divendres, 20 de març del 2015

EL SANSAN FESTIVAL ANUNCIA UN ESCENARI A LA PLATJA OBERT AL PÚBLIC.

Qui tinga pensat acudir al festival SanSan 2015 ja pot organitzar-se. Mancant dues setmanes per al seu inici, el festival publica els horaris i el cartell per dia de la seua segona edició que se celebrarà els pròxims 2, 3, 4, i 5 d'abril en Wonderwall Music Resort. La sorpresa de l'edició SanSan 2015 serà un escenari en la platja obert a tot el públic visitant de la platja de Gandia. A partir del divendres i fins al diumenge des de les 11.00 hores amb Badlans, Chlöe´s Clue, Gilberstático, Ghost Transmission, Lili i Dionis, Metropol, Morondo, Rubick, Second Dj Set, Supermosca i Thee Vertigos.
 La trobada musical reunirà al costat de la platja de Gandia l'indie, el pop-rock, el mestissatge i l'electrònica nacional i, comptarà amb noms com els d'Izal, Supersubmarina, Sidonie, Second, Dorian o La Habitación Roja, al costat de l'únic artista internacional convidat, els noruecs Kakkmaddafakka, que actuaran la nit del dissabte 4 d'abril
SanSan Festival 2015 ve replet de novetats i amb un repartiment d'horaris molt ajustat entre escenaris, amb la intenció que el públic puga organitzar-se per a no perdre's res. Des de l'obertura de portes de cada jornada, programada a les 16 hores fins a la matinada, els concerts són ininterromputs.
El dijous 2 d'abril, s'iniciaran els concerts a les 17 hores amb Aqeelion, als quals seguiran en l'Escenari Master´s Correu-vos, La Suite Bizarre, Delacruz, Full, Jack Knife, Smile, Rufus T. Firefly i Mendetz. Alternant amb ells, l'Escenari Desperados des de les 18 hores actuaran Belako, Nancys Rubias, Nacho Vegas (21 hores), Sidonie (23 hores), Izal (1.15 hores), Diners i DJ Amable.
El Divendres Sant, SanSan comença de nou a les 17 hores en l'Escenari Master´s i a les 18 hores en l'Escenari Desperados. Els sons de Mirrors Frequency, Ricardo Vicente, Sethler, Maika Makowsky, Neuman, Bravo Fisher, Los Pilotos i 8 i Mig DJ’s demostraran l'energia de l'indie nacional al costat de la piscina, mentre Sexy Zebras, Dorian (19.30 hores), L. A. (21.05 hores), León Benavente (23 hores), Supersubmarina (1.15 hores), El Columpio Asesino i Elyella DJ’s prendran l'Escenari Desperados.
El dissabte 4 d'abril serà el torn de Flac Favor, Lucía Scansetti, Jero Romero, Ángel Stanich, Anni B. Sweet (22.00 hores), Arizona Baby (0 hores), The Noises, McEnroe i Vinila von Bismark DJ en l'Escenari Master´s. Mentre tocaran en l'Escenari Desperados des de les 18.00 hores Carlos Sadness, Elefants, La Habitación Roja (20.40 hores), Second (22.30 hores), Lori Meyers Especial DJ Xou, Kakkmaddafakka (1.40 hores), Varry Brava (3.20 hores) i artista sorpresa Desperados (4.50 hores).
Per al diumenge, la segona edició del SanSan Festival ha preparat un dia dedicat al mestissatge i al pop-rock nacional amb noms com els de La Belle, Joe La Reina, Mi Capitán, Ara Musa, Miguel el Campello (22 hores), We Aro Standard (0 hores), Delorean, Ema DJ i Kostrok en l'Escenari Master´s. L'Escenari Desperados gaudirà des de les 18 hores amb el concert de Kiko Veneno, al que seguiran Els Enemics (19.30 hores), Corizonas, L'Olla de l'Hortolà, L'Adhesiu (1.15 hores), La M.O.D.A. i Meneo.
En la línia de primícies hi haurà un escenari Rave Market 4x4 que comptarà amb les actuacions de Bitches Dj´s, Mondosonoro Dj, Dj Car (Rave Market Dj´s), El Hombre Tranquilo Dj, {Musicazul} Dj, Puteö (Rave Market Dj´s), Indiespot Dj´s, Dod Magazine Dj Set, Diffenders Dj´s (Rave Market Dj´s), Corrents Circulars Dj Set, Face Radie i Ferdinand Dj ( Rave Market Dj). Tota la informació d'abonaments, horaris, allotjament i transport està disponible en la web www.sansanfestival.com
www.diariserpis.com

L'exposició de fotografies històriques de Miramar s'inaugura amb èxit de públic.

ExpoMiramarEnElTemps
Més d'un centenar de persones de totes les edats van acudir divendres passat, dia 13 de març a la inauguració de l'exposició Miramar en el temps, que podrà visitar-se fins a divendres que ve 27 de març en el Centre Social El Molí de Miramar, en horari de 17.30 a 20 hores de dilluns a divendres. Aquesta exposició està integrada per més de 120 fotografies del municipi, realitzades des de fa més de 50 anys fins a l'actualitat. L'acte d'inauguració va ser presentat per la regidora de Cultura de l'Ajuntament de Miramar, Xelo Caudeli, i va comptar amb la intervenció de l'alcalde de Miramar, Asensio Llorca. El primer edil va explicar que l'objectiu de l'exposició és “continuar amb el nostre projecte de recuperació de la memòria col·lectiva i la història de Miramar, en aquesta ocasió a través d'una exposició que suposa tot un relat de la història gràfica i l'evolució de Miramar durant l'últim mig segle”. L'exposició mostra al voltant de 60 panells en els quals es pot veure una foto antiga i la mateixa foto realitzada el passat estiu, amb la finalitat de plasmar l'evolució que ha experimentat Miramar, tant el casc urbà del poble com la platja, en l'últim mig segle. Així mateix, Miramar en el temps també mostra un conjunt de fotografies aèries de gran grandària, algunes d'elles realitzades en els anys 60 i que mai abans s'havien exposat al públic.

www.saforinformatiu.es

dimecres, 18 de març del 2015

Exhibició.

Quan arriba aquest temps de bonhomia, dels primers dies llargs de març, m’avergonyisc. M’avergonyisc de vore la multitud deambulant per una ciutat disfressada amb robes postisses. M’avergonyisc del goig que es pretén contagiar com si fos una malaltia estacional. M’avergonyisc de les interrupcions consentides, de la impunitat en el nom de la festa. M’avergonyisc de les cerimònies civils ornades amb la mateixa solemnitat de les funcions clericals. M’avergonyisc de la música embafosa i descordada. 
També m’avergonyisc del sentiment que brolla d’una terra ben identificada però desbordada d’habitants sense identitat. M’avergonyisc de la tradició ultrapassada. M’avergonyisc de les llargues ofrenes que acaben en un munt de flors putrefactes. M’avergonyisc de les autoritats actuals quan es mostren petulants en balcons i cavalcades. M’avergonyisc, igualment, dels polítics futurs que demà participaran en les mateixes representacions per tal guanyar-se el pa sense cap recel. M’avergonyisc del geni que tots els anys crema amb el vist-i-plau d’un poble que sap dissimular quan li convé.
M’avergonyisc de les aglomeracions sense rumb, m’avergonyisc del soroll insuportable que s’ha de tolerar per respecte a la normativa vigent. M’avergonyisc de la despesa que ha de suposar nodrir un fum fatu. M’avergonyisc de les estadístiques del turisme promés. M’avergonyisc de la poesia per la poesia, del foc pel foc. M’avergonyisc d’aquesta societat fartanera i famolenca, alhora. M’avergonyisc, en aquest temps de candor, de mi mateixa.
Joan Ll. Mollà

dimarts, 17 de març del 2015

Xeraco es consolida com un dels municipis més segurs del seu entorn.

xeraco seguretat
Xeraco va celebrar la setmana passada la seva Junta Local de Seguretat en la qual, sota la presidència del primer edil, Francesc Serralta, es van donar cita els representants de la Delegació de Govern, Cos Nacional de Policia, Guàrdia Civil, juntament amb l'Oficial de la Policia Local de Xeraco. La cita va servir per posar en relleu, segons les dades de la Guàrdia Civil, que el nombre de delictes per furts i robatoris en el municipi tendeixen a estabilitzar-se després d'haver registrat una baixada de fins a un 50 per cent des de 2012. Aquesta dada, al costat de l'augment en l'índex d'esclariment de tals delictes, situa a Xeraco i voltants en un dels nivells més baixos de criminalitat de la província. Però el mèrit no és solament policial, ja que l'alcalde va comunicar als assistents que s'ha fet una gran labor informativa i preventiva perquè els agricultors minimitzin la presència d'elements susceptibles de substracció, com a coure o gas-oil, a les zones rurals i instal·lacions de reg, on aquests delictes i actes vandàlics eren més freqüents.

