divendres, 6 de novembre del 2015

Waldo i Moltó disputen la gran final del Individual de Raspall a la Llosa de Ranes.

Waldo i Moltó disputen la gran final del Individual de Raspall a la Llosa de Ranes
L’edició número vint-i-nou del Campionat Individual de Raspall Professional – Trofeu President de la Generalitat Valenciana finalitzarà demà dissabte a partir de les 18:00 hores al trinquet de la Llosa de Ranes amb la gran final que enfrontarà al deu vegades campió de la competició, Waldo d’Oliva contra el futur de la modalitat i un dels jugadors més en forma del món professional, Moltó de Barxeta. El trinquet de la Llosa de Ranes serà l’escenari on es decidirà el torneig manomanista més important del Raspall, amb el duel esperat per tots els aficionats a l’inici del campionat, ja que s’enfrontaran els dos gran favorits de la competició i dos dels jugadors amb més rellevància en el món professional del Raspall, que representen el passat, present i futur de la modalitat.

Waldo Vila Gilabert (27/12/1978), disputarà demà al trinquet de la Llosa de Ranes la seva dotzena final del Individual Professional, de les quals ha guanyat un total de onze, perdent únicament la primera que va disputar l’any 1999 amb vint anys. Aquesta final es una gran oportunitat per a Waldo per igualar els 11 títols que va aconseguir Álvaro en l’Individual d’Escala i Corda, i d’aquesta forma igualar un registre històric com a jugador amb més títols dels Individuals Professionals de Pilota Valenciana, inclús aquesta xifra podria superar-la si aconseguirà guanyar aquesta i una altra edició del torneig.
Respecte al trinquet de la Llosa de Ranes, aquest ha albergat en la seua historia tres finals del Individual de les quals Waldo ha disputat i guanyat dos, per lo tant es un recinte molt conegut i propici per al rest d’Oliva. El seu rival en la final Moltó, tindrà de sobreposar-se a la seua inexperiència en aquest tipus de partides amb tanta rellevància i fer front al millor jugador de l’historia de la modalitat. A pesar de tots aquests factors, els entesos de la modalitat pensen que el rest de Barxeta és un dels pocs jugadors que poden fer front a Waldo i superar-lo a una única partida. Per lo tant, es preveu una vibrant i emocionant partida que serà retransmesa en diferit per Levante Tv el diumenge dia 8 a partir de les 16:00 hores.
www.fedpival.es

diumenge, 1 de novembre del 2015

Ferran Garcia Oliver guanya el premi Joan Fuster d'Assaig.

Ferran Garcia-Oliver (Beniopa, 1957), catedràtic d’Història Medieval de la Universitat de València i membre de Saforíssims, ha estat guardonat amb el Premi Joan Fuster d’Assaig per l’obra Nació, ancestres i ADN en la 44a edició dels Octubre. L’assaig de Garcia Oliver repassa els relats que els erudits i pensadors han fet sobre els orígens dels valencians. Segons el jurat, és un tema «de rabiosa actualitat» perquè posa el dit a la nafra sobre aquest assumpte tan complex, i desmunta els tòpics i les barbaritats que s’han difós sobre la identitat del poble valencià. Garcia-Oliver va explicar a VilaWeb que no es tracta d’un assaig sobre la identitat, sinó que és un assaig nascut amb la intenció de «recollir i analitzar les narracions que s’han fet sobre el que som els valencians, perquè d’uns anys cap ací s’han dit moltes bestieses, sobretot en un moment de crispació, una mica abans i durant la Transició, arran dels assajos de Joan Fuster, Nosaltres, els valencians i tota l’altra obra seua de caràcter civil. El que faig és desmuntar alguns tòpics que no tenen cap fonament de caràcter científic, però que per raons ideològiques s’han anat difonent i defensant en l’àmbit universitari i polític i això ha creat molta confusió. Per exemple, sobre si els valencians mantenim el mateix ADN des del Neolític. Quina aberració. Però això crea confusió i exacerbació i el que volen aquests que han anat amb aquests arguments és fer marrada amb el vincle que els valencians tenim amb el Principat.»
Es tracta, per tant, d’un assaig del tot contemporani en un moment de canvi polític al País Valencià. Ell ho diu així: «La voluntat és contribuir a donar llum a un tema que ha dividit i causat molt de dany i que són idees que encara corren impunement sobretot per les xarxes socials.» I assegura: «És un assaig molt fusterià, on utilitze molt la ironia que ens va ensenyar Fuster». El premi Andròmina de narrativa ha recaigut en el polític i jurista Miquel Àngel Estradé (Garrigues,1957) per l’obra L’assassí que llegia Vidal Vidal. Mentre que el poeta i dramaturg Josep-Ramon Bach (Sabadell, 1946) ha estat el guanyador del premi Vicent Andrés Estellés de poesia per Secreta dàlia.
www.saforissims.org

El comitè d'empresa de Faus Group emprendrà accions legals contra la mercantil per l'acomiadament de 17 treballadors.


El comitè d'empresa de Faus Group emprendrà accions legals contra la mercantil per l'acomiadament de 17 persones en considerar que és improcedent després d'una reunió el passat dijous de vesprada amb els serveis jurídics de Comissions Obreres. Com recordaran, aquesta setmana els explicàvem que Faus Group ha acomiadat a 17 persones que se sumen a altres 13 en el que va d'any el que fa pensar al comitè d'empresa que la nova adreça del Grup Guardiola vol desmantellar l'empresa. Josep Albors ha anunciat entenen que els acomiadaments són improcedents i van a instar a la direcció a que readmetin als 17 treballadors acomiadats fa una setmana. Josep Albors també ha avançat que el dilluns està previst que els reba l'alcaldessa de Gandia, Diana Morant, a qui ha agraït la deferència. Apunta Albors que en la reunió insistiran a la primera edil sobre el fet que els terrenys han de ser industrials perquè la bona connexió viària fa que la ubicació de Faus Group sigua molt atractiva comercialment.
Audio
http://www.radiogandia.net/images/stories/audio/alacarta/Cortes/1544-alborsdespidos.mp3
www.radiogandia.net

dissabte, 31 d’octubre del 2015

Festa Haloween hui a Xeresa.

Festa Halloween hui dissabte 31 partir de les 18.00 organitzada pel Club d'Atletisme i l'Ajuntament. En acabar, sopar de paiporta ("sobaquillo").

dijous, 22 d’octubre del 2015

El II Mondúber Ultra Trail reunirà a 630 participants.


El Mondúber Ultra Trail programat per demà passat dissabte, 24 d'octubre, celebra aquest any la seva segona edició amb el repte de consolidar-se com una de les grans proves del trail valencià. L'organització estima que seran més de 600 els participants. La jornada esportiva presenta algunes novetats com la incorporació d'una mitja marató i una marxa senderista d'11 quilòmetres, que s'afegeixen a la marató de 42 quilòmetres (2300+) i l'ultra de 80 km (4300+) que ja es van disputar l'any passat. Una prova completa que aquest any comença a Xeresa complint l'objectiu d'implicar i promoure als diferents municipis. La prova principal atorga dos punts per a l'Ultra Trail del Mont Blanc i la marató un. Els participants de l'ultra s'enfrontaran al Massís de la Valldigna (841 metres) en el quilòmetre 10 i els de la marató en el 7'5. L'ascensió al bec serà cronometrada i el corredor i corredora que ho completin en menys temps i acaben la prova rebran un pernil de regal. Altres punts d'interès seran els passos com el de la Cova dels Mallaetes, el Monestir de Santa Maria, la Font de l'Ull o es Castell de la Reina Mora. La sortida de l'ultra serà a les sis del matí, la marató a les set, la mitja marató arrencarà a les 9 hores i la marxa senderista començarà un quart d'hora després.

