per facilitar l'accessibilitat que se situaran a l'altura del carrer La Vall d'Albaida i una altra en l'altura del carrer Joan de Nàtera, amb un cost de 21.200 €, com apuntava l'alcalde de Xeraco, Francesc Serralta.
AUDIO: http://www.radiogandia.net/images/stories/audio/alacarta/Cortes/1434-wifi.mp3
www.radiogandia.net

Grups de Portugal, Senegal, Nepal, Rússia i Pep Botifarra al 15é Festival de Música i Dansa de Beniarjó.


Beniarjó celebrarà el 15é Festival Internacional de Música i Dansa del 20 al 30 d'agost, organitzat per l'Ajuntament i amb la col·laboració de la Diputació de València.

El calendari d'enguany és el següent: As Lavradeiras de Arcozelo (Portugal, dimecres 20), Ballet Kassoumaye (Senegal, diumenge, 24); Everest Nepal Cultural Group (Nepal, dimarts 26); i el grup Uzory (Rússia, dimecres 27).
Dissabte, 30 d'agost tindrà lloc l'actuació conjunta de l'Agrupació Artístico-Musical Ausiàs March de Beniarjó i de Pep Gimeno ‘Botifarra’ amb l’espectacle “Botifarra a banda”. 

Totes les actuacions tindran lloc a la plaça d'Ausiàs March a les 23 hores.
www.saforguia.com

dijous, 14 d’agost del 2014

Xeresa realitza la primera cordà tradicional i infantil amb un èxit magnífic.


Pares i xiquets pogueren gaudir conjuntament dels tradicionals coets d'eixida en una cordà feta amb coets sense bola i amb una pólvora fluixa.  

L' aspecte més interessant, des del punt de vista cultural, va ser la recuperació d'elements ja pràcticament desapareguts com la canya i sobretot la corda que va donar nom a la cordà.  Anit molta gent de Xeresa va poder vore la corda de cànem penjada d'una banda a l'altra del carrer. Un jove tirava d'un cordell fent desplaçar per la corda un carret amb 24 coets.  Altres treien canyes de dos metres que passejaven al muscle i de la punta anaven queient els coets encesos.  El carrer La Martina es va convertir en un espectacle gràcies a la feina feta per la penya Bota-li foc amb la col·laboració de l'Ajuntament de Xeresa.
Fotos de Raúl Cardona.

dimecres, 13 d’agost del 2014

La Policia Local de Gandia descobreix una nova forma de vacances: dormir al carrer.


La Policia Local de Gandia ha descobert una nova forma de passar les vacances a la nostra platja. I és que, segons han denunciat alguns veïns, pel que sembla, cada cap de setmana vénen a Gandia joves entorn dels 20 anys sense allotjament. El seu objectiu és anar de festa i gaudir de la platja però sense invertir ni un euro en hotels o apartaments, ja que dormen al carrer. Aquesta pràctica, no obstant això, està prohibida segons l'Ordenança de Convivència de Gandia, que impedeix acampar tant en la sorra de la platja com en el passeig marítim. Per això, els agents de la policia local estan treballant per eradicar aquesta situació, i fer complir l'ordenança la infracció de la qual implica sancions de fins a 750 euros. No obstant això, segons ha explicat el cap de la policia local, Marc Cuesta, és difícil de detectar perquè quan es veu a famílies amb borses i neveres sortint o entrant de la platja es pot interpretar com alguna cosa normal. Per tot això, han sol·licitat la col·laboració ciutadana perquè detectin aquest tipus d'accions.

www.radiogandia.net

Exposició de motos clàssiques a Xeresa.

dimarts, 12 d’agost del 2014

Noves aplicacions gratuïtes sobre Xeresa.

Ja podeu baixar-vos les dos aplicacions per a smartphone ( Android) de l' Ajuntament de Xeresa. 
1 Amb informació sobre Xeresa de tot tipus ( notícies, videos de promoció del poble etc... ) 
2 Específica per a bans. On ja teniu algun "bando".