Pel que fa a violència domèstica i de gènere registrades en el municipi, on es van arribar a comptabilitzar fins a 14 denúncies en 2013,La Junta va explicar que el passat any solament es van donar 10 casos i només un va ser considerat per les instàncies judicials d'alt risc. També en aquest apartat l'Ajuntament ha jugat un paper determinant, incrementant la labor preventiva. En aquest sentit s'han organitzat xerrades, conferències i actes on es tracten problemes com el "bulling" o "ciberbulling" dirigits sobretot a adolescents. Per part de Delegació de Govern es va instar a adherir-se als mecanismes estandarditzats amb els quals ja explica Guàrdia Civil i Policia Nacional per ajudar i millorar el sistema de seguiment integral actiu amb les víctimes. 
Falles i estiu 2015
D'altra banda i donada la proximitat de les festivitats falleres es va dissenyar el servei preventiu per als propers dies 17, 18 i 19 de març. L'alcalde va insistir també en la necessitat d'incrementar major vigilància en zones de platja i párquing de Renfe donat l'increment de veïns i usuaris d'altres comarques que es desplacen a Xeraco amb motiu de les festivitats falleres. La reunió també va servir per establir criteris generals de gestió policial per al proper estiu 2015. Per això i d'acord amb la voluntat política del consistori, es busca millorar en qualitat turística, garantint una major eficiència i seguretat en els serveis públics com així es va reflectir en 2014, amb una disminució substancial de denúncies i queixes de veïns per sorolls i aglomeracions. Prestar major informació i atenció als visitants, augmentar el control sobre els nivells de contaminació acústica en espais com les terrasses o els quiosquets; exercir un major control sobre la venda ambulant, o evitar al màxim la proliferació de “botellons”, són alguns dels objectius que s'ha marcat la polcicía.
www.saforinformatiu.es

dilluns, 16 de març del 2015

LA SISENA SESSIÓ DEL CICLE DE XARRADES DE LA BIBLIOTECA DE GANDIA ESTARÀ DEDICAT ALS LLOCS SINGULARS DE LA SAFOR.

La Biblioteca Central continua amb el cicle de xarrades, i la propera tindrà lloc el divendres 20 de març a les 19:30 h. a la Sala d'Actes de la Biblioteca Central, la qual tractarà sobre “llocs meravellosos de La Safor ... a un tir de pedra”. Es tracta de la sisena sessió del “Cicle de Xarrades amb gent que sap per a gent que vol saber”, que ve realitzant-se cada mes i que compta amb la col•laboració d’experts en cadascuna de les matèries escollides. En esta ocasió, la xarrada serà impartida pel col•lectiu “A un tir de pedra” amb el lema “Llocs meravellosos de La Safor ... a un tir de pedra”.
 En ella, es parlarà del patrimoni natural de la comarca de La Safor, de la seva millora i protecció, dels aspectes culturals, de les seves muntanyes, valls, sendes, dels pobles que les envolten. Es farà un repàs de la seva historia, del coneixement de la terra, de les activitats que es realitzen, dels atacs i de la seva defensa i de l'aventura que és la muntanya en general. Toni Ordiñana, coordinador de les biblioteques, ha destacat “el caràcter eminentment pràctic de les xarrades i, per tant, la seua utilitat” i convida a assistir-hi a qualsevol interessat en el tema.
www.diariserpis.com

Una exposició i un catàleg mostren en fotografies l'evolució del monestir de la Valldigna.


L'explosió cultural que viu aquests dies la Valldigna amb motiu de la seua diada ha tingut la seua cúspide amb la inauguració este dijous d'una exposició de fotografies al refectori del monestir en les quals es mostra l'evolució del recinte i les obres de restauració des dels anys huitanta. Les imatges aportades pel Centre Excursionista de Tavernes, han estat reunides en un catàleg que permet, a més de seguir l'exposició, comprovar in situ l'estat en el qual es trobava el monestir abans de les obres de restauració, i contrastar-ho amb la situació actual.

 "El Reial Monestir de Santa Maria de Valldigna en Blanc i Negre" és el títol de la mostra, que es podrà visitar fins el 12 d'abril. La Mancomuniat de la Valldigna ha editat el catàleg, que permet al visitant un viatge en el temps de tres décades només fent una passetjada llibre en mà. El visitant podrà recórrer tots els racons del recinte monacal i contrastar les imatges fotogràfiques de l'exposició amb l'estat actual del Monestir. El catàleg està a la venda al preu de 5 euros. A la inauguració han assistit el president de la Mancomunitat i alcalde de Simat, Sebastián Mahiques, qui va fer el parlament inaugural; Paco Grau, del Centre Excursionista i autor de part de les fotografies exposades; l'alcalde de Benifairó, Agustí Pascual, i el portaveu del PP a Tavernes, Manolo Vidal, acompanyat de regidors del seu grup. 
www.diariserpis.com

dissabte, 14 de març del 2015

Setmana d’Educació vial a Xeresa.

L’Ajuntament organitza durant set anys consecutius la setmana d’educació vial a l’escola pública de Xeresa.
Els alumnes d’entre 2on i 6é de primària del centre públic de Santa Antoni de Pàdua de Xeresa han  rebut esta setmana classes teòriques i pràctiques organitzades per l’Ajuntament i impartides pels agents del cos de la Policia Local. Les classes es realitzen amb material didàctic cedit per la DGT. Una part del material consisteix en un circuit que els escolars recorren amb bicicleta, també han disposat d’unes fitxes on aprenen conceptes bàsics de trànsit i de seguretat. Des de l’Ajuntament es vol continuar amb esta feina pedagògica que suposa una de les millors maneres d’estalviar accidents i conscienciar els més menuts de la necessitat de circular vianants i vehicles amb respecte.


divendres, 13 de març del 2015

El PP de Xeraco denuncia que el govern ha reasfaltat carrers que posteriorment s'obriran per instal·lar el gas natural.

El grup municipal del PP de Xeraco ha denunciat que el govern local haja executat les obres de reasfaltat d'alguns carrers de la localitat sense tenir en compte que l'empresa Gas Natural havia demanat permís per obrir rases en aquestes mateixes vies per realitzar l'escomesa de gas. El portaveu del grup popular, Avelino Mascarell, considera que les presses del govern local per realitzar aquestes obres tenien una fi purament electoral, perquè quan ni tan sols s'ha certificat el final d'aquesta actuació, finançada amb fons de la Diputació de València, aquests carrers hauran de tornar a aixecar-se perquè Gas Natural porte a terme la seva pròpia obra. Avelino Mascarell ha traslladat també les queixes d'alguns veïns, els qui asseguren que després de les obres, ha augmentat la volumetria dels carrers, que han quedat més altes que les voreres, la qual cosa provocarà, en cas de pluja intensa, que l'aigua vaja per sobre de les voreres i puga acabar entrant a les cases.
www.radiogandia.net

L’Ajuntament de Xeresa ultima les gestions per a portar gas natural.

L’últim entrebanc a superar per dur la xarxa de distribució del gas natural a Xeresa a partir del gasoducte que connectarà Cullera-Gandia, és la via fèrria del FFCC Gandia-València.  A banda del pas inferior per la via, que es realitzarà mitjançant una inca, el projecte contempla un tram superior als 400 metres que transcorre pel camí dels Ullals paral•lelament a la via del tren.  Aquest és un camí rural propietat de l’Ajuntament però afectat per la insfraestructura ferroviària. Per eixe motiu, la corporació, ja ha fet les gestions necessàries per a que ADIF ( Administración de Infraestructuras Ferroviarias ) que es l’entitat estatal que gestiona les infraestructures ferroviàries, autoritze un  projecte que discorrerà en gran part per camins rurals. De fet, el traçat va ser acordat entre l’Ajuntament i l’empresa concessionària per evitar la destrossa de parcel•les rurals i posterior afecció. Des de l’Ajuntament de Xeresa es preveu que si  ADIF contesta en breu i de forma positiva a la demanda, el gas ciutat siga una realitat en una primera fase a l’àrea industrial de Xeresa al 2016. 
Àrea industrial. Primera fase.
La primera gestió de l’alcaldia va ser preguntar els empresaris de la localitat per valorar l’interès d’estos com a potencials grans clients i així poder traslladar la demanda a la concessionària Gas Natural.  La pràctica totalitat dels industrials van acollir la iniciativa com a bona.
Ajuntament i Gas Natural han tingut diverses reunions per aconseguir dur en un primer pas el servici a l’àrea industrial del municipi tant el polígon públic continu al cas urbà com també al polígon privat de la Pelleria.
Dotar als solars i naus del subministrament de gas és un objectiu de l’alcaldia per a facilitar la instal•lació d’empreses noves al municipi. Després de diverses reunions de treball amb l’empresa instal•ladora, es van decidir les gestions a fer per superar el problema de la línia de tren tant el pas per davall d’aquesta com l’afecció en un apart del tram. De fet, estos problemes són els que han impedit que, a hores d’ara, les obres estiguen en marxa dins dels polígon.
Arribar al casc urbà.
Per altra banda, l’Ajuntament està preparant una enquesta per als veïns per valorar l’interés en la instal•lació dins del casc urbà. No obstant, l’alcalde  ha acordat que els ramals principals arriben fins la perifèria del casc urbà per a que en cas de que no s’instal•le en un termini curt de temps, sí es puga fer en un futur. 

dimarts, 10 de març del 2015

El govern de Gandia inicia les obres del Parc de Sant Pere davant l'oposició de "Salvem el Parc".