Prendran la eixida atletes de primer nivell. Estaran, entre uns altres, Josep Cebrià i Luisa Abril, guanyadors del Mondúber Ultra Trail de l'any passat; Dani Amat, guanyador del Trail Aneto,; Patricia López, campiona de la Perimetral, o Lars Gilberg, que ve a competir des de Noruega. Els esdeveniments programats no es limiten únicament al dissabte. L'organització ha previst una sèrie d'activitats paral·leles per completar el cap de setmana. Demà divendres, per obrir boca, també els més petits podran gaudir de l'esport amb el Trail Kids, a partir dels 18.30 hores. El mateix divendres, després de la reunió tècnica, tindrà lloc la Pasta Party, on els participants es reuniran per sopar. L'agenda es completarà amb actuacions en directe, jocs per als nens, inflables, teatre i un mercat amb productes típics de la zona. El Mondúber Ultra Trail es pren molt seriosament la sostenibilitat, que és més important si cap quan centenars de persones van a la muntanya. Per aquest motiu, el Mondúber Ultra Trail du a terme un projecte conjunt amb el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València per garantir que la prova siga el més respectuosa possible amb el medi ambient. La prova comptarà amb més de 300 voluntaris que exerciran un paper important en el desenvolupament de la prova.
www.levante-emv.com/

Presentació de la novel.la d' Isabel Canet al Monestir de Valldigna.

Premi Hermes Corporatius per a l'Ajuntament de Xeresa.

Xeresa estrena estació metereològica local.

L' Ajuntament instal·la una estació meteorològica i ofereix la informació via web.

A partir d'ara podrem disposar d'una informació meteorològica al nostre municipi molt més fiable, més extensa, així com d'un històric de dades amplíssim. Reaccionar a temps davant d'un esdeveniment social a l'aire lliure gràcies a previsions més exactes; o poder reclamar a una asseguradora una imdemnització que et neguen, gràcies a les mesures exactes, són les dos raons principals per les quals cada vegada més municipis valencians volen disposar d'una estació meteorològica informació local. No oblidem que vivim en un "país on la plutja no sap ploure".

A banda de tractar-se, doncs, d'oferir unes previsions i mesures més exactes que les habituals, l'estació ofereix tota classe de detalls sobre la força dels vents, horaris solars, humitats, pressió atmosfèrica etc... i un històric de totes les mesures.I per suposat tot això a l'abast del veïnat o qualsevol persona interessada en visitar el municipi mitjançant la web:
http://www.inforatge.com/xeresa/
Accessible també  des d'aquesta mateixa pàgina de l'Ajuntament.

divendres, 16 d’octubre del 2015

La síndrome del cec fingit.

A la Catedral de València, tot just enfront de l’entrada de la plaça de la Reïna, hi ha una maqueta feta en bronze d’aquest l’edifici. La recreació de la seu gòtica du un breu panell explicatiu sobre l’època de construcció, l’estil, etc. La curiositat és que la miniatura incorpora la versió en Braille de la inscripció, amb els punts formant les consonants i les vocals que únicament arribaran a desxifrar aquells que han sigut instruïts en la lectura de l’alfabet dels cecs.
Val a dir que el costum d’acoblar panells escrits en Braille en monuments  i edificis, tant religiosos com civils, és molt lloable. Si més no, la seua presència serveix per a reconéixer i identificar-se amb persones que no ho tenen sempre fàcil. Però no sé si instal·lar-los al començament de rutes de muntanya fetes a través d’entortillats camins de cabres –on també se’n poden trobar d’escrits de semblant estil– respon a la mateixa finalitat. Podria ser que algun remot dia un cec, en arribar al final d’un d’aquests feréstecs camins, pogués llegir amb la punta dels seus suaus dits: “font freda” o “aigua no potable”, etc.
Però la singularitat del cas no rau en el panell explicatiu de la Catedral de València escrit en Braille sinó en com l’utilitzen els vidents. Per allí passa constantment una gentada i molts són els que, seduïts pels punts obacs, ni tan sols se n’adonen dels escrits que sí poden llegir.  Els vianants, encuriosits pel jeroglífic, s’aturen enfront del text i fan com que el llegeixen amb les mans; aleshores, deixen dibuixada al damunt dels primers signes la pista de la seua la subtil i curta lectura. L’opaca pàtina del bronze mostra un desgast brillant tan sols en el primer mig rengló del text en Braille. Els primers signes rellueixen com el sol de migdia però, de sobre, la lectura tàctil s’interromp. Després d’aquest rutilant desgast, la vellutada pàtina ocre torna a cobrir la resta del text que roman sempre inèdit, com si la curiositat quedara immediatament satisfeta. 
El cervell evolucionat de primat que tenim troba poc d’al·licient en la monotonia dels punts sobreimpresos i prompte ha d’abandonar la branca per fixar-se en un altre estímul; tal vegada un colom que vola, la remor del trànsit o un núvol que passa. Em fa l’efecte que són els mateixos símptomes que apareixen quan s’abandonen els llibres pels blogs, les pel·lícules per les sèries, les cançons pels discos complets o els fulls dels diaris pels tuits. Som, al capdavall, una colla de vidents que fingeixen ser cecs per no haver de mirar massa temps la mateixa cosa.
Joan Ll. Mollà

Club de Petanca de Xeresa.

Club de petanca Xeresa
El diumenge dia 18 d'octubre 2015 a les 10h del matí hi haurà un encontre entre el Club de Petanca Xeresa contra el Club de Petanca Xeraco en les instalacions de Xeresa.

diumenge, 4 d’octubre del 2015

Detinguda a Xeraco una jove que captava combatents per a Síria.

DETENIDAS 10 PERSONAS VINCULADAS AL ESTADO ISL?MICO EN ESPA?A Y MARRUECOS
La persona detinguda aquesta matinada en la localitat valenciana de Xeraco per la seua presumpta vinculació a l'Estat Islàmic és una noia jove d'uns 20 anys que resideix en aquest municipi des de l'any 2006, segons ha explicat l'alcalde, Francesc Serralta. Aquesta és una de les deu detencions que la Policia Nacional i la DGST del Marroc han dut a terme en les últimes hores de persones vinculades a l'Estat Islàmic (DAESH pel seu acrònim en àrab), en les localitats de Toledo, Badalona, Xeraco (València) i Casablanca (el Marroc). L'alcalde de Xeraco ha indicat que l'operació duta a terme en aquest municipi costaner valencià de 6.200 habitants ha començat sobre les 5,30 hores del matí, ha prosseguit amb el registre del domicili de la jove, al carrer Safor, i ha finalitzat sobre les nou del matí. Serralta ha precisat que més de 40 unitats de la Policia Nacional, amb suport aeri, han conformat aquest dispositiu "a gran escala", que ha conclòs amb la detenció d'una noia que porta nou anys vivint a Xeraco i de la qual "tothom coneixia que professa la religió musulmana". Segons ha assenyalat l'alcalde d'aquesta localitat situada a uns 60 quilòmetres de València, la detinguda és jove, ja que té uns 20 anys, i resideix amb els seus pares i amb els seus germans en el municipi, on van arribar l'any 2006 i on ha dut a terme la seva escolarització. El Ministeri de l'Interior espanyol ha indicat que "els detinguts formaven part d'una xarxa de captació, adoctrinament i enviament de combatents estrangers per unir-se a les files de l'organització terrorista DAESH, a la regió sirià-iraquiana que manté sota el seu control"."L'operació, que ha estat coordinada a Espanya pel titular del Jutjat Central d'Instrucció número 5 i la Fiscalia de l'Audiència Nacional, continua oberta", ha informat el Ministeri.

www.levante-emv.com

Els morts.


Els morts ja no estan a les nostres vides. No em referisc a la desaparició de l’ànima cap a una transcendència interdimensional i invisible quan abandona la terrenal carn; vull dir que els morts han desaparegut –literalment– de la vida moderna. Malgrat la ficció de les pantalles que ens aproximen a tot tipus de mortaldats, els morts ja no es veuen en cap altre lloc que no siga el cinema o els telediaris. Hi ha qui opina que aquesta nova situació que gaudeixen els finats es deguda a l’ocultació premeditada que la nostra societat fa de la mort. És, doncs, un estat que no ens interessa airejar.