De manera sorprenent i sense avís previ el govern municipal de Gandia va iniciar ahír de matí les obres de remodelació del Parc de Sant Pere. I tot això després de la manifestació de protesta convocada aquest passat dissabte per l´Associació "Salvem el Parc de Sant Pere”. Des de primera hora del matí s'estenia la notícia a través de les xarxes socials posteriorment confirmada amb el govern de la ciutat. Els veïns que es trobaven amb les portes tancades del parc, començaven a mobilitzar-se i a preguntar als operaris i agents desplaçats a la zona quin era l'actuació concreta que s'anava a fer aquest matí. Membres de l´Associació "Salvem el Parc de Sant Pere" asseguraven a Radio Gandia SER la seva intenció d'acudir als jutjats de València per intentar paralitzar les actuacions. Entre altres arguments, des de l'entitat asseguren que no han tingut la possibilitat de presentar al·legacions al projecte final per que no han tingut accés a l'expedient administratiu de l'actuació. Luis Escobar, tresorer de l'associació, assenyalava a Radio Gandia SER que aquesta arrencada de les obres del parc, sense previ avís, entrava dins de les possibilitats “donat el tarannà de l'alcalde”. Amb l'arrencada de les obres, diversos membres de “Salvem” s'han desplaçat aquest matí al Parc de Sant Pere, alguns d'ells fins i tot han saltat la tanca i s'han concertat amb la intenció de no permetre l'inici de les actuacions. I recolzant a aquestes persones es trobaven també polítics com la portaveu de Compromís per Gandia, Lorena Milvaques, qui assegurava que no anaven a deixar que entraren les màquines en el recinte. Des del PSOE, la candidata socialista a l'alcaldia de Gandia, Diana Morant, ha assenyalat que aquesta acció d'iniciar les obres del parc és un exemple més del tarannà “autoritari” d'Arturo Torró i anuncia que el PSOE es personarà també en els jutjats per intentar paralitzar les obres.

Des d'Esquerra Unida de Gandia qualifiquen l'actitud del govern presidit per Arturo Torró de “prepotent i despòtic” i afirmen en un comunicat que amb aquest gest el “alcalde demostra una vegada més la seva intolerància i la seva falta d'actitud democràtica”. Les obres del Parc de Sant Pere han començat en la seva primera fase. Segons fonts del govern municipal, aquest matí estava previst que els operaris realitzessin la recollida del mobiliari dels accessos principals (bancs i papereres), que són les zones on es va a actuar en aquesta arrencada de les obres. Segons fonts del govern local la primera fase de les actuacions va a durar un mes i mig, va a consistir en millora de la jardineria i dels vials, i la pavimentació de les dues entrades principals, la del carrer Sant Pere i la del carrer Gregori Maians. El president de la Junta de Districte de Rois de Corella, Guillermo Barber, ha assenyalat a aquesta emissora que el govern no va a rebaixar cap lloma ni va a tallar cap arbre del parc. Barber també ha tildat de manipuladors als partits que han vingut recolzant a “Salvem el Parc de Sant Pere” i els ha acusat d'intentar crear a la ciutat una espècie de polèmica similar al de barri burgalès de Gamonal per un projecte municipal que els veïns d'aquesta ciutat castellana van paralitzar.
Al marge de polèmiques, des del govern local posen en relleu que es va a posar els materials que van triar els representants veïnals en les reunions que van mantenir amb els responsables municipals i tècnics, en aquest cas un tipus de rajola de color sorra. En aquesta primera fase de la remodelació del parc també es van a obrir dues vies d'entrada més, una que en el carrer Ciutat de Barcelona i una altra en el lateral perpendicular al carrer Damià Forment. El govern municipal assegura que des del divendres té a les seves mans un informe de la Generalitat on es confirma que les actuacions que es van iniciar ahir de matí no van a afectar a les aus de la zona. Barber no troba gens sorprenent que el govern hagi iniciat les actuacions sense previ avís.
D'altra banda, l'alcalde ha volgut subratllar que la immensa majoria dels quals està protestant no són veïns del parc, i assegura que el projecte anirà avant.
www.radiogandia.net

dissabte, 7 de març del 2015

Cau el sostre de l'antiga duana de Xeresa després de tallar uns lladres els pilars.

La enorme cubierta de la vieja aduana de Xeresa, ya en el suelo. :: alba llopis
Cinc lladres procedents de Burjassot es van desplaçar dijous al matí amb una furgoneta blanca i un petit camió fins a Xeresa disposats a desvalisar la vella duana, que porta més de 25 anys abandonada. La seva idea era portar-se un bon botí de ferro per, posteriorment, vendre-ho. Un veí de la veïna localitat de Xeraco, que passava per allí al voltant de les deu del matí, va ser qui va donar la veu d'alarma a les forces de seguretat. Aquestes van procedir immediatament a la detenció dels cinc individus. El testimoni va veure com aquests, d'edats compreses entre vint i cinquanta anys, estaven tallant els pilars de ferro del porxo de la infraestructura. Així mateix, va vore com s'apartaven corrent cap a l'interior del recinte a mesura que anaven segant les columnes per evitar que les grans plaques de la coberta es desplomessin sobre ells. El ciutadà va avisar a la Policia Local de Xeresa, que es va personar en el lloc. En comprovar que estaven sostraient el material i veure com estaven destrossant el recinte, van arrestar als lladres. Els efectius els van instar a retornar el sostret, que ja ho tenien preparat damunt del camió. Els agents van donar avís a la Guàrdia Civil de Xeresa, que és el cos competent en aquests casos, i a les 14.30 hores van quedar en llibertat.

Els ferrovellers portaven un bufador elèctric per tallar ferro en grans proporcions. Van arribar a tallar tres grans pilars, la qual cosa va ocasionar que bona part de la coberta caigués a terra. Es van desplomar uns seixanta metres de sostre dels 300 que posseeix el recinte. L'antiga duana pertany a una associació de comerciants de taronja de la comarca de la Safor. Es va construir en els anys 70 en el terme de Xeresa, però molt propera al polígon industrial de Xeraco. En aquella època estava en ple auge.

Projecte d'enderrocament
Dóna la casualitat que els propietaris van presentar recentment davant l'ajuntament un projecte d'enderrocament que el consistori va autoritzar, segons va explicar ahir l'alcalde de Xeresa, Tomàs Ferrandis. Arran d'aquest succés, el primer edil va instar als amos al fet que escometessin l'enderrocament de manera urgent per evitar qualsevol risc, ja que segons va afegir, «en aquests moments, a algú li pot caure damunt la coberta de ferro». Els efectius policials van barrar el recinte per impedir el seu accés i ja estan preparant el desmuntatge. Fa quatre anys, uns lladres van robar la bàscula de ferro per a camions.
www.lasprovincias.es

divendres, 6 de març del 2015

Arriba a Vilallonga el concurs del seu plat més tradicional.

Vilallonga celebra la VI Fira Gastronòmica i la IX edició del Concurs de Blat Picat, un dels concursos gastronòmics més interessants de la comarca de la Safor pel seu caràcter popular. Les activitats arrenquen el divendres dia 6 de març Dia de la Dóna.

DIVENDRES 6 DE MARÇ
[Img #19411]13 h. Benvinguda a les assistents a la Jornada del Dia de la Dóna a càrrec de Mari Carmen Seguí, regidora delegada de benestar social en el saló de plens de l'Ajuntament.
13,30h. inauguració de l'exposició de l'art de “La alfombra del Corpus” de Vicente Estevan, on es projectarà una seqüència de videos per veure com es du a terme des del seu inici, els materials que utilitza, etc. L'autor explicarà la seva experiència en la planta baixa de l'edifici “El Centre”.
La mostra estarà oberta al públic durant tot el cap de setmana, de 11,30 a 14,00h. i de 17,00 a 20,00h.
14.00 h Dinar per a les dones de la localitat en la planta baixa de l'edifici multiusos i després disco-movil.

DISSABTE 7. CONCURS DE BLAT PICAT.
11.00 h S'inaugura la VII Fira Gastronòmica del Blat Picat de Vilallonga amb el Grup de Dolçainers i Tabaleters. La Fira estarà situada en el casc històric del poble, on es podran adquirir tots els productes gastronòmics locals, a més de poder realitzar diverses activitats lúdiques i visites d'interès cultural. Al llarg de l'horari de la Fira es comptarà amb l'animació medieval del grup local de teatre “L’Embolic”.
12.00 a 14.00 h Passejos en poni per la plaça del Mercat i manualitats relacionades amb el món del cavall.
12,30h Presentació dels concursants de la IX edició del Concurs de Blat Picat de Vilallonga en la Plaça de l’Ajuntament.
12,45 h Reunió del jurat qualificador
13.00 h Es podran provar els plats típics de la localitat, prèvia adquisició del corresponent tiquet. Hi haurà blat picat, arròs al forn, coques escaldades, etc. L'Ajuntament posarà taules i cadires a la disposició dels assistents a més d'animació musical.
13,30 h Lliura dels premis
17.00 a 19h Passejos en poni per la Plaça del Mercat i manualitats relacionades amb el món del cavall.
18,30 h Projecció del documental “Valencians a les Amèriques” en l'Auditori Municipal
19.00 h fins a les 2 de la matinada Concerto a càrrec dels grups “Llicsons”, “The Jam Ones” i “Crossroads” en la Plaça de l’Ajuntament.
22.00 h Sopa popular prèvia adquisició de tiquets. Hi haurà taules i cadires a la disposició dels assistents.

DIUMENGE 8 DE MARÇ
09,30h. Marxa senderista pel Racó del Duc a càrrec de l'Agrupació Muntanyenca de Vilallonga. Sortida des de la Font de Setze.
10,30h. Obertura de la Fira Gastronòmica amb una Batukada.
11,00h. Exhibició de Cavalls en el Camp de Futbol
12.00 a 14.00 h Passejos en poni per la Plaça del Mercat i manualitats del món del cavall.
12,15h Marionetes en la Plaça de la *Capella.
13.00 h Gimcana de moto Vespa a càrrec de la Penya Vespa La Safor en el carrer Tarrassó.
13,30h. Lliurament del premi al concurs de videos “El que més m’agrada del meu poble” en la Plaça de l’Ajuntament. A partir de les 13,30h. es podran provar els plats típics de Vilallonga prèvia adquisició de tiquets. Hi haurà taules i cadires i animació musical.
17.00 h Marionetes en la Plaça de la Capella. Des de les 17 a les 19h. passejos en poni per la Plaça del Mercat i manualitats.
20.00 h Clausura de la VII Fira Gastronòmica
www.gentedelasafor.com

dijous, 5 de març del 2015

Xeraco celebra la “I Marxa Dia de la Dona”.


La regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Xeraco ha organitzat per al proper 8 de març, Dia de la Dona, una marxa solidària de 3,5 quilòmetres que recorrerà els carrers de la localitat. Amb aquesta iniciativa, el municipi se suma als esdeveniments, en aquest cas esportius, del Dia de la Dona, que a més de reivindicar els seus drets, se solidaritza aportant la recaptació de les inscripcions a la lluita contra el càncer que tindran un preu de 3€. La sortida està prevista per les 10:30 hores del matí en l'Avinguda Ronda, on tindran lloc les inscripcions. Els participants rebran un mocador commemoratiu juntament amb el dorsal, participaran en sorteigs i rebran altres obsequis en finalitzar l'esdeveniment. En finalitzar la marxa tindrà lloc una classe de Zumba.

www.gentedelasafor.com

La Valldigna celebra el seu dia amb activitats culturals durant la propera setmana.

Captura de pantalla 2015-03-05 a les 9.41.19
Del 9 al 15 de març, la Valldigna acull un seguit d’activitats culturals, lúdiques i festives per a commemorar el Dia de la Valldigna. Així , mentre el proper dilluns a les 19 hores s’inaugurarà a la Casa de la Cultura de Simat l’exposició fotogràfica ‘Xauen. El poble blau’, i el dimarts dia 10 l’exposició, també fotogràfica, ‘Bocairent i el seu entorn’, a les 19 hores a la Sala d’Exposicions de Benifairó, ambdues organitzades per la Secció Cultural del Centre Excursionista de Tavernes de la Valldigna, serà el proper dimecres a les 19 hores, quan la Casa de la Cultura de Tavernes albergue la presentació del llibre ‘La Valldigna, un món en conflicte (1931-1979)’ d’Antonio Calzado Aldaria (Premi Valldigna d’Investigació 2013).
Dijous 12 s’inaugurarà l’exposició fotografica ‘Santa María de Valldigna’ al Refector del Monestir a les 19 hores i, per altra banda i a l’endemà, divendres 13, serà el torn de la presentació del llibre ‘El último cruzado español, el padre Oltra y el franquismo’ d’Eladi Mainar Cabanes (Premi Valldigna d’Investigació 2014), acte que es durà a terme a les 19 hores a l’Auditori de la Unió Musical de Tavernes. Després d’esta presentació es durà a terme un concert de la mà del Cor de Cambra ‘Quinzedemarç’ i a les 21 hores es lliuraran els ‘XVI Premis Valldigna’.
Durant el dissabte 14 s’inaugurarà la ‘V Fira del Llibre i Artesania’ amb un castell unflable i l’actuació de ‘Gegants i Cabuts’ i els ‘Xirimiters de Castelló de la Ribera’ a les portes del Monestir de la Valldigna, actes dels que també es podrà gaudir en la jornada de diumenge. A les 20 hores es realitzarà l’Aplec de la ‘XX Marxa amb Torxes’, es llegirà el manifest, també front el Monestir, i a mitjanit es muntarà una discmòbil amb el Dj Gabi a la Font Gran de Simat.
Diumenge 15 de Març es celebrarà la Santa Misa a les 10,30 hores a l’església del Monestir i, tot seguit, s’organitzaran diverses activitats infantils. Així, es muntaran castells unflables a la Plaça Major de Tavernes i al Poliesportiu de Benifairó, es representarà l’obra infantil ‘Titellet’ de Josep Enric Grau al Monestir i, finalment, a les 17:30 hores, la Font Gran de Simat acollirà la revetlla de rigor de la mà de ‘Orquesta Ágora’.

dimecres, 4 de març del 2015

Primer aniversari del Club de Petanca Xeresa.

Es mostra cartel aniversario 776 en foto int.JPG.
El dia 8 de març d'aquest any en les instal·lacions del club de petanca Xeresa, es commemora el primer aniversari del club, un any de treball amb més o menys alegries però també amb dificultats, en aquest any es va treballar per legalitzar el club, buscar un lloc on jugar,  adecuar les pistes, promoure aquest esport,  fer esdeveniments perquè els nens i majors gaudiren d'aquest esport tan sa, i demostrar que la petanca no solament és un esport per als majors que també és per a totes les edats, tenim en marxa l'escola de nens.

José Ferrer com a president agraeix la col·laboració de totes les empreses que fan donatius i particulars, i a tots que van col·laborar en la loteria d'aquest any moltes gràcies.
Aquest any volem seguir creixent en número de socis i en millores en les nostres instal·lacions, aquest any hem incorporat una secció nova al nostre club és la secció de les bochas poc coneguda a la nostra comarca, és el primer camp de bochas en tota la comarca de la Safor, dins de la commemoració del diumenge serà la inauguració de la pista de la bochas com altres actes.
Hem convidat a diversos clubs de la Safor com el de Gandia, Tavernes, Oliva, Xeraco, també a diverses associacions i club esportius del poble, i autoritats municipals.
El mateix acte serà presentada l'agrupació de la petanca de la Safor, que té per objecte exclusiu la promoció de la petanca a la comarca la Safor, un dels projectes mes immediats és fomentar a les escoles primàries i secundaries, fomentar als pobles on no està implantat encara aquest esport, coordinar tots els esdeveniments de diversos clubs, aconseguir que es promocione més el nostre esport en la ràdio i premsa de la comarca.
Dins del nostres actes d'aniversari el mes important és l'ambient que volem donar.
Ales 9h esmorzar en les instal·lacions del club.
A les 10h partides de petanca diverses Gandia contra Xeresa, Tavernes contra Xeraco.
A les 11h inauguració de la pista de les bochas amb una partida entre Argentina i Uruguai.
Nota es juga molt en aquests dos països.
Es mostra P2250003.JPG.A les 12h30 discurs del president del club, presentació d'alguns equips i presentació de l'agrupació de la petanca de la Safor.
A les 13h vermut per a tots els assistents.
A les 14h dinar per als socis del club (paella).

Aquests serà tot de moment estem agraïts per tot, des del club de petanca Xeresa donar les gràcies per publicar en aquest any tots o part dels nostres comunicats.

foto del camp de bochas único en la Safor.