Els morts, ara, es treuen de casa quan comencen a ser-ho. Altres vegades, se’ls desvia d’aquest camí natural que havia de ser la llar pròpia per tal de dur-los cap els llimbs refrigerat d’un tanatori. Allí, el mort pren llunyania del familiar i esdevé un bell objete a les mans asèptiques del tanatopràctic.
Els més acostats acompanyen el dol de la família en el salonet instal·lat al dipòsit a tal efecte on, a més, poden prendre un café, un refresc o algun snack de la màquina. Enrere han quedat el servicial veïnat que s’afanyava en apartar els mobles de la casa del difunt per fer lloc a la caixa. Ha desaparegut el tràfec de les beatetes amb cadires i catres que arrengleraven per tal de passar el rosari al davant d’un cos ben present en casa pròpia. Curiosament, en aquestes reunions veïnals la gentada solia parlar en una veu molt alta, sens cap escrúpol. S’espantava la mort entre sospir i sospir, tot comentant el dinar que es tenia al foc, del preu de la taronja o l’oratge... Als tanatoris, però, fa l’efecte que la tendència és de parlar molt i molt baixet, tot i que el mort reposa immutable en una altra dependència, separat per un vitrall que el presenta com en un programa de tele. 
Altres, però, opinen que recloure els morts fóra de casa quan encara estan en procés de soterrar és una qüestió de simple d’higiene, gairebé d’urbanitat. És una conquesta més de la tecnologia versus el costumisme ruc i inútil. Aquesta revolució funerària suposa, doncs, reconèixer una filosofia que evita carregar als muscle pesos morts i vans sempre que puguen ser lluïts en una elegant berlina. És una mostra més d’un poble cada vegada més humanitzat que evita també el patiment recíproc de morts i vius formalitzant les cues de “acompanye amb el sentiment”, quan es pot enviar per uaxap.
Al capdavall, el motiu serà un poc de tot plegat. Però la mort, malgrat aquestes explicacions, ens la recorda sovint el toc planyívol de les campanes als pobles o l’indiscret fum eixint per la xemeneia dels tanatoris mal camuflats als polígons industrials. Requiescat in pace.
Joan Ll. Mollà

dijous, 1 d’octubre del 2015

Xeresa estrena Club de Patinatge Artístic.

El club “Sobre rodes” té 24 patinadors entre 5 i 10 anys i compta amb monitora i preparador físic.

Dissabte passat tingué lloc a Xeresa l’exhibició i presentació  del nou club de patinatge artístic de la Safor. Es tracta del Club de Patinatge Artístic de Xeresa que compta -de moment- amb 20 xiquetes i  4 xiquets. La majoria dels integrants es troben en nivell bàsic, però el club compta amb altres més experimentats que han aprés en altres clubs i que a partir d’ara seguiran la seua formació en esta disciplina esportiva al municipi de Xeresa. Els familiars i altres xiquets del poble pugueren gaudir al pati del col·legi públic de Xeresa dels avanços que en només un mes d’entrenament havien fet els menors. El club compta no sols amb monitora sinó també amb preparador físic.


Presentació del llibre: "Gaianes-Xàtiva, un viatge sense tornada" de Manel Arcos.

Divendres 2 d'octubre a les 20h a la Casa de Cultura de Xeresa
Intervindran: David Vidal (editor)
Rubén Suárez (cantautor)
Manel Arcos (autor)

divendres, 25 de setembre del 2015

Correllengua Gandia 2015.


La Urbanització "Balcón al mar" a punt de reprendre's.

La Urbanitzadora Maisongestion, SL va obtenir la condició d’agent urbanitzador en octubre de 2014. Este canvi es va produir mitjançant la compra de la urbanització en el procediment de liquidació concursal ja que en 2010 l’empresa KeyVil V, SL es va declarar voluntàriament en concurs de creditors.
Després de diverses reunions amb el govern municipal de Xeresa, tècnics i jurídics municipals, la mercantil ja ha presentat una modificació del programa que contempla bàsicament quatre aspectes que responen a una necessitat de la mercantil i a diverses exigències de l’ajuntament. 
Per una banda l’empresa demana establir nous terminis per a l’execució de la urbanització; subdividint-ho en tres fases. Esta possibilitat de “fasejar” l’obra, abans no estava contemplada en la LRAU ( Llei Reguladora de l’Activitat Urbanística valenciana ) però sí en l’actual LOTUP ( Llei del Territori i Urbanisme i Paisatge valenciana ).  En un segon lloc, l’empresa es compromet a donar al final de la primera fase 13.338m2 de parc públic de muntanya que passaran a ser propietat del municipi. Així en un període de tres anys es preveu que carrers i zones públiques de la zona estiguen en perfectes condicions i entregades a l’Ajuntament. 
Un tercer condicionant és que l’empresa es faça càrrec del manteniment de zones públiques a mesura que la urbanització vaja desenvolupant-se. Des del govern municipal no volen trobar-se amb un increment de les despeses de manteniment. En un segon bloc d’exigències de l’Ajuntament es contempla incloure el cànon necessari per a la construcció d’una nova connexió a la xarxa d’aigua potable. L’alcaldia vol, així, evitar que la posada en funcionament de la urbanització afecte negativament en la pressió de l’aigua en la resta de la població. També l’Ajuntament ha exigit l’adquisició per part de l’empresa de sol per a millorar la connexió de la xarxa viària pública. Tot plegat es tracta de modificacions que no superen el 10% del cost d’obra. 
Estes noves condicions que responen a l’interès general i han estat imposades pel govern de Compromís, modificaran el conveni inicials firmat al 2004 pel govern municipal del Partit Popular que no va preveure l’ impacte i necessitats reals de la urbanització en el cicle integral de l’aigua.
En la urbanització, actualment hi ha 80 habitatges finalitzats que estan revisant-se per deixar-lo en perfectes condicions per a la venda i un total de més de 90 habitatges en estructura que a mesura que avancen les vendes aniran acabant-se. La urbanització contempla la possibilitat de construir fins a 360 habitatges.
Foto: www.auntirdepedra.com

dimecres, 23 de setembre del 2015

Arturo Torró, exalcalde de Gandia, declararà com imputat per la trama Púnica.


El PP de Gandia ha explicat en un comunicat que aquest dimarts han rebut sengles trucades telefòniques des de l'Audiència Nacional perquè hi compareguen tant Víctor Soler com Arturo Torró, amb la finalitat de ratificar la declaració prestada per tots dos davant agents judicials a principis del mes de juny. Davant aquesta situació, el PP de Gandia ha contactat amb el PPCV i la seua presidenta, Isabel Bonig, l'ha informat que "els Estatuts del partit només exigeixen la dimissió de qualsevol càrrec públic quan s'haja dictat obertura de judici oral contra el mateix".

El PSPV demana la dimissió
Per la seua banda, el portaveu del grup municipal socialista, José Manuel Prieto, ha demanat la dimissió "immediata" d'Arturo Torró i Víctor Soler. Prieto ha assegurat que aquesta citació és "l'explicació a l'espantall de la roda de premsa del PP d'aquest matí en la qual demanaven donar suport una moció de censura". "La desesperació per ocultar totes les gestions fosques de l'anterior equip de govern han mogut l'última rebequeria de Torró", ha manifestat l'edil socialista, qui ha afegit que "la més que possible implicació en la trama Púnica, que suposa el finançament il·legal del PP a Gandia, reafirma que els actuals regidors del PP no estan legitimats per a tornar a governar aquesta ciutat". "Si per una vegada en aquesta vida, Torró diguera la veritat i complira la seua paraula quan va afirmar que dimitiria al minut u de la imputació, aquesta mateixa vesprada hauria de dimitir", ha ressaltat Prieto.
www.laveupv.com

La cova del Bolomor, a Tavernes, s’obri al pùblic per donar a conèixer el seu valor històric.