Llevant ensemble: Els sons de les meravelles.

http://www.gandia.org/image/image_gallery?uuid=01d665ff-452c-4872-b01d-e044a70f04d1&groupId=14&t=1383639383662
El proper dia 7 a les 20'00h estarem a la Casa de Cultura de Xeresa amb Els Sons de les Meravelles, el nostre homenatge al gran poeta Vicent Andrés Estellés. Novament posem dalt l'escenari aquest programa, tan especial per a nosaltres. Realment ens complau que passat els anys de la seua estrena encara continuen demanant-nos-el. Sabem que és mèrit del poeta no nostre, i saber-ho ens fa ben feliços, perquè demostra com els seus versos no sols perduren en el temps, sinó que la seua popularitat augmenta.

Cal senyalar per part nostra, com malgrat les circumstàncies econòmiques que pateix el municipalisme, hi ha poblacions, que a pesar de les dificultats, continua programant cultura. Moltes altres han renunciat, portant al desastre bona part del teixit cultural valencià. llavors, reconeixem l'esforç que pobles, com ara Xeresa, fan per mantindre l'activitat cultural viva. Reiteradament hem mostrat la nostra opinió: la cultura no és organitzar actes per a esmerçar l'oci, és quelcom que va molt més enllà, influint en mig termini fins i tot en el progrés econòmic.

Amb nosaltres estarà recitant els poemes Ximo Vidal, a qui millor podíem trobar!
www.llevantensemble.blogspot.com.es

Els ex treballadors de GandiaTV reclamen mitjans públics contra el monopoli comunicatiu de Grupo Radio Gandia.

gtvsi_rtvvnoestanca_091113
La tensa situació que es viu a Gandia arrel del darrer cara a cara entre l’alcalde de la ciutat, Arturo Torró, i la candidata socialista a l’alcaldia, Diana Morant, que va ser monopolitzat per un únic grup de comunicació ha posat de nou a sobre de la taula la qüestió de la llibertat informativa i del paper que hi juguen al respecte els mitjans de comunicació públics. I és que a les diferents postures i opinions recollides en els últims dies, hui s’ha sumat la del col·lectiu GandiaTV Si, format per ex treballadors de la televisió pública de la ciutat, que han volgut posicionar-se en contra del que consideren un “monopoli comunicatiu” que es viu a la ciutat i que es fruit, segons afirmen en un comunicat, d’un poder polític que és incapaç “de defensar el dret a la informació i la llibertat d’expressió dels ciutadans” i que a més, es presta a “col·laborar amb l’actual poder mediàtic”. Des del col·lectiu han volgut mostrar la seua solidaritat amb els mitjans de comunicació exclosos del debat públic i han reiterat el que, segons afirmen, es tracta d’un  “tracte de favor cap a eixe grup empresarial”. De fet, des del col·lectiu han advertit que estan atents a la renovació del conveni firmat entre l’Ajuntament i les televisions privades, que s’hauria d’haver produït a principis d’any i han volgut recordar que quan l’acord es va signar fa tres anys va haver de ser el propi col·lectiu qui ho denunciara publicament.

Demanen als partits de l’oposició municipal que controlen aquest asumpte per tal d’evitar afavorir als mateixos de sempre. Per això, des de GandiaTV Si han fet una crida als diferents partits, que es troben immersos en la redacció del seu programa electoral, per a que analitzen i valoren la conveniència de comptar amb mitjans públics de comunicació,d esprés que l’aposta feta en aquesta legislatura, segons afirmen, s’haja demostrat “cara, informativament monolítica i qualitativament vergonyosa”.
Sentència pendent
Els ex treballadors de la televisió pública han aprofitat per a recordar que l’Ajuntament encara deu les indemnitzacions decretades pel jutge a propòsit del seu acomiadament improcedent i que havieen de recaure en l’empresa pública Iniciatives de Comunicació. Des del col·lectiu han criticat el tracte desigual del Govern, que es fa càrrec de de la sentència que condemna a una empresa privada per l’acomiadament de les treballadores de l’escoleta de Santa Ana, mentre que encara no ha fet efectives unes indemnitzacions decretades en 2013 i que són fermes des del moment en què no han estat recorregudes per cap de les parts.
Amb aquest comunicat, estos colegues es situén al costat de la llibertad de premsa i en contra del monopoli del Grupo Radio Gandia.
www.saforinformatiu.es

dimarts, 3 de març del 2015

Una dona de 70 anys resulta ferida amb cremades en un incendi ocorregut en un habitatge d'Oliva.

Una dona de 70 anys ha resultat ferida amb cremades a les mans i en els peus en un incendi ocorregut aquesta matinada en un habitatge a Oliva. L'incendi, segons el Consorci Provincial de Bombers, s'ha produït a les 2 i mitja de la matinada en un bungalow de nova construcció, sense habitar, situat a la platja de Sant Fernando, a la urbanització Rabdells. Fonts policials han confirmat a aquesta redacció que la dona havia ocupat temporalment aquest habitatge desocupat, com havia fet en altres ocasions, i tot apunta al fet que el foc es va iniciar en un munt de roba i alguns mobles. Fins al lloc s'ha desplaçat una unitat de bombers d'Oliva i una altra de Gandia. Una hora més tard extingien el foc.
www.radiogandia.net

dijous, 26 de febrer del 2015

La XIII Mostra de Teatre de la Font d’en Carròs comença este diumenge.

La Regidoria de Cultura de la Font d’en Carròs ha presentat la programació de la XIII Mostra de Teatre, que comença este diumenge, 1 de març. Durant cinc caps de setmana el públic podrà gaudir d’una mostra de teatre no professional amb cinc grups amateurs. 
La venda anticipada d'entrades serà cada dimarts de la mateixa setmana de l’obra, de 18h a 20h a la Casa de la Cultura i també una hora abans de la representació. L’entrada té un preu únic de 3 euros. 
Foto: Xirimiri Teatre

Programació:
Diumenge 1 de març, a les 19.30 h.
“Grossa”, de Xirimiri Teatre.

Diumenge 8 de març, a les 19.30 h.
“Fuga”, de Comuna Gàbia Teatre.

Diumenge 15 de març, a les 19.30 h.
“Habitatge”, de l’Oracle de l’Est.

Dissabte 18 d’abril, a les 20.30 h. “Pasqual Perruquers”, a càrrec de Kabuts Teatre. (Pre-estrena), i tornarà a representar-se el diumenge 19 d’abril, a les 19.30 hores.

Dissabte 25 d’abril, a les 20.30 h. “Deixa’m la dona, Pepe’t”, a càrrec de Mans a l’Obra. (Pre-estrena) que tornarà a representar-se en la cloenda, diumenge 26 d’abril a les 19.30 h.
www.saforguia.com

El professorat interí es mobilitza per un nou acord.


El professorat interí ha tornat a manifestar el seu rebuig a l'acord de 2013 en la jornada de vaga d'ahir, convocada per l'STEPV, AFID i CPI. La jornada de vaga va començar amb una manifestació pels carrers de València, des de Sant Agustí fins a la Conselleria d'Educació. Pel camí, la manifestacióes va aturat davant la seu del PP en el carrer Quart, on van intervenir els presidents de les juntes de personal de València, Alacant i Castelló, tots tres de l'STEPV. El seguiment de la vaga, segons les dades de l'enquesta realitzada, ha estat d'un 30% del professorat interí. Les organitzacions convocants valoren positivament aquest seguiment i agraeixen al professorat interí mobilitzat que haja secundat aquesta nova jornada de lluita. La vaga ha comptat amb el suport d'entitats com la Confederació de pares i mares Gonçal Anaya, la Plataforma pel Dret a Decidir, organitzacions d'estudiants com l'Associació Popular d'Estudiants i partits polítics com Compromís, Esquerra Unida, Esquerra Republicana del País Valencià, Podem i Partit Comunista dels Pobles d'Espanya. En acabar la manifestació, en la porta de la Conselleria es va celebrar una assemblea per a informar de la mesa sectorial i acordar noves accions per a mantindre la pressió i evitar la rebaremació en les oposicions de 2015. Les propostes que s'han llançat acabaran de concretar-se en noves assemblees comarcals que es convocaran en dues setmanes. D'altra banda, en la Mesa Sectorial per a tractar l'oferta pública d'ocupació, els sindicats CCOO i UGT han decidit no acudir argumentant, com ha informat el Director General de Personal, que hi havia una convocatòria de vaga i han sol·licitat l'ajornament de la mesa sectorial. Aquesta actitud, en opinió del sindicat majoritaria “és una deixadesa de funcions per part d'aquests sindicats”. Durant la mesa, l'STEPV ha sol·licitat als sindicats assistents i a la Conselleria d'Educació la denúncia de l'acord i la negociació d'un nou acord que retorne als criteris d'ordenació de les borses de 2010 i recupere el professorat rebaremat en les oposicions de 2013. Aquesta petició ha estat rebutjada pel Director General de Personal. Quant a l'oferta pública d'ocupació, la Conselleria ha informat que retirava de les oposicions les especialitats de Cuina i Pastisseria i de Mecanitzat i manteniment de màquines, ambdues del cos de Professorat Tècnic d'FP, perquè encara no existeix el màster per a aquestes especialitats. Aquestes 10 places s'acumularan en el cos de mestres.
En l'assemblea s'ha evidenciat la necessitat de continuar la lluita per un nou acord i, per tant, es convocaran noves mobilitzacions si la Conselleria no rectifica i se senta a negociar.
www.elpuntavui.cat

Oliva reforestarà demà la muntanya de Santa Anna en el Dia de l’Arbre.

foto arxiu 3 dia arbre_2
La Delegació de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Oliva, dirigida per Pepe Salazar, i el Departament de Joventut, encapçalat per Ana Morell, organitzen el  proper divendres, 27 de febrer, la tradicional activitat del Dia de l’Arbre en la qual participaran prop de 300 escolars de sisé de primària de tots els col·legis d’Oliva.