0d2beb26e235fa8e2ecbc8a863de5bb2
L’Ajuntament de Tavernes, junt amb el Museu de Prehistòria de València, organitza una jornada de portes obertes en la cova del Bolomor amb l’objectiu de destacar el seu valor. Estem davant un lloc important per a descobrir els orígens i les característiques del poblament paleolític europeu, les formes de vida dels neandertals i altres homínids que els van precedir. L’equip d’excavació del jaciment, que a hores d’ara continua treballant en la cova, és el que farà una visita guiada per a explicar tots els descobriments que s’hi han fet, així com també un taller didàctic de talla lítica amb sílex i de foc prehistòric per fricció.
Les visites són gratuïtes i estan programades a partir de les 9 del matí fins a les 14:15 hores. Els interessats hauran d’acudir al poliesportiu municipal de Tavernes de la Valldigna o telefonar al 96 282 28 16 per a la inscripció. Els grups seran d’un màxim de 50 persones i es recomana que no hi acudisquen menors de 9 anys pel difícil accés a la cova.
Els que no estiguen inscrits no hi podran participar, i tots els menors han d’anar acompanyats d’un adult.
www.saforinformatiu.es

dijous, 17 de setembre del 2015

Bon amic.

Fa anys que el conec. Primer començà demanant al semàfor de l’entrada, prop de l’estació. En aquell temps estava tan prim com un gat rovellat. Quan els cotxes s’aturaven a la seua alçada, ell agafava dos paquets de mocadors de papers en una mà i els oferia als conductors com si fóra un torero que mostrara tímidament les orelles del bou acabat de sacrificar. Malgrat la seua condició duia un digne bigoti de cinquanta i tants anys junt l’ombra d’una barba serrada però ben afaitada. Sempre pareixia gelat i per això buscava les hores més benignes del migdia o de la poqueta nit per a captar. Solia dur un barret impermeable blau marí que arrecerava el seu esguard de gos perdut i mig mellat.
Jo vaig començar a allargar-li unes monedes quan parava al seu costat però mai li agafava els mocadors. Ell insistia i insistia que m’enduguera un paquet i feia que me’ls tirava per la finestra oberta si no li feia cas. “Gràcies, amic! -em cridava-, ja tinc per a una llauna de tonyineta” i jo arrencava el cotxe i me n’anava tot pensant que tindre uns quants mocadors més li permetria aconseguir un poc més jornal.
En realitat, era un supervivent de l’època del cavall, de l’encisadora heroïna. Un dia, en els quaranta segons que durà la llum vermella, em digué que estava en un programa de metadona i que això li permetia aguantar. Vivia compartint el pis d’un company de batalla, encara més fotut que ell, a qui cuidava barat el sostre.
Després, va estar uns mesos sense aparéixer. Al principi el trobava a faltar perquè l’imaginava enredat en alguna de les més cruels lluites vitals. Més endavant, però, vaig arribar a oblidar el seu fraternal posat la seua figura carregada d’esquena entre els cotxes carregats de pressa, quan m’aturava enfront del que havia sigut el seu semàfor. El vaig donar, doncs, per perdut fins que un dia me’l vaig trobar demanat al cantó de la Torre Vella. Tenia millor aspecte, ara els pòmuls es dissimulaven entre una carn més agraïda i encara ben afaitada. Havia canviat de barret i ara en duia un de llana negra que al seu cap feia l’efecte d’una boina certament il·lustrada.
El vaig vore de lluny i vaig haver de guardar la cua dels cotxes fins a arribar al seu costat. Vaig baixar la finestreta i vaig treure la mà. Ell me la prengué amb un sincer apretó. Era una mà dura i aspra però neta. Com sempre que podia, li vaig allargar unes monedes i ell em va dir:
-Eres el millor client que tinc!
M’alegre cada dia quan el trobe al seu lloc, Jo li done unes monedes des del cotxe anant i ell es queda mirant-se la palma oberta de la mà i em crida: “Gràcies, bon amic”!; i el veig pel retrovisor com alça els dos braços i una cama gairebé fent un ball ritual de felicitat. 
Joan Ll. Mollà

divendres, 11 de setembre del 2015

La Mancomunitat estrena presidents amb l'objectiu de reincorporar a Gandia.

Ferrandis, Femenía, Reig, Izquierdo, Pérez y Mascarell, ayer en la Mancomunitat. :: lpLa Mancomunitat de Municipis de la Safor està negociant amb el govern de Gandia perquè la Ciutat Ducal torne a l'entitat comarcal al més aviat possible, tal com va informar ahir el president, Gaspar Pérez. De fet, l'organisme ha demanat un ajornament del judici que s'anava a celebrar el 21 de setembre per exigir el pagament del deute i negociar en un clima més assossegat. Pérez finalitza avui el seu mandat i deixa el testimoni al nou govern, on PSPV i Compromís alternaran la presidència. El PP tindrà una vicepresidència. L'acte va tenir lloc a la seu de la Mancomunitat i va reunir a dirigents dels tres partits que estaran al govern. Els nous presidents seran Salvador Femenía, alcalde de l'Alqueria, i Tomàs Ferrandis, alcalde de Xeresa. El primer assumeix el càrrec avui i ho ostentarà fins a 2017. Després del socialista, serà el primer edil de Xeresa qui presideixi l'entitat. En l'equip de govern també estarà l'alcalde d'Almisserà, el popular Pep Mascarell, que es farà càrrec de la primera vicepresidència. Ferrandis i Femenía ocuparan també la segona vicepresidència quan no dirigeisquen l'entitat. El primer serà l'alcalde de Xeresa, des de hui. El repartiment de càrrecs s'ha fet atenent al nombre d'alcaldies de cada formació. En la presentació dels càrrecs van participar dirigents comarcals del PSPV i Compromís, Tere Reig i Pepa Izquierdo, a més de Pérez i els nous presidents i vicepresident. Tots van destacar la voluntat que els 31 municipis de la Safor estiguen representats en l'entitat: «Ens vam sumar al canvi de progrés que s'ha obert en molts ajuntaments, en la Diputació i en la Generalitat i esperem el suport de les administracions superiors per donar tots els serveis possibles als ciutadans», va dir Reig.
Per la seva banda, Izquierdo va indicar que s'obre una nova etapa, «una legislatura històrica», i va destacar el «consens» al que s'ha arribat una vegada més en la Mancumunitat. Pérez va fer també menció a aquest esperit de consens i per això, va assegurar,que després de les eleccions municipals s'iniciaran les converses amb el nou govern de Gandia perquè s'integre en l'entitat. El principal escull perquè la capital de la Safor entre en la Mancomunitat és el deute que arrossega amb l'entitat, més de 800.000 euros. Per aquest motiu, l'organisme va acudir als tribunals per reclamar aquests diners. De fet, ja hi havia data per a una vista. En aquest sentit, i com a gest de bona voluntat, va explicar Pérez, la Mancomunitat ha demanat un «ajornament del judici». Aquest període és de 60 dies, la qual cosa permetrà al nou govern de l'entitat i a l'Ajuntament de Gandia apropar posicions i veure què possibilitats existeixen per liquidar l'impagament. La Ciutat Ducal va eixir de la Mancomunitat durant la passada legislatura, durant el govern del popular Arturo Torró.
D'altra banda, ahir van informar que la Mancomunitat comptarà amb representants de partits independents de sis municipis. Ferrandis i Femenía van indicar que sempre hi haurà un d'ells en les juntes de govern.
www.lasprovincias.es

dimarts, 1 de setembre del 2015

El Govern valencià implanta la gratuïtat dels llibres de text.

El Govern valencià, que presideix el socialista Ximo Puig, ha anunciat aquest migdia un pla per aconseguir, aquest mateix curs, que els estudiants d'ensenyament obligatori (mig milió d'escolars) tinguen els llibres de text gratis. Puig, acompanyat pel conseller d'Educació, Vicent Marzà, ha indicat que la iniciativa preveu comptar amb el suport de les tres diputacions provincials, els ajuntaments i la comunitat educativa. La proposta és la següent: Els pares i mares dels estudiants de centres públics i concertats presentaran la factura de la compra dels llibres abans d'acabar l'any als seus respectius ajuntaments. Amb el lliurament de la factura o justificant rebran 100 euros. En finalitzar el curs, si els estudiants retornen els llibres de text en bon estat de conservació, rebran altres 100 euros i el material quedarà en dipòsit per al curs següent. Les famílies que hagen conservat els llibres i compliment amb els requisits tindran els llibres gratis en el curs 2016 / 2017. La Generalitat pagarà una mica més d'un terç de la despesa prevista (17 milions d'euros), un altre terç serà a càrrec de les Diputacions provincials (8,5 la de València; 5 la d'Alacant i 2 la de Castelló, aproximadament), i l'últim terç del pressupost previst ho aportaran els ajuntaments.
La decisió del Govern de coalició (PSPV-PSOE i Compromís) suposa un canvi radical en la política d'ajudes a la compra de llibres de text desenvolupada pels Executius del PP, que durant la crisi van reduir la subvenció fins a arribar a suprimir el bono llibre i que aquest any havien consignat al voltant de 5 milions d'euros per a la compra de llibres dels col·lectius més desfavorits. El pla presentat hui, que no augmenta la despesa prevista al pressupost heretat del PP, es nodreix de modificacions de crèdit, tant de la Conselleria d'Educació com de la Conselleria d'Hisenda, que aporta 8,5 milions d'euros. Respecte a possibles reticències per part de diputacions i ajuntaments governats pel PP, Puig ha indicat: "Cap institució pot estar en contra que els xiquets tinguen llibres gratuïts dins d'un projecte educatiu". El conseller d'Educació, Vicent Marzà (Compromís) ha indicat que, després de reunir-se amb les confederacions de pares i mares d'alumnes, té previst reunir-se amb les editorials i els llibreters per implicar-los en el projecte i plantejar-los nous plans de foment de la lectura. Marzà ha explicat que la pretensió és que els llibres de text es puguen mantenir durant quatre cursos seguits.
La presidenta de la Confederació d'AMPAS Gonzalo Anaya, Eva Grimaltos, no ha ocultat la seva emoció per un pla que evitarà que hi haja pares que no porten als seus fills a escola durant la primera setmana per la vergonya de no poder pagar els llibres. "Esperava noves mesures assistencials", ha confessat Grimaltos, "no una mesura d'aquest envergadura".
Malestar en les diputacions del PP
El pla impulsat pel Consell ha estat rebutjat pel PP, que controla les diputacions d'Alacant i Castelló, que argumenta que la Generalitat ha decidit intervenir de manera unilateral al pressupost de les entitats provincials. Els populars han expressat el seu disgust per no haver estat consultats abans de la presentació del pla de gratuïtat de llibres de text i han qualificat l'actuació del president de la Generalitat de "sectària". D'altra banda, ajuntaments com el de València i la Diputació de València han mostrat la seva satisfacció pel pla anunciat en el Palau de la Generalitat i han mostrat la seva predisposició a participar i a dialogar per acordar els aspectes concrets del mateix.
http://ccaa.elpais.com/

dissabte, 29 d’agost del 2015

Indignació per les llargues cues i hores d'espera en el Registre Civil de Gandia.


Registro Civil Gandia
Resulta que l'horari d'atenció al públic és de 9 a 14 hores, així està especificat en el propi registre; qualsevol persona que vulga accedir als serveis d'aquest registre en l'horari habitual per realitzar qualsevol gestió per exemple sol·licitar un acta de naixement o la nacionalitat i li contesten que ja no li poden atendre, perquè només donen 50 números d'atenció al dia i que torne l'endemà. Aquesta forma de treballar comporta que la persona que necessita ser atesa en aquest registre, per poder tenir número d'atenció dins dels 50 que atenen diàriament, s'ha de personar en les portes del Jutjat a les 12 de la nit, fer cua i pernoctar en la porta per tenir la seguretat que l'endemà va a poder ser atès.

Que al segle XXI en l'era de la informàtica i de les telecomunicacions estiga ocorrent això, i més en una ciutat com Gandia, és intolerable a més de vergonyós, en opinió de les desenes de persones que cada dia són malateses per un organisme depenent del Ministeri de Justícia.
Fins avui ni l'Ajuntament de Gandia ni cap representant de partits polítics de la ciutat han dit o fet res sobre aquest tema. Segons denuncia el responsable d'Organització del sindicat Comissions Obreres de la Safor, José Pons, falten funcionaris i mitjans materials per acabar amb aquest desastrós servei que es presta a tota la població de la comarca.
www.saforinformatiu.es

dijous, 27 d’agost del 2015

Tavernes adjudica per 15.000 euros el servei de la escoleta Víctor Calatayud.


L'Ajuntament de Tavernes ha adjudicat la concessió de l'escola infantil "Víctor Calatayud" per al curs 2015-16. “La contractació s'ha realitzat per un procediment negociat sense publicitat on s'han valorat quatre projectes educatius dels cinc que es van presentar en un primer moment”, van informar fonts municipals. La beneficiària ha estat la mercantil de Sonia Escrihuela Melo. L'empresa realitzarà la gestió del servei i les inversions en equipament, material didàctic i informàtic, així com els subministraments i contractacions de serveis complementaris. En contraprestació, l'adjudicatària rebrà una subvenció de l'Ajuntament de 15.000 euros.

Les ofertes que es van valorar van ser quatre: la de Adivertment SL, la de Sonia Escrihuela Melo, la de Eulen Sociosanitaris SA i la de Guartaver SL. Totes les quatre propostes que s'han presentat han estat molt ajustades quant a la valoració econòmica, per tant, el projecte educatiu ha estat el que ha decidit en l'adjudicació. L'escoleta Víctor Calatayud disposarà de 4 unitats o grups de xiquets, en edats compreses entre 1 a 3 anys, amb una oferta total de 66 places. Durant el calendari escolar, estarà oberta en horari de 8 h a 18 hores. L'horari general de funcionament serà als matins de 8 h a 13:30 h i de vesprada de 15:30 a 18:00 hores. En els períodes no coincidents amb el calendari escolar l'horari serà de 9 h a 13.30 hores. També es contempla la possibilitat de donar el servei al juliol. Com es tracta d'un mes no lectiu, no es poden disposar de bons d'escolarització de la Generalitat per subvencionar part del cost del lloc escolar. Per tant, el cost del servei durant aquest mes haurà de ser satisfet íntegrament per les famílies que decideixen deixar als seus xiquets al centre.
www.saforguia.com

divendres, 14 d’agost del 2015

Xeresa acabarà l'alberg turístic municipal amb l'ajuda de la Diputació.


Els diputats provincials de Cooperació Municipal i Turisme, Emili Altur i Pilar Moncho, van rebre a València a l'alcalde de Xeresa, Tomás Ferrandis, per conèixer les necessitats d'aquest municipi. L'alcalde de Compromís va traslladar als diputats “una petició per acabar de manera definitiva les obres de l'alberg municipal, que es troba en l'última fase de construcció i pel qual l'Ajuntament necessita l'última embranzida econòmica”. L'alcalde va explicar als membres de la corporació provincial que “Xeresa s'està convertint en un municipi de referència en l'esport d'alta muntanya i a l'aire lliure, alguna cosa que des de l'Ajuntament estem intentant potenciar acollint proves de reconegut prestigi, com serà el Mondúver Ultra Trail que tindrà lloc el proper 24 d'octubre”. 