“L’activitat es realitzarà a la muntanya de Santa Anna, en concret a la zona del Calvari, i consistirà en una reforestació controlada per al seu posterior seguiment. La reforestació es realitzarà amb plantes autòctones, principalment, carrasques i sabines. En total els escolars plantaran 16 exemplars d’un metre i mig d’alçada, en lloc dels tradicionals plantons d’altres anys (cedits per la conselleria de medi ambient). La finalitat d’esta activitat és fomentar l’estima i el respecte dels joves per la natura, per la qual cosa, un any més, ens alegra comptar amb l’assistència dels escolars d’Oliva. Cada col·legi plantarà dos arbres i farà un seguiment al llarg de l’any en activitats internes programades pel centre”, assenyalava Salazar.
“El canvi de modalitat del Dia de l’Arbre d’enguany es deu a la intenció d’intentar involucrar als alumnes participants amb el creixement del seu arbre, crear un víncul entre natura i alumne. Eixa és la nostra intenció i vorem com funciona” explicava la regidora Ana Morell.
www.saforinformatiu.es

Diumenge 1 de març. Dia Mundial dels Aiguamolls.

dimecres, 25 de febrer del 2015

Per una bona causa.


Des de fa mesos que em dedique –com molts ciutadans acomodats– a recollir els taps de plàstic de les botelles d’un sol ús perquè sempre hi ha una bona causa que assistir. És clar que en el meu cas ho faig d’una manera declaradament compulsiva: sense cap mirament, en veig obligat a buidar una botella si la veig mig buida només per treure-li el tap, o aprofite qualsevol ocasió del dia per a beure llet o gasosa (a dojo i en ordre indiferent) per tal de recollir més i més taps. El mateix em passa amb les botelles que veig abandonades per casa, no puc deixar de sentir un dolorós rampell de cor quan trobe eixos taps desaprofitats, cosa que em fa reprovar constantment la insolidaritat d’aquells que em rodegen. 
En fi, vaig pel carrer mirant el sòl com qui ha perdut una moneda d’or, i quan descobrisc un tap abandonat és com si retrobara la felicitat de la fortuna. Perquè els taps –senyores i senyors– són en la nostra altruista societat una almoina plastificada que permet dur la felicitat als desgraciats. Els taps, a banda d’evitar que es perga el líquid contingut en el recipient, serveixen per a unir individus de tota mena i rang i inventar al seu voltant un munt de causes comunes i elogiables.
Com les formigues d’un formiguer, hem d’aportar els nostres taps fins aixecar una muntanya multicolor que dissolga les afliccions i les tristors dels infeliços. Els taps, que resulten tan insignificants quan estan sols, junts, agafen poders miraculosos. Permeten de costejar costoses operacions a vida o mort, financen la compra de cadires ortopèdiques per a impedits i poden donar de menjar als afamats... i tot des de la seua modèstia plàstica i inservible. En aquesta societat nostra –pràctica però tronada– els taps eleven fins el cel les nostres ànimes necessitades d’obrar en modes caritatives. Per això, no dubteu en encetar alguna campanya de recollida de taps! Si més no, recolliu-ne vosaltres mateixa i sentireu créixer al pit un desconegut sentiment d’entrega i lleugeresa sense parangó. Tan fàcil i barat com això: salvant de l’estèril fem allò que us sobra en la vida. Jo, des què vaig començar, no puc parar de fer el bé.
Joan Ll. Mollà

dimarts, 24 de febrer del 2015

Francesc Serralta encapçalarà la llista de Compromís per Xeraco.

Francesc Serralta encapçalarà la llista de Compromís per Xeraco per a les properes municipals. Serralta és Llicenciat en Geografia i Història i ha exercit com a professor en el CP Es Castell d'Almoines i en el CEIP Joan XXIII del Grau de Gandia. L'actual alcalde del municipi va encapçalar la candidatura de BLOC-Compromís Xeraco en 2011. exercint dos anys com a portaveu del seu grup en l'oposició. Al setembre de 2013 i després d'una moció de censura, va accedir a l'alcaldia després d'un pacte amb el PSPV-PSOE.
[Img #19097]
"Em presente perquè crec haver demostrat capacitat per encapçalar un equip de govern progressista i plural on l'objectiu primordial era donar estabilitat i governabilitat al poble de Xeraco i atendre en primer lloc a les persones abans que als interessos dels partits. Penso que hem estat capaços de mantenir un pacte en què s'ha hagut de treballar i consensuar moltíssim. Un binomi que ha tingut d'una banda  l'experiència de govern del PSPV i, per altra, la il·lusió i la frescor d'idees de Compromís” ha declarat Serralta.
El candidat a l'alcaldia per la formació nacionalista va afirmar en la seva presentació que "Si es confirmen les enquestes l'escenari que es presenta necessitarà també d'un treball intens per treure fora de les institucions i posar en mans de la Justícia a tots aquells que han saquejat i malbaratat l'economia i la dignitat dels valencians. És l'hora de salvar i reconduir la Sanitat, l'Educació i la despesa social públics per posar-los al servei de la gent” i afegia que ”Els objectius principals per a la propera legislatura tindran com a eix prioritari la continuïtat en la gestió econòmica que tan bons resultats està donant, seguir treballant per a les persones garantint major dotació pressupostària en l'ocupació i millorar l'atenció i participació ciutadana.”
www.gentedelasafor.com

Miramar celebra la desena edició de les seves Jornades Gastronòmiques.

[Img #19098]
L'Associació Dones de Miramar, amb la col·laboració i patrocini de l'Ajuntament del municipi, ha organitzat per al diumenge dia 1 de març la desena edició de les Jornades Gastronòmiques. El plat protagonista d'aquest esdeveniment serà el polp farcit, una de les receptes més tradicionals i autòctones de la cuina miramarina. També es cuinarà unes postres típiques de Miramar com és la coca borratxa. Les Jornades Gastronòmiques compten amb la col·laboració de diverses empreses i comerços tant de Miramar com d'altres municipis. L'objectiu de les Jornades Gastronòmiques, tal com indica la regidora de Benestar Social de l'Ajuntament de Miramar, Maria Femenia,“és doble. D'una banda, volem donar a conèixer un plat exquisit elaborat a força de polp, arròs i verdures, entre altres ingredients, com és el polp farcit. Aquesta recepta, juntament amb la coca borratxa són plats típics de Miramar que hem aconseguit afegir a l'àmplia oferta turística del municipi, ja que la gastronomia és un element cada vegada més important per al turisme. D'altra banda, volem que les receptes del polp farcit i la coca borratxa no es perden i continuen de generació en generació. En aquest sentit, la gastronomia també és un patrimoni cultural dels pobles i volem que els més joves de Miramar coneguen i aprenguen a elaborar el polp farcit i la coca borratxa”.

Les Jornades Gastronòmiques es desenvoluparan en les instal·lacions del Palau Miramar. A les 14 hores tindrà lloc el menjar, en la qual es degustaran ambdues receptes. Prèviament, les integrants de la ADOMAR s'hauran dividit en grups per elaborar aquest plat. Cadascun dels grups prepararà una olla de polp farcit. Qualsevol persona que vulgui acudir al menjar i provar aquests dos plats pot adquirir els tiquets en el Palau Miramar. Per a més informació es pot telefonar al 96 280 38 61 i al 677 47 17 57. Després del menjar s'ha organitzat un ball.
www.gentedelasafor.com

Oliva acull la segona edició del prestigiós festival musical Brassourround.

Captura de pantalla 2015-02-23 a les 12.14.37
Enguany el Festival Brassurround d’Oliva es celebrarà del 27 de febrer a l’1 de març i es vestirà de gala per rebre a grans solistes i amics de França, Anglaterra i de l’Estat Espanyol. Així, Michel Becquet, Steven Mead, Thierry Caens, Pierre Badel, Jean Pincemin, Pablo Fernández i Óscar Abella són els professors convidats d’aquest any que companyaran als mestres residents. En els concerts cal destacar a Andrea Motis i Joan Chamorro, que ens presentaran a la jove trombonista Rita Payés. A més, també es presentarà un nou projecte, el Spanish Brass Ensemble, dirigit per Thierry Caens i Michel Becquet. En el concert de la Banda de l’Associació Artístico-Musical d’Oliva es podrà gaudir del virtuosisme de Steven Mead. Un altra de les novetats serà l’anomenat Brassourround Infantil, el concert educatiu del Quintet de Metalls Al Vent. Seguint la línia del Poefesta Infantil o la Setmana Científica de la Fira de Minerals, la regidoria que dirigeix David González vol continuar apropant la cultura als escolars de la ciutat, incloent-hi activitats didàctiques.

“Amb la programació d’aquest tipus d’activitats perseguim un triple objectiu. D’una banda, aproximar la cultura a la ciutadania i als més joves, però també oferir continguts d’alta qualitat que consoliden la nostra ciutat com a un referent cultural. Tot plegat, pensem que contribueix a atraure públic i visitants durant tot l’any i ajuda a desestacionalitzar la nostra destinació turístic”, ha assegurat David González.
www.saforinformatiu.es

Villalonga contribueix a la repoblación de La Solera.

IMG_2288-001_2
Amb motiu de la celebració del dia de l’arbre i amb la col·laboració de la creu roja, un nombrós grup de veïns i veïnes de Villalonga ha contribuït a la repoblació de la zona coneguda com La Solera, plantant al voltant de 200 arbres de roure, carrasca i pi.

La regidoria de Medi Ambient vol agrair l’interés de tots els participants per la seua aportació i esforç per tal de recuperar un entorn com el de la Llacuna i, sobretot, pel fet d’acompanyar els més menuts, la qual cosa permet una major conscienciació dels xiquets i xiquetes per la conservació i respecte del medi ambient en general i del nostre patrimoni verd i natural en particular.
www.saforinformatiu.es

diumenge, 22 de febrer del 2015

Les bandes de Xeraco i Xeresa acomiaden al músic Francesc Serralta Martí.


Les bandes de música de Xeraco i Xeresa van acomiadar el dijous passat en aquesta primera localitat a Francesc Serralta Martí, que havia faltat el dia anterior. Conegut familiarment i pels seus amics com «el Tio Paco Serralta», va ser una persona «volguda i respectada pel col·lectiu musical i per molts pobles i ciutadans per on va passejar, amb el seu fiscorno, una irrefrenable passió per la música festera», va assenyalar ahir l'Ajuntament de Xeraco. Actiu musicalment des de mitjan anys 40 en cercaviles, festes de moros i cristians, falles, fogueres i present en multitud de concerts i certàmens es pot considerar com un dels pocs músics que ha viscut a peu de carrer l'evolució de la música festera a la Comunitat Valenciana durant gairebé 70 anys. A l'estiu de 2012, amb 82 anys d'edat i poc després d'abandonar la seva activitat musical, va rebre un emotiu homenatge dels músics i veïns de Xeresa, on va néixer, i de Xeraco en forma de concert durant les festes patronals d'agost. Era, també, pare de l'actual alcalde de Xeraco, Francesc Serralta.

www.levante-emv.com

dissabte, 21 de febrer del 2015

Tavernes engega "La Ruta dels Sentits".

[Img #18939]
Tavernes ha engegat el projecte "La Ruta dels Sentits" amb l'objectiu de potenciar els recursos turístics naturals. El regidor de Foment, Josep Llàcer, ha explicat que la iniciativa vol “posar en valor els quatre ecosistemes del terme municipal per al gaudi de veïns i visitants, incloses les persones amb capacitats físiques o sensorials reduïdes” i afegia que és “un ambiciós projecte engegat pel taller d'ocupació Revalorització dels recursos turístics naturals. És un emocionant i ambiciós projecte, que il·lusiona no només als treballadors del taller d'ocupació, sinó a totes les persones que des dels diferents organismes ofereixen assessorament i col·laboració a l'Ajuntament i als quals els agraïm el seu interès". El regidor ha confirmat que la mesura pretén posar a l'abast de les persones que presenten capacitats físiques o sensorials reduïdes, les riqueses naturals del municipi. Per al seu desenvolupament es compta amb la col·laboració d'entitats com l'ONCE, la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi ambient i el propi Ajuntament.

www.gentedelasafor.com

dijous, 19 de febrer del 2015

El bitllet de rodalies entre Gandia i València augmenta el seu preu en un 40%.

[Img #18927]
Renfe ha pujat els preus que afecta als serveis de rodalies i mitja distància. D'aquesta manera, el preu d'un bitllet simple d'anada i tornada entre Gandia i València passa de tenir un cost de 8,60€ a 11,60€, la qual cosa suposa un increment de més d'un 40%. El Secretari General de Joves Socialistes de Gandia, Adrián Vila, ha qualificat de “brutal” la pujada de preus del tren de rodalies i ha afirmat que la mesura “suposa un atac contra la ciutadania de Gandia, especialment contra els estudiants que estan travessant greus problemes econòmics; una difícil situació que s'agreuja, també, a causa de les dures retallades en beques per part del Govern Central i la Generalitat Valenciana". Vila ha recordat que a l'inici de la legislatura, el PSOE va proposar a l'actual govern una línia d'ajudes per als estudiants usuaris del tren de rodalies amb la finalitat de subvencionar una part dels bitllets i abonaments del curs acadèmic, mesura que no va ser tinguda en compte per l'executiu municipal. El Secretari d'Acció Social, Blai Soler, va explicar que els socialistes engegaran, si accedeixen al govern, un pla que es composa d'una sèrie d'ajudes repartides de forma gradual d'acord amb la renda del sol·licitant, centrant-se especialment en aquells joves que tenen als seus pares en l'atur. Les ajudes estarien sufragades per l'Ajuntament, que destinaria una partida econòmica de 100.000 euros, becant amb una quantitat mínima de 100 euros a un nombre també mínim de 500 estudiants de la nostra ciutat.
www.gentedelasafor.com

dimarts, 17 de febrer del 2015

La Biblioteca Central de Gandia acull una xarrada sobre els animals domèstics el proper dijous 19 de febrer.

Xarrades_Totes
La Biblioteca Central de Gandia oferirà el proper dijous, 19 de febrer, la cinquena sessió del “Cicle de Xarrades amb gent que sap per a gent que vol saber”. En esta ocasió, la xarrada serà impartida pel veterinari Pep Ivars de la clínica Gat i Gos amb el lema “Com triar la mascota adequada per a cada família”. En ella, es parlarà sobre la sensibilització i l’educació en el respecte als animals, així com sobre els criteris per a la tria de la mascota adequada atenent a les característiques de cada família: nombre i edat dels membres, habitatge, situacions personals, etc. Segons Pep Ivars l’objectiu és “evitar el nombre d’abandonaments i afavorir una bona convivència en els domicilis amb els animals de companyia perquè la tria de l’animal idoni és el primer pas”.
Toni Ordiñana, coordinador de les biblioteques, ha destacat “el caràcter eminentment pràctic de les xarrades i, per tant, la seua utilitat” i convida a assistir-hi a pares, educadors o a qualsevol interessat en el tema de la cura dels animals de companyia.
www.saforinformatiu.es

dilluns, 16 de febrer del 2015

Xeraco presenta els comptes de 2014 amb el millor balanç econòmic dels últims anys.

De notable alt es podria considerar la qualificació que ha aconseguit l'Ajuntament de Xeraco durant els últims 16 mesos de govern. Un equip format per Compromís i PSPV que va centrar part del seu pacte en l'estabilitat i governabilitat del municipi i que s'enfronta ara a l'avaluació de resultats econòmics.

“3 són les dades contrastables que decanten la balança a favor de la gestió de l'actual de l'equip de govern, respecte a les xifres que presentava l'anterior govern popular a mitjan legislatura.

– L'obtenció d'un avanç de superàvit de més de 600.000 €.

– La reducció del període de pagament de factures als proveïdors de 8 mesos a tan sols 23 dies.

– Reducció del percentatge del deute de l'Ajuntament del 64% a inicis de legislatura al 53% actual”.