Emili Altur va confirmar que el proper Pla d'Inversions Financerament Sostenibles recollirà la finalització de l'alberg “ja que aquesta infraestructura tindrà una repercussió molt positiva en l'economia de Xeresa, un municipi que està apostant pel turisme mediambiental, i que d'aquesta manera enriquirà l'oferta global als visitants”. En aquest sentit, la diputada de Turisme, Pilar Moncho, va assenyalar que "de forma paral·lela, la Diputació senyalitzarà les senderes que hi ha als voltants del municipi per afavorir el turisme de muntanya i a l'aire lliure”.
Antic col·legi rehabilitat
L'alberg de Xeresa, que tindrà capacitat per més de 60 persones, s'edifica sobre l'edifici de les antigues escoles, que han estat rehabilitades per a aquest projecte. La planta baixa de la nova infraestructura acollirà la recepció, un bar i menjador, el despatx, una sala de reunions, una altra multiusos que podrà usar-se com a gimnàs i unes condícies vestuaris. Les habitacions se situen en la primera planta, on també es posarà a la disposició dels hostes dos vestuaris, una bugaderia i una cambra de neteja. Ferrandis calcula que cada any, per Xeresa passen centenars d'excursionistes que visiten el Mondúver, la ruta del marjal, dels Picapedrers o dels Corrals, per la qual cosa aquesta infraestructura donarà servei a les necessitats d'aquest col·lectiu.
www.saforguia.com

dimarts, 11 d’agost del 2015

El veterà Juanra Pous es proclama campió mundial màster en 800 metres llisos.


L'atleta olivenc Juanra Pous, del Club l’Espenta, es va proclamar campió mundial màster en 800 metres llisos a Lió (França) en la categoria veterana de 35 a 39 anys, representant a Espanya.

La prova es va disputar el diumenge, on Juanra va marcar un crono d'1,54,57. El lliurament de trofeus es va celebrar aquest dilluns. En aquesta distància Pous és tot un expert, ja que va aconseguir un bronze en l'Europeu en pista coberta en el campionat de Polònia. Encara li queda provar sort amb els 1.500 metres, on disputarà la semifinal el dimecres 12 per buscar la final del divendres 14.
www.saforguia.com

diumenge, 9 d’agost del 2015

Tavernes: Compromís s'alia amb el PP per a que els regidors vagen a les processons.

10384614_10204503685325438_7520121859506446090_n
En el plenari de fa uns dies, a Tavernes de la Valldigna, el grup municipal de Compromís, liderat per l'alcalde Jordi Juan, es va aliar amb el Partit Popular liderat per Manolo Vidal, per tombar una moció presentada pel líder del PSOE, Víctor Borrás i aconseguir d'aquesta manera que l'alcalde i els regidors segueixin assistint com a tals càrrecs públics a les processons i altres actes religiosos, en contra del que estableix la Constitució respecte al caràcter aconfessional de l'Estat i altres institucions públiques. Borrás va rebre el suport d'Esquerra. El líder socialista va al·ludir al fet que aquesta participació forma part d'una herència del nacional catolicisme franquista i és impropi de partits d'esquerres. Esquerra Unida, el regidor del qual Eduard Bononad va fer una gran crítica a la incoherència ideològica dels nacionalistes d'esquerres. Cal recordar que en Simat es va aprovar en plenari, a proposta de l'alcalde Víctor Mansanet, d'Esquerra unida, no participar en actes religiosos i que a Gandia, tant l'alcaldessa del PSOE, Diana Morant, persona molt propera en amistat amb Borrás, com la vicealcaldesa i la regidora de Més Gandia, Lorena Milvaques i Laura Morant, respectivament, han acudit com a càrrecs polítics a processons el mes de juliol, incomplint un acord pres en al tercera assemblea de la coalició Més Gandia per unanimitat, la qual cosa ha motivat malestar en amplis sectors de les seves bases i especialment entre militants d'Esquerra Unida, el líder de les quals Nahuel González no ha dit res sobre aquest tema, i Esquerra Republicana.

Per la seva banda, els edils de Compromís per Almoines han acordat no anar a les processons com a tals càrrecs públics, en contra del criteri del PP i de Units per Almoines.
www.saforinformatiu.es

dimecres, 5 d’agost del 2015

Els Pressupostos Generals de l'Estat per 2016 retarden els grans projectes de la Safor.

El projecte de Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) per 2016 presentat pel Govern del PP no contempla acabar els grans projectes de l'Administració central a la Safor. Així, es retarden obres com la laminació de la rambla Gallinera i el pla contra riuades del riu Vaca, l'accés sud al Port de Gandia o la variant de la N-332, a més d'un clàssic, el tren Gandia-Dénia.  Les obres en la rambla Gallinera seguiran paralitzades, perquè Acuamed no té prevista cap injecció econòmica. Tampoc en el riu Vaca, que permetria a més legalitzar la urbanització del Vergeret, a Tavernes de la Valldigna. En l'accés sud al Port de Gandia s'invertiran 5,2 milions, però és una quantitat insuficient per completar el vial en 2016, encara que hi ha més consignacions en propers anys: 7,6 milions en 2017; 4,5 milions per 2018 i 2,7 milions per 2019. La ronda de la N-332 al sud de Gandia no apareix i el tren Gandia-Dénia, dins de l'ambiciós projecte de 'tren de la costa' entre València i Alacant, es queda amb 147.000 euros per a estudis de viabilitat. La bona notícia és que s'inclouen 1,2 milions d'euros per eliminar dos passos a nivell a Xeresa, el projecte del qual ja està redactat.
www.saforguia.com

diumenge, 2 d’agost del 2015

Jose Gómez Insa vencedor en la categoria VET-A-M en la Volta al Aneto.


Gran actuació del corredor de trails José Gomez Insa del C.I.M Corresendes de Xeresa en la seua participació en la Volta al Aneto , en completar aquesta exigent prova de muntanya en un temps de 8 h. 51 min. El corredor de Xeresa fou el guanyador de la categoria veterans aconseguint una meritòria 7ª posició en la classificació general. Aquesta prova pertanyent al Gran Trail Aneto- Possets disputada el passat 25 de Juliol amb eixida i arribada en Benasque consta de 59 km amb un desnivell de 3.700 m+ , discorre a través del massís de la Madeleta passant per llocs de gran bellesa i dificultat com el Collado de Salenques a 2.797 m , Llauset , Ballivierna i Corones.


Volta al Aneto - Categoria Veterans
1º - José Gómez (Corresendes Xeresa)
1ª - Uxue Murolas (Hiru Mendi)

dijous, 30 de juliol del 2015

Xeresa suprimirà les plaques commemoratives.

[Img #22532]El govern local de Compromís per Xeresa  proposarà al plenari ordinari de 30 de juliol, un acord per a retirar totes les plaques commemoratives referents a inauguracions d'edificis i espais públics. La proposta es basa en l'argument principal de que totes les inversions han estat realitzades amb diners públics provinents dels ciutadans mitjançant les diferents administracions ( Estat, Generalitat, Diputació de València i municipi ). Per esta raó des de Compromís es considera que immortalitzar el nom dels governants del moment en una placa és una mostra absurda de culte a la personalitat.
Per altra banda, alguns del personatges polítics que hi figuren a les plaques han estat,  fins i tot,  ja condemnats per delictes comesos des de la seua condició de governants. El cas més vergonyós és el de l'exconseller Rafael Blasco, condemnat pel "Cas cooperació" a 8 anys de presó i 20 d'inhabilitació per malversació de fons públics destinats a ajuda al tercer món. Ferrandis ja va dir que nom. El nom de Blasco figura junt al nom de l'actual alcalde de Xeresa en dos de les plaques que ara es retiraran a proposta de Ferrandis. Des del govern de Compromís es vol aclarir que, si bé, quatre de les sis plaques que es retiraran figura el nom de l’actual alcalde de Compromís, Tomàs Ferrandis, aquestes plaques foren exigències de protocol de la Generalitat per al actes d'inauguració que es realitzaren en el Col·legi Públic,  Centre Mèdic i  les obres del Pla Confiança,  com el pàrquing del poliesportiu i la plaça Tossal. De fet, des de Compromís per Xeresa s’han evitat les plaques sempre que ha sigut possible, tal i com van fer amb la instal·lació de la gespa artificial o l’ampliació de l’escoleta infantil.
Com a anècdota podríem recordar que la inauguració del Centre Mèdic de Xeresa “Vicent Peiró” al 2009 va ser suspesa inicialment sense explicacions per la Conselleria. Tot i que se sabia que es devia al renou que havia causat aquells dies l’aparició a premsa de les contractacions  amb Special Events, empresa de la trama Gurtel. Setmanes més tard l’exconseller Manuel Cervera va col·locar placa i al 2015 era processat junt als exconsellers Luis Rosado i Alícia de Miguel; l’exdiputat David Serra i altres 23 alts càrrecs del PP valencià per les contractacions amb Orange Market dins la Trama Gurtel. 

dilluns, 27 de juliol del 2015

Saforíssims aprova els estatuts i la nova junta directiva.

Saforíssims es reivindica com a referent literari i cultural a la comarca

El passat dissabte 25 de juliol es van aplegar a la localitat d’Almiserà al voltant de vint-i-cinc escriptors i escriptores de la comarca per tal dotar-se d’uns estatuts i d’aprovar la nova junta directiva de Saforíssims. La nova junta està formada per Maria Josep Escrivà, presidenta, Rafa Gomar, secretari, Lluís Miret, tresorer, i pels vocals Francesc Calafat, Isabel Canet, Juli Capilla, Jordi Puig i Josep Lluís Roig. L’associació d’escriptors de la comarca pretén augmentar la seua presència social, impulsar les seues activitats literàries i culturals i, sobretot, dotar d’oferta cultural les institucions i els ciutadans saforencs. Per tal de dur a terme aquests objectius, Saforíssims s’ha marcat uns àmbits d’actuació que consisteixen en activitats literàries diverses: xerrades, conferències, presentació de llibres, tallers literaris, recitals poètics, etc., adreçades als centres escolars, biblioteques, llibreries i ajuntaments, principalment, per tal d’augmentar la seua presència en la societat i dignificar professionalment la tasca de l’escriptor. A més, per tal de fer efectiva aquesta presència, els representants de l’associació han anunciat que es reuniran amb els regidors dels ajuntaments, bibliotecaris, tècnics culturals i mestres i professorat. Així mateix, elaboraran un catàleg d’activitats i serveis literaris que estarà disponible a la pàgina web de l’associació, que actualitzaran i renovaran en breu per tal de posar-se a l’abast dels lectors i de les institucions que ho requerisquen. Una altra línia d’actuació apunta als mitjans de comunicació, on volen ser molt més visibles que no ara, fins i tot participant en programes de ràdio i televisió, i a Internet. Amb els nous estatuts i la nova junta directiva, Saforíssims pretén reivindicar-se com la referència literària més propera als lectors de la comarca, i encara més enllà, de tot l’àmbit lingüístic. En paraules de la presidenta, Maria Josep Escrivà, “es tracta d’acostar la figura de l’escriptor o escriptora al lector natural i més pròxim, que és el de la comarca de la Safor-Valldigna, de dignificar la cultura i la literatura, i també la tasca dels professionals que ens dediquem a escriure. De difondre l’obra dels escriptors actuals i també dels clàssics medievals, una bona part dels quals són de la Safor: Ausiàs March, Joanot Martorell i Roís de Corella, per exemple”. A hores d’ara Saforíssims aglutina més de cinquanta escriptors i escriptores, alguns dels quals amb una sòlida obra i reconeguda trajectòria literària, com és el cas de Josep Piera, Ignasi Mora, Ferran Garcia-Oliver, Àngels Moreno, Teresa Pascual, o Rafa Gomar, per nomenar-ne alguns; i uns altres que comencen el seu recorregut amb il·lusió i ganes de fer-se un lloc entre les lletres del País Valencià, com ara Carles Miret, Àngels Gregori, Irene Verdú, Santiago Díaz, Frederic Barber o Josep Maria Balbastre.  

www.laveupv.com

divendres, 24 de juliol del 2015

Xeresa millorarà l'accessibilitat a la piscina i la informació als usuaris.

Els socorristes aporten idees de millora a la piscina i el govern es compromet a la instal·lació d’un elevador per a discapacitats i la publicació d’informació via APP. La piscina de Xeresa compleix enguany 15 anys. Tot i la gran afluència de gent que té, mai hi ha hagut cap incident.  De fet, la sensació general dels usuaris és de seguretat i higiene.  No obstant, i seguint les recomanacions dels socorristes i de l’empresa encarregada del manteniment, la Regidoria d’ Esports ha encarregat un pla de millora de la piscina per adaptar-la a noves necessitats, homologacions i accessibilitat.
Informació més accessible.
Un dels punt suggerits pels monitors per millorar afecta a la informació que es pot donar l’usuari. Com a iniciativa l’ajuntament publicarà el resultat de les mesures diàries de control de l’aigua, en l’APP Xeresa i que es realitzen dos vegades al dia. Actualment són anotats en un llibre que es guarda al recinte per a les inspeccions de sanitat.  La idea del govern de Compromís és fer publica tota esta informació més la corresponent a seguretat, horaris i indicacions sobre usos mitjançant l’aplicació electrònica APP Xeresa a banda de la cartelleria per a que tots els usuaris disposen d’esta informació des de sa casa mitjançant l’smartphone a banda de poder llegir-la al recinte.
Pla d’accessibilitat.
Un altre aspecte que s’ha posat en marxa i que respon a un compromís electoral de l’actual equip de govern, afecta a la millora de l’accés per a persones amb discapacitat.  Xeresa és un dels municipis que més ha invertit en millorar la mobilitat als seu casc urbà i l’accessibilitat als seus edificis públics. Recordem com a exemple, que fins i tot la cartelleria d’informació turística del municipi està a l’abast de qualsevol persona amb mobilitat reduïda i en Brayle. Es tractaria, doncs d’una tercera fase del pla d’accessibilitat consistent en obres de millora que en els accessos al recinte, vestuaris i dutxes eliminant-ne les barreres arquitectòniques. També des de la Regidoria d’Esports, s’ha fet públic el compromís d’instal·lar un elevador per a persones amb discapacitat. 
Cursos i horaris.
Anualment la regidoria organitza cursos de natació durant els mesos de juliol i agost. De fet, en este mes de juliol, un total de 50 xiquets repartits en 9 grups segons les edats i que en acabar realitzen una exhibició del que han aprés. També els alumnes de l’Escoleta d’Estiu han usat les instal·lacions de les piscines i han pogut gaudir del curs de natació impartits pels monitors municipals. Per part de la regidora s’estudia ampliar els cursos per a adults donada la demanda i la creació de Aquagym.

dijous, 23 de juliol del 2015

Voluntaris netegen d'escombraries la desembocadura del riu Serpis en Marenys de Rafalcaïd.

Diumenge passat, 12 de juliol, uns 50 voluntaris van participar en la neteja de la desembocadura del riu Serpis, a Gandia, a l'altura de Marenys de Rafalcaïd, en una campanya organitzada per l'associació BIOagradables, amb la col·laboració del Consell dels Joves de Gandia, Creu Roja Joventut i Llop de la Safor. Van recollir diversos quilos d'escombraries. L'activitat va acabar amb un esmorzar en la Alqueria Laborde para tots els participants. Els organitzadors fan una crida a ser més respectuosos i nets amb el medi ambient.
www.saforguia.com

dimecres, 22 de juliol del 2015

Xeraco exigirà la neteja de les restes de material pirotècnic.

[Img #22316]
Amb motiu de les properes festes patronals programades per a la primera setmana d'agost, el govern local recorda als particulars que declaren responsabilitat en la utilització de material pirotècnic que tenen l'obligatorietat també de la seva retirada de la via pública. Aquesta obligatorietat de mantenir l'espai net es fa extensible també a la resta de l'any i als veïns que vulguen utilitzar la via pública per a celebracions privades. Cal recordar que la normativa autonòmica obliga a tota persona que desitge utilitzar material pirotècnic a registrar al seu Ajuntament una declaració responsable en la qual s'obliga a l'autoritzat a especificar el motiu, horari i lloc de la celebració. A partir d'ara, a Xeraco, també s'obligaran a retirar les restes del material pirotècnic utilitzat. Amb aquesta mesura el govern local pretén també satisfer la demanda dels veïns que es veuen afectats per aquesta brutícia i que presenten les seves queixes davant el consistori local.

www.gentedelasafor.com

dijous, 16 de juliol del 2015

Gandia i Xeresa inicien converses per acordar el manteniment de l'ullal de la Creueta i Samaruc.


El regidor de Gestió Responsable del Territori de l'Ajuntament de Gandia, Xavier Ródenas, ha iniciat converses amb responsables de l'Ajuntament de Xeresa per arribar a un acord sobre el manteniment de l'ullal de la Creueta i Samaruc, al final de la platja de Gandia, ja que aquest naixement d'aigua forma part de la ruta que creua els termes de Gandia i Xeresa fins a l’Auir. Xavier Ródenas ha explicat que el consistori gandienc vol "anar resolent tots els problemes que sorgeixen al llarg d'aquesta ruta mediambiental per oferir un producte de qualitat i en aquest cas, en pertànyer a un altre terme municipal, no poden actuar. Precisament per accedir a aquest ullal cal entrar per un camí que s'ha tancat recentment i a més, està custodiat per un guàrdia jurat que prohibeix l'entrada de qualsevol persona. Aquesta vigilància ha estat contractada per l'empresa propietària dels terrenys, encara que diu Ródenas que aquesta setmana ha mantingut una reunió amb marjaleros i en els propers dies tindran lloc altres trobades amb diferents agents del territori amb els quals confia que en breu s'arribe a un acord per parlar sobre la disposició de pas per aquest camí.

De moment, com diem, l'accés està tancat amb un guàrdia jurat i l'ajuntament, segons Ródenas, no pot derrocar la porta, sinó que ha de seguir amb els tràmits que marca la llei.
www.radiogandia.net

dijous, 9 de juliol del 2015

La Generalitat inicia el camí per a la reobertura de RTVV.

El professor de Dret Constitucional de la Universitat de València (UV) i expert en comunicació, José María Vidal, és la persona triada pel Govern valencià per a "abanderar" i encapçalar el comissionat específic que s’encarregarà d'estudiar la possible fórmula per a reobrir Ràdio Televisió Valenciana (RTVV). Segons han confirmat a Europa Press fonts de presidència, Vidal és "una persona de la màxima confiança" per a exercir aquesta labor de coordinació. Cal recordar que les competències sobre aquesta qüestió corresponien a l’exvicepresident José Ciscar i ara pel que fa a mitjans s'emmarca en la Secretaria Autonòmica de Comunicació, que ocupa Lydia del Canto. Tant ella com el president, Ximo Puig, consideren idoni el perfil del professor per al lloc, segons les mateixes fonts.
La designació de Vidal es formalitzarà pròximament i el seu treball --pel qual no cobrarà, ja que es tracta d'una labor voluntària-- inclourà qüestions com consultes jurídiques per a determinar quin pot ser el camí per a poder reobrir la televisió i la ràdio públiques valencianes. “No és un càrrec polític, per la qual cosa la decisió no dependrà d'ell”, han puntualitzat.
José María Vidal és doctor en Dret per la Universitat de Barcelona i Diploma Estudis Avançats (DEA) en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València. Ha exercit com a advocat i assessor jurídic i va treballar durant anys en el Consell d'Administració de Ràdio Televisió Valenciana. Així mateix, és autor de diverses publicacions sobre dret audiovisual.

Oferiment dels extreballadors de RTVV

Per la seua banda, extreballadors de RTVV s'han oferit a reobrir l'ens públic en un període inferior a tres mesos, ja que consideren que són "l'únic col·lectiu que, per la seua experiència i coneixement de les instal·lacions, pot fer-ho possible". El Comitè d'empresa de l'extinta RTVV ha fet públic aquesta setmana un comunicat en el qual avancen que ha remès una carta al president de la Generalitat, Ximo Puig, una altra al president de les Corts, Enric Morera, i una més als tres liquidadors nomenats dimarts passat pel Consell, als quals ha sol·licitat una entrevista per abordar "la complexa qüestió de la reobertura de RTVV".
www.laveupv.com

L’alcalde d’Oliva trasllada al president de les Corts les reivindicacions històriques del municipi.

reunio gonzalez morera
L’Ajuntament d’Oliva està decidit a fer del canvi en les insititucions valencianes una oportunitat única per tal d’aconseguir que algunes de les reivindicacions històriques de la ciutat siguen una realitat el mé aviat possible. Així va quedar patent en una reunió que van mantenir ahir l’alcalde d’oliva, el nacionalista David Gonzàlez, i el recentment nomenat president de les Corts Valencianes, Enric Morera, membre de Compromís i natural d’Oliva. Gonzàlez va traslladar d’aquesta manera al nou Govern de la Generalitat la necessitat de solucionar alguns dels problemes de la ciutat, com el de la carretera nacinal 332 que atravessa el nucli urbà i que causa no poques molèsties als veïns i conductors que s’han de desplaçar a través de la ciutat. Una altra de les reivindicacions i que el nou Consell ja ha fet seua, és la necessitat de posar en marxa el projecte del tren de la costa, que haurà d’unir Gandia i Dènia i connectar al mateix temps la ciutat d’Oliva amb les línies ferroviàries. L’altra de les reivindicacions de la ciutat fa referència a la construcció de la presa de laminació a la rambla de Gallinera, que ha de servir per a evitar els problemes d’inundació que durant anys han afectat a la localidtat. Gonzàlez va voler transmetre d’aconseguir una millor financiació per als valencians que permeta posar en marxa aquestos i d’altres projectes que es presenten vitals per al desenvolupament d’Oliva i la Safor.
www.saforinformatiu.es

dissabte, 4 de juliol del 2015

XII Volta a peu a Xeresa. Diumenge 12 de Juliol a les 9.00 h.


Inscripcions obertes en www.mychip.es per a la XII edició de la Volta a Peu a Xeresa que se celebrarà el proper dia 12 de Juliol en horari matinal a partir de les 9:00 h. amb eixida i arribada enfront del Poliesportiu municipal. El cost de la inscripció serà de 5 euros fins al dia 10 de Juliol i de 7 euros el dia de la prova. Finalitzada la prova dels majors , i a partir de les 10:00 es disputarà les proves de les diferents categories infantils (Barrufet, Prebenjamí , Benjamí, Aleví i infantil) la inscripció de la qual serà gratuïta.

La prova organitzada per la Regidoria d’Esports i el C.A. de Xeresa comptarà amb un circuit semi -urbà de 10 Km . L'organització lliurarà samarreta tècnica commemorativa a tots els participants i trofeus als tres primers classificats femení i masculí de les diferents categories, també a l'equip més nombrós. Les instal·lacions del Poliesportiu Municipal estaran a la disposició dels participants amb accés lliure a la piscina, també s'instal·larà un Photocall gentilesa del Ajuntament de Xeresa el Club i la UPCCA , on els participants podran fer-se la fotos més divertides .

dijous, 2 de juliol del 2015

Política

Política. Política, política. Política, política, política. Política, política, política, política. Política, política, política, política, política.
Política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política.
Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política.
Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política.
Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política.
Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política, política. Política.

Joan Ll. Mollà