5435-mainXERACOAixí de satisfet i contundent es mostrava l'alcalde, Francesc Serralta, fent balanç de la seva gestió al capdavant del consistori, qui va reconèixer que ha estat una gran labor de l'equip de govern controlar el pressupost, ajustar ingressos a recaptació real, limitar la despesa corrent i, sobretot, dels treballadors de l'Ajuntament que han permès optimitzar el criteri de les decisions polítiques. En aquest sentit, l'avanç del superàvit del pressupost de 2014 podria estar per sobre dels 660.000 €, a l'espera de l'els últims i definitius informes del departament d'Intervenció. També es podrà comptar amb un romanent que facilitarà tenir liquiditat en aquests primers mesos de l'exercici 2015 i no haver de recórrer a operacions de tresoreria. Un altre dels havers que avalen la gestió econòmica municipal és el d'haver reduït el temps en el pagament de factures a proveïdors a tan sol 23 dies i complir amb tots els requisits per sortir, en breu, del Pla d'Ajustos si finalment ho autoritza el Ministeri d'Hisenda. Cal recordar que en 2012, durant el govern del PP, l'Ajuntament es va haver de sotmetre a un Pla de Pagament a Proveïdors. Malgrat la contenció de la despesa corrent que s'ha dut a terme durant 2014, l'Ajuntament de Xeraco ha continuat amb el pla d'inversions previstes, les quals tenen com a objecte el manteniment i millora d'infraestructures municipals, eficiència energètica, turisme i platja i reasfaltat de carrers, executant-se durant aquests dies gràcies al Pla Provincial d'Obra Social de la Diputació.
Segons paraules del primer edil, “l'objectiu és consolidar aquest ritme i sistema de treball per poder destinar major pressupost a ocupació i despesa social prioritaris en aquest moment”. També afegeix que els bons resultats han estat fruit d'una bona gestió i per res s'ha hagut de recórrer a pujar els impostos. Amb aquestes xifres el consistori xeraquer podria rebaixar el nivell de deute aproximadament en un 53% la qual cosa permetria, segons la llei, major marge de maniobra per sol·licitar finançament en cas que es contemplessin futures inversions.
www.saforinformatiu.es

divendres, 13 de febrer del 2015

XERESA ACABA L'ANY 2014 AMB LA MILLOR XIFRA D'OCUPACIÓ DE LA SAFOR.

El plans ocupacionals implantats per l'Ajuntament redueixen l'atur a un 3,74%.
Des de desembre passat, que només el municipi de Xeresa es manté per davall del 4% d'atur a la comarca de la Safor. També en la mitjana mensual al llarg del 2014, Xeresa manté una xifra molt per davall de la resta de pobles només superada per Castellonet. Una dada a destacar és l'efecte dels plans ocupacionals posats en marxa en el mes de desembre. A banda del Pla Conjunt d'Ocupació per a les Administracions Públiques o el Salari jove, l'Ajuntament va obtenir un Pla d'Ocupació Públic per a Actuacions en el Madedi Natural i un Taller d'Ocupació amb dos modalitats. Fruit d'estes gestions, des de l'Ajuntament s'ha pogut contractar 26 persones i baixar la xifra de l'atur fins al 3,74%, la millor xifra amb diferència de tota la comarca.
Per fer-nos una idea de l'impacte d'estos plans, cal considerar que tots plegats quasi dupliquen la plantilla de l'Ajuntament. Per a Tomàs Ferrandis, alcalde de la localitat, la gestió de l'equip de govern local de Compromís ha sigut impecable i els resultat objectius estan ben visibles. 

dimarts, 10 de febrer del 2015

La investigadora de Miramar, Pura Muñoz Cánoves, rep el premi Ciutat de Barcelona en la modalitat de Ciències de la Vida.


La científica de Miramar, Pura Muñoz Cánoves, rebrà aquesta vesprada el Premi Ciutat de Barcelona en la modalitat de Ciències de la Vida. Muñoz-Cánoves dirigeix el grup de Recerca en Biologia Cel·lular del departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la Universitat Pompeu Fabra. És la primera vegada que es concedeix el premi en aquesta modalitat a una dona. Una de les més reconegudes aportacions d'aquest grup ha estat el descobriment d'un mecanisme clau per compensar l'envelliment muscular, un descobriment que, segons ens ha explicat la pròpia científica, obre la porta a evitar que els músculs es degenerin amb l'edat, la qual cosa suposaria una millora important de la qualitat de vida. El centre de recerca al que pertany Muñoz Cánoves ha destacat no només la labor d'aquesta investigadora sinó també el fet que en aquesta ocasió és una dona la que ha estat seleccionada entre tots els candidats proposats pel jurat, quan la majoria de distincions científiques la hi segueixen portant els homes. Aquesta científica assegura que ella mai ha sofert la discriminació dels seus companys pel fet de ser del sexe oposat però admetia que segueix sent molt difícil que es reconegui el treball de les dones en aquest àmbit. Es dóna la circumstància que Pura Muñoz Cánoves ha estat recentment nominada al Premio Avantguarda de la Ciència i és l'única dona entre els vuit candidats.

www.radiogandia.net

divendres, 6 de febrer del 2015

La Font d'en Carròs ofereix classes de reforç gratuïtes per a escolars de Primària.


La Regidoria de Cultura de la Font d'en Carròs ha posat a la disposició dels escolars de Primària de la localitat unes classes de reforç totalment gratuïtes. Les classes s'impartiran a la Biblioteca pública, els dimecres de 16.30 h a 19 h, des del dia 11 de febrer fins a mitjan juny. Els alumnes podran beneficiar-se d'aquestes classes de suport per millorar el seu rendiment acadèmic. Aquestes classes seran impartides per personal professional, en concret per una mestra de Primària i una pedagoga, becàries assignades per l'Ajuntament a través del programa Salari Jove, de la Generalitat, destinat a la contractació de joves aturats.
www.saforguia.com

Xeraco concedeix 20 beques per a la realització d'estudis universitaris.

[Img #18627]
La regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Xeraco a concedit 20 ajudes per a la realització d'estudis universitaris i una per als estudis de cicle formatiu de grau superior. El consistori local pretén incentivar i recolzar als estudiants del municipi que realitzin per primera vegada els estudis superiors amb 18 ajudes de 400€ i 3 de 250€, un total de 7.950€.

L'acte de lliurament d'aquestes ajudes tindrà lloc avui divendres al propi ajuntament de la localitat a les 20:00 hores.
www.gentedelasafor.com

dilluns, 2 de febrer del 2015

Resultats de les Primàries de Compromís: diversitat i pluralitat.

Aquest dissabte s'han efectuat les votacions presencials a les primàries de Compromís, després que entre el dia 28 i el 30 de gener es realitzara la votació telemàtica. Milers de persones a tot arreu del País Valencià s'han acostat a les urnes disseminades pels pobles i ciutats per a triar quines persones, i en quin ordre, han de configurar les llistes electorals per als pròxims comicis municipals i autonòmics. Per demarcacions, Mireia Mollà- que també encapçalarà la llista municipal d'Elx- li ha guanyat a l’històric militant del Bloc i alcalde de Muro, Rafa Climent,  i en tercer lloc ha quedat Josep Nadal. A València, Mònica Oltra i Enric Morera encapçalaran la llista. En xifres absolutes Fran Ferri ha sigut el que més vots ha obtingut, seguit de l’alcalde de Tavernes , Jordi Juan. La dona més votada ha sigut Maria Josep Ortega. A Castelló, Vicent Marzà encapçalará la llista i a continuacio estaran Mònica Àlvaro i Marta Sorit.
En definitiva, pluralitat i diversitat en una coalició que ara  té un envit molt important de cara a les eleccions municipals i autonòmiques.
Una vegada aplicades les quotes, La Veu ha tingut accés a la composició provisional de les llistes per les tres circumscripcions:

El nº 12 de la llista per València és Josep Miquel Moya, hi ha una errada al document.
A les dos hores del tancament de les votacions i amb el procés de recompte en marxa, s'estima que el percentatge de participació ha superat el 70% de les 40.000 persones que formen el cens. La candidata de Compromís a la Presidència de la Generalitat, Mònica Oltra, ha votat vora les 18 hores en les urnes habilitades en el Centre Octubre de la Ciutat de València. Després de votar Oltra ha assenyalat en declaracions als mitjans de comunicació que “el procés de primàries que hem posat en marxa en Compromís és tecnologia política punta, no hi ha cap altra formació política en tot l'Estat espanyol que haja posat en marxa un procés com el nostre. Hem aconseguit 40.000 persones inscrites en el nostre cens, la qual cosa ha desbordat totes les nostres expectatives i demostra que quan a la gent se li dóna l'oportunitat de participar, respon”. “La participació política té com a premissa que siga útil i en aquest cas el que haja votat la gent des que s'obrí la votació telemàtica fins hui serà la candidatura de Compromís que després el 24 de maig estarà en les paperetes i això és canviar i avançar en la democràcia, per tant nosaltres estem molt contents de com està eixint este procés”. Oltra ha assenyalat també que “som conscients que són temps molts difícils, que hi ha una situació econòmica i política que ha fet que moltes persones estiguen al límit de les seues possibilitats, però estem convençuts que els valencians i valencianes, tots junts, podem eixir d'aquesta situació. El canvi és possible i estic segura que s'aconseguirà el pròxim 24 de maig”. Per la seua part Enric Morera, que va votar divendres de manera telemàtica, ha assenyalat que “amb aquestes primàries Compromís ha demostrat que és capaç d'innovar i serà amb innovació política i econòmica com el poble valencià superarà, de forma solidària, l'etapa negra que han provocat les polítiques del PP”.
www.laveupv